Vraag

Problemen met geluid en vastlopende TV+ ontvanger

  • 19 September 2023
  • 4 reacties
  • 296 keer bekeken

Ik heb al veel gelezen over onderstaand probleem, sinds kort in het bezit van 2 nieuwe boxen.  Vanaf dat moment veel problemen. Zijn ook al door anderen aangegeven:

  • Geluid komt regelmatig  niet overeen met beeld (Lipsync)   
  • Geluid start soms nog steeds veel later dan er beeld is .
  • bij te snel of teveel te vragen van de box  loopt deze steeds deels vast. je moet bv niet teveel of te snel willen "zappen"
  • Box loopt heel soms vast en moeten we deze weer uit en aanzetten.
  • Soms er er ook geen geluid bij het live TV kijk

Dit aangegeven ( via Tel) aan KPN en ja advies "harde reset” .  Maar na iedere reset alles weer installeren naar eigen wens 😣

En problemen zijn nog steeds ,  KPN moet hier toch iets aan kunnen doen.  Het systeem / lay-out  ziet er goed uit maar als de basis nog niet op orde is kan en mag je zo`n systeem niet aanbieden.

 De oude box deed het in die opzicht 100% beter.

Bij een telefonisch consult van KPN gaf de medewerker aan dat bovengenoemde problemen  bekend waren maar dat er een update kwam om dit te verhelpen.

 

Kortom : wel updates maar probleem nog steeds aanwezig  en advies harde reset is onacceptabel .

Wie heeft het zelfde probleem en kan advies geven?

Gerben

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Is de box met een kabel aangesloten op het modem?

Joep,  alles is volledig bekabeld aangesloten met juiste en snelle ethernet kabel.

Problemen zit hem echt in de nieuwe boxen

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Gerben55 Welkom op het forum. 

Erg jammer om te lezen dat je nog veel problemen ervaart met het kijken van tv. 

Een aantal dingen die je noemt zijn mij inderdaad bekend. Voor een deel zou ook al een oplossing moeten zijn. 

Maak je gebruik van een soundbar of een ander apparaat voor het geluid van de tv? 

En welk merk en type tv heb je? 

Is bij het aansluiten de meegeleverde HDMI kabel gebruikt? En op welke HDMI poort van de tv is deze aangesloten? 

Ook al geprobeerd,. 2 x samsung tv .

Op 1 soundbar andere niet. Op beide problemen.  Diverse instellingen geprobeerd bij tv met soundbar op advies kpn . Geen succes.

Over het algemeen lijken de nieuwe boxen het niet aan te kunnen als het veel of te snelle opdrachten krijgt.

Weet nog bij de vorige type box dat het ook een puntje was toen die nieuw uit was gekomen. Is na diverse updates opgelost. Verwacht dit weer eigenlijk, jammer dat kpn hier niet van heeft geleerd. Zorg dat je systemen voor 100 % functioneren alvorens je er mee de markt op gaat. En nogmaals en verder is het een goed en nieuw systeem/ layout. Daarom jammer dat dit moet plaatsvinden.