Vraag

Stotterend haperend beeld

  • 8 December 2020
  • 3 reacties
  • 211 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb 2 KPN tv-ontvangers 1 staat in de woonkamer en is rechtstreeks aangesloten op de experiabox V10. De andere kpn tv ontvanger staat bij ons op de slaapkamer en is verbonden met een TP-Link AV500 omdat ik geen kabel heb die ik rechtstreeks kan verbinden met de Experiabox.  Sinds de aansluiting van SuperWifi merk ik dat het beeld slechter is geworden (lees het hapert en stottert).

 

Ik heb zowat bijna alles gedaan qua troubleshoot om te kijken waar het nu aan ligt.

  • Beide KPN tv ontvangers gewisseld (werkt niet)
  • TP-Link meerdere keren opnieuw geconfigureerd
  • Experiabox V10 meerdere keren voorzien van reset
  • TV ontvanger meerdere keren teruggezet naar Fabrieks instelling
  • Op de slaapkamer zat een tp-link op een stopcontact en had ik daarnaast nog een andere stroomkabel voor de rest van apparaten van stroom te voorzien. Ook die heb ik een keer weggehaald en toen leek het te verbeteren, maar uiteindelijk kakte het toch weer in. 

Mijn vermoeden is dat het toch die TP Link is die alles verstoort alleen ik heb deze wel nodig om mijn 2e tv ontvanger te kunnen aansluiten omdat ik deze niet zoals de andere tv-ontvanger rechtstreeks op de experiabox kan zetten. Het heeft voor de installatie van Super-wifi wel gewoon gewerkt maat iets verstoort nu.

 

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben.

 

Gr,Pascal  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Passie72! Wat betreft de DVS kan het inderdaad zo zijn dat andere apparatuur die zich binnen hetzelfde netwerk zit voor storing kan zorgen. Wel wil ik je dikke complimenten geven voor de stappen die je zelf al hebt uitgevoerd. Er zijn toch nog een paar dingen die ik zou willen vragen. Staat de superwifi die draadloos is aangesloten in de buurt van de tv ontvanger? Wat je namelijk zou kunnen proberen is de tv ontvanger daarop aan te sluiten. Ik wil voorop stellen dat dit niet iets is dat we officieel ondersteunen of zelfs aanraden. In de werkelijkheid blijkt echter vaak dat er prima signaal op die manier ontstaat en een oplossing is een oplossing. Ook zou ik je willen vragen om te kijken of het signaal weer beter wordt als je de superwifi stroomloos maakt en daarna de DVS nogmaals opstart. 

@Bram_ bedankt voor je reactie.

Ik heb de kabel die in de TP-link zit en het probleem veroorzaakt rechtstreeks op de SuperWifi geplaatst en dat lost mijn probleem wel op. Alleen op die superwifi zit al een andere kabel namelijk de NAS. Dus dan moet ik iedere switchen en dat vind ik geen oplossing. Is het een optie om die TP-link te vervangen door een DVS van KPN? 

 

En zijn er nog andere opties?

Gr,
PAscal 

Badge +19

Ik schrik toch wel een de opbouw van je netwerk. Wil je het goed hebben zal je aan de slag moeten en zeker niet met dingen werken die data versturen via het electriciteitsnetwerk.Â