Vraag

oudere tv geeft via hdmi geen beeld en arris ontvanger heeft verder geen scart

  • 11 December 2019
  • 17 reacties
  • 601 keer bekeken

Ik ben net weer terug bij kon, na een jaar. Dat werkte prima, maar ik wilde glasvezel en dat kon alleen met Canal digitaal. Dat was een regelrechte ramp! Alsof ze niet begrijpen hoe je tv kijkt. 
dus meteennweer terug  naar KPN toen het kon.

maar… het nieuwe arris kastje geeft geen beeld. Wel geluid. 3 hdmi kabels geprobeerd, resoluties geprobeerd, herstarten - alles zonder resultaat. De vorige van motorola deed het wel prima.

wat nu? Scart aansluiten kan niet, want arris heeft alleen hdmi. Kan je evt een ouder kon kastje krijgen? Vind het zo raar dat t eerst wel werkte en nu niet meer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van de tv?

Reputatie 7
Badge +24

Canal digitaal. Dat was een regelrechte ramp! Alsof ze niet begrijpen hoe je tv kijkt. 

Kun je dit nader toelichten? Ik ben wel benieuwd. Wat mankeerde er precies aan?

Canal digitaal? Nou in 80% van de gevallen wilde hij na pauzeren niet meer hervatten. Bij alle opnamen kan je niet doorspoelen, ook niet in het begin voordat het opgenomen programna begint. 
en als er iets speelt, jan je op indo drukken. Dan zie je bijvoirbeeld: reality show over het … / meer past er niet op. Wil je dus weten wat je kijkt moet je helemaal de gids in en het item opzoeken. Ongelooflijk gebruiksonvriendelijk. Bij kon druk je gewoon 1 of 2 keer op geel. 
zappen duurt ca 3 seconden per zap, pfff,

daarbij geen rtl duitsland voor de F1, etc

Tv Samsung, model moet ik ff opzoeken

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Dat doorspoelen bij opnames heeft bij KPN ook zn langste tijd wel gehad. Thx voor de info 👍

Reputatie 7
Badge +25

Hi @MacMartinoooo, goed om te lezen dat je weer terug bent bij ons. Maar dan moet tv wel gewoon werken natuurlijk… Wellicht een overbodige vraag, maar toch: heb je de meegeleverde HDMI-kabel ook getest? Heb je wel gewoon de menuschermen als je daarvoor kiest? Als je daar wel bij kan, dan kan je waarschijnlijk ook wel naar Instellingen - Beeldscherminstellingen. Ik ben benieuwd wat er staat bij de resolutie. Werkt het wel zodra je iets anders kiest (bijv. automatisch)?

Nou, het s tot nu toe nog niet best.

tv geeft alle menu’s, testen gaan goed behalve alles met beeld. Resolutie heb ik van automatisch al op 1080 gezet enz onder resultaat. Hdmi inderdaad ook de kabel uit de dois getest.

 

daarbij heeft de andere tv ontvanger (1) ik ok een probleem; daar loopt de hdmi via een av teceiver. Werkte altijd met kpn en met canal digitaal - maar nu heb ik daar alleen beeld en geen geluid! Bizar.

direct aansluiten op tv (1) gaat wel goed, maar via de receiver dus niet.

 

dus ontvangee (2) geeft geen beeld, op de oudere tv met hdmi,

 

ontvanger (1) geeft via mijn receiver geen geluid, wel beeld. Wel direct op tv (1).

Reputatie 7
Badge +9

ER zijn kabels HDMI naar scart.die U kunt kopen 

HDMI naar scart, dat schijnt met een converter to moeten lees ik. Maar het kromme is, dat mijn TV een HDMI aansluiting heeft. En het KPN kastje ook.
En met het vorige model KPN kastje was er geen enkel probleem. Maar met deze heb ik opeens geen beeld meer. HDMI vanuit het CanalDigitaal kastje gaf ook geen enkel probleem. Wellicht heeft KPN een goedkope componenten kastje tegenwoordig? Maar het is toch heel raar dat dit niet werkt.

Reputatie 7
Badge +24

ER zijn kabels HDMI naar scart.die U kunt kopen 

Dat zal niet werken. Het signaal op de HDMI uit de ontvanger is versleuteld. Voordat het omgezet kan worden naar scart moet je dus ontsleuteld worden. Dat kunnen die dingen niet. Waarschijnlijk kan de tv dat ook niet (meer) omdat die simpel weg te oud is. Maar ja ... zolang het typenr niet vermeld word, kunnen we daar niets over zeggen natuurlijk.

Maar is dat niet raar, dat het exact een jaar geleden met het KPN kastje wel kon? En een maand geleden met CanalDigitaal kastje ook?
Wellicht kan ik het oudere kastje (van een jaar geleden) nog krijgen bij KPN.

Reputatie 7
Badge +25

Om welk type Samsung gaat het specifiek? Dan kijk ik wat ik kan vinden.

De tv zou HDMI 1.4 op z'n minst moeten ondersteunen. Zo niet, dan hebben we waarschijnlijk de oorzaak gevonden. In een jaar kunnen veel dingen veranderen qua techniek. Wat CanalDigitaal betreft weet ik niet eerlijk gezegd niet..

Nou, eindelijk er achter kunnen kruipen ;)
Type Samsung is: LE32R81W

 

Gisteren op een XboxS aangesloten: dat gaat ook prima. Oftewel: alles lukt via de HDMI, behalve het KPN kastje. @Paul_  enig idee of een ‘oud’ KPN kastje op mijn Experiabox kan (ik heb nu dus die 2 nieuwe Arris kastjes die de problemen geven en met de oude kastjes had ik dat niet)…?

Die tv is een STOKOUD HDready model uit 2007. Ik vrees ook sterk dat ie met de nieuwe beveiliging (van hdmi) bij KPN niet overweg kan. Vervangen zou mijn advies zijn.

Was dat oude kastje van KPN indertijd nog een Motorola ontvanger?

Het kastje van Canal Digitaal was 1 jaar oud. Het Kastje van KPN was denk ik 3 jaar oud. De XBOX die er ook met HDMI op werkt is net een maand oud.

Tsja stokoud ;) maar het is natuurlijk bizar om een prima werkende TV weg te gooien, terwijl deze het altijd gedaan heeft met KPN, dus had nog gewerkt als ik niet een uistapje naar glasvezel met Canal Digitaal had gedaan- zeker nu we tegenwoordig aan het milieu denken ;) 

Grrrr.

Op die Xbox hoeft niet de strenge contentbeveiliging te zitten die de aanbieders (o.a. Netflix, Amazon, on demand diensten via de box) van KPN eist.

Had je bij Ziggo het Humax kastje of de Horizon Box. Ook die heeft geen app’s die die beveiliging vereisen. Met de allernieuwste Next-box van Ziggo zal je ongetwijfeld wél problemen hebben met deze oude tv.

Een nieuwe vergelijkbare 32 inch HDready is rond € 100 / 150 te krijgen (Salora, RCA bv). Maar dan beter direct voor Full HD of UHD televisie kiezen.
Deze tv kan gewoon naar de kringloop of ‘alleen’ voor de xbox.
Ook zal deze nog prima werken met een digitenne ontvanger van kpn. Te nemen icm je ITV abonnement.

Reputatie 7
Badge +25

Ook ik ben bang dat het probleem is dat de tv geen HDMI 1.4 ondersteunt. Kan het zo snel niet op internet vinden, maar kan bijna niet missen. Hoewel ik het heel jammer vind, is het niet iets dat ik kan aanpassen...