Vraag

Slecht itv product

  • 25 February 2020
  • 17 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb 5 mobiele abonnementen; 1x vaste telefoon; 1x internet & televisie en glasvezel maar denk erover om met alles over te stappen naar een concurrent. Het feit dat jullie de slechtste tv interface in de markt hebben en houden is stuitend! Bij uitzending gemist continu vijf minuten reclame ervoor, noem ik gewoon consument pesten want iedereen zapt toch door. En dat jullie geen app maken voor de appletv, Ongelofelijk! Dat er niemand opstaat binnen KPN die zegt dat zulk dramatisch slechte producten (de tv kastjes) niet meer verkocht mogen worden is mij een raadsel. De reactietijd om te zappen naar een ander kanaal is soms meer dan 2s. Dat is bijna hetzelfde als vroeger zonder afstandbediening en ik moest lopen naar de TV. Is er niemand op de IT afdeling bij KPN die zich afvraagt hoe Netflix en Apple het wel voor elkaar krijgen om een een 1Gb film onmiddellijk te laten instarten? Ik betaal een klein fortuin per maand om bij het winnende team te horen. Als jullie niet snel veranderen en een winnende houding aannemen dan trek ik mijn conclusies en ga onderzoeken welke conculega wel presteert voor zo’n 3kEUR per jaar. 

admin: eigen topic aangemaakt. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Ik herken er totaal niets van wat je zegt. Met apple heb ik niks dus daar kan ik niet over oordelen.

Reputatie 7
Badge +24

Tjonge... ik herken ook helemaal niets in wat u zegt. Wat mankeert er nou aan die interface? Nee, ik snap niet waar u het over heeft.

Reputatie 7
Badge +11

Welk type tv ontvanger heb je ? @wwwout 

Toch geen Motorola hoop ik, want die zijn sterk verouderd en zappen ook traag.

 

Reputatie 1

Beste @Tycha ,

Ik heb idd een Motorola (2 stuks) type VIP 1853. Het liefst zou ik willen overstappen op een app voor mijn apple TV. Maar dat bestaat helaas niet. Mijn ergernis ontstaat niet alleen door de trage Motorola interface maar vooral door de m.i. verkeerde keuze van KPN. Bij begin gemist of uitzending gemist wordt steevast 5 min reclame ervoor geplakt. Waarom? Ik betaal voor deze dienst. Hierdoor moet ik iedere keer scrollen met de trage interface….. Niet van deze tijd!

Reputatie 7
Badge +11

Ruil die verouderde kastjes om ,via de  Servicetool Apparatuurwissel 

Reputatie 7
Badge +11

@PeterG kan dit waarschijnlijk wel uitleggen hoe dat zit met de 5 minuten voor de reclame.

Toch Peter😃

Reputatie 1

Hartelijk dank @Tycha
het zal mij benieuwen of ik het verschil zal merken, maar ik heb goede hoop :) Helaas kan ik maar 1 vd 2 terugsturen/omruilen, dus een extra telefoontje met de servicedesk zal nodig zijn. 
 

Ik realiseer mij overigens nu dat ik mijn ergernis waarschijnlijk bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst. Dat helpt natuurlijk niet met een oplossing. Evengoed dank voor je advies!

Reputatie 7
Badge +11

Staan ze allebei minimaal standby?

Anders lukt het omruilen niet.

En graag gedaan 👍 

De nieuwe ontvangers zijn lekker snel 😃

Het is niet mogelijk om opnames precies op tijd te laten starten. Dat was vroeger met PDC een poging, maar dat mislukte ook jammerlijk. Het kan alleen als de eindregie per zender handmatig een knop indrukt. En dat ging dus ook vaak mis.

Beter is dus de opname. Die start 5 minuten voor de epg tijd en loopt 15 uit na de eind-epg tijd. Je wilt toch ook niet dat er een begin, of erger, eind ontbreekt?
En terugkijken is gratis hè :wink:. De ITV dienst is niet duurder geworden sinds de introductie van Begin Gemist/Terugkijken.

TIP om de reclame snel over te slaan: typ 5 0 0 in (voor 5 minuten) en dan op de vooruitspoelknop :fast_forward: .

:diamonds: De zenders zijn gestopt met het exact aanbieden van de uitzendingen, ook bij Ziggo, T-mobile, Tele2 en andere providers. Ze hebben er nu een verdienmodel van gemaakt.

Wil je zien dat het direct begint dan willen ze dat je een abonnement neemt op NLziet, RTL XL, Videoland, NPOstart.nl, KIJK.nl e.d.

Het liefst zou ik willen overstappen op een app voor mijn apple TV.

Ook dat zou voor terugkijken geen verschil maken. Via de app voor Samsung TV is het net als via de decoder.

Reputatie 7
Badge +24

@PeterG kan dit waarschijnlijk wel uitleggen hoe dat zit met de 5 minuten voor de reclame.

Toch Peter😃

Soms heb je het wel eens dat een programma iets eerder begint dan is de gids staat. Om te voorkomen dat je dan dus het begin mist, begint een opname daarom een paar minuten eerder. Zo ook bij begin gemist of terug kijken. Die paar minuten kun je gewoon doorspoelen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik moet wel zeggen dat het tegenwoordig onvoorstelbaar is hoeveel reclame er uit gezonden word. Het is 's avonds soms gewoon mogenlijk om een kwartier lang heen en weer te zappen tussen de zenders NPO 1 t/m RTL 8 en op al deze zenders niets anders dan reclame te zien. 

Reputatie 7
Badge +11

Mooi moment om de hond uit te laten inderdaad 😉

Reputatie 7
Badge +25

Hi @wwwout, welkom hier. Niet al te blij met iTV lees ik. Als je die Motorola's omruilt ervaar je in ieder geval al wel flink verschil in snelheid als het goed is. Is dat inmiddels gelukt? Die tweede Motorola kan alleen omgeruild worden indien ‘ie is aangemeld en aangesloten, dus houd daar rekening mee.

Verder is al wat uitleg gegeven over die 5 minuten bij Begin gemist/Terugkijken. Wellicht dat dit in de toekomst wel makkelijker gaat worden trouwens (kijk maar eens een programma terug via de iTV app op mobiel/tablet).

Gelukkig is niet iedereen het met je eens over de kwaliteit van iTV. Mocht je verder inhoudelijke vragen hebben, laat het vooral weten. :smiley:

 

Reputatie 7
Badge +25

Is het omruilen gelukt @wwwout? Merk je verbetering? Ik hoop het wel.

Reputatie 1

Beste,

Ik heb inmiddels beide tv ontvangers laten vervangen. Dat ging uitermate snel en soepel. Waarvoor mijn complimenten. Vreemd genoeg wel twee verschillende merken maar merk geen verschil tussen beide nieuwe kastjes. Het verschil tussen beide nieuwe kastjes en de oude Motorola is onvoorstelbaar. 

Nu maar hopen dat bij KPN het bewustzijn indaalt dat de klant centraal moet staan en niet een verdienmodel van 5min reclame voor elke opname waar iedereen toch voorbij zapt. Toch te zot voor woorden dat mensen workarounds verzinnen om maar zo snel als mogelijk door te scrollen. 
 

De toekomst behoort aan de maatschappij die het beste weet om te gaan met deze transitie naar on demand tv. Het is onvermijdelijk en klantje pesten hoort daar niet bij.

Dank voor het advies om het tv kastje om te ruilen! 

5min reclame voor elke opname waar iedereen toch voorbij zapt

Dit is bij álle providers zo. Heeft niets met KPN van doen of 'verdienmodel'.
Sinds de zenders hebben besloten om “programma gemist”, waarbij exact de programma's werden aangeboden, niet meer beschikbaar te stellen via de decoders van de providers werkt het zo als het nu werkt. De opname bij de provider wordt nu ook gebruikt voor terugkijken gedurende één week. Bij alle providers. Dat gaat niet veranderen.

Reputatie 7
Badge +24

Wees blij dat u de reclame nog kunt doorspoelen. Er gaan soms geruchten dan men dat onmogelijk wil maken. Niet KPN wil dat, maar de zenders.