Vraag

Stroomdraadadapters

  • 21 January 2020
  • 9 reacties
  • 132 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dit forum begint meer en meer een plek te lijken waar KPN stroomdraadadapters verkoopt (met de misleidende naam draadloos, zoek eens op Wireless adapter op internet). Het is niet draadloos. Hoewel ik daar nooit 1 moderator iets over hoor vertellen. Anderen moeten opmerken dat van alles de gebruikte stroomdraad kan beinvloeden.

Wel verteld soms 1 moderator dat KPN het afraad bij 4K. Maar dan markeert wel een andere moderator een antwoord waarin toevallig de stroomdraadadapter weer als beste oplossing staat.  

Waarom werkt KPN niet aan een echte oplossing. 4K staat om de hoek. De Olympische spelen zullen zoals elke keer bij een resolutie verhoging het geval is geweest wel weer voor een stroomversnelling zorgen. We kunnen er op wachten dat er een actie komt om alle stroomkabel adapters te vervangen en men weer iets anders moet kopen. De andere abonnementshouders mogen dan natuurlijk weer het verschil in kosten bijbetalen.  


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom werkt KPN niet aan een echte oplossing.

Die is er: gewoon een kabel.

We kunnen er op wachten dat er een actie komt om alle stroomkabel adapters te vervangen ...

Kan je lang wachten, want dat gaat nooit gebeuren. Die dingen zijn allemaal gekocht. En niet in bruikleen. En zoals met de meeste dingen die eigendom zijn: het is je eigen verantwoording. Werkt het, leuk, fijn, houden zo. Werkt het niet, dan heb je pech en mag je zelf voor een oplossing zorgen. En dat is een kabel. Punt. Wil je dat niet, dan geen tv. Zo simpel werkt het.

Ik sluit me hier bij aan, ik heb al diverse van deze dingen vervangen door kabels, bij anderen, zelf begin ik er niet eens aan.

Even een gedoetje, daar na geen gezeur meer.

Wat wel vreemd is, bij de bouw van een huis komen wel “overal” stopcontacten maar netwerk (buizen) niet, of althans, in het verleden niet.

Bij iedere bouw/verbouwing, een paar loze buizen, naar de meterkast en/of andere handig plek, kost “niets”, baat het niet dan schaad het niet.

Dit forum begint meer en meer een plek te lijken waar KPN stroomdraadadapters verkoopt (met de misleidende naam draadloos, zoek eens op Wireless adapter op internet). Het is niet draadloos. Hoewel ik daar nooit 1 moderator iets over hoor vertellen. Anderen moeten opmerken dat van alles de gebruikte stroomdraad kan beinvloeden.

Wel verteld soms 1 moderator dat KPN het afraad bij 4K. Maar dan markeert wel een andere moderator een antwoord waarin toevallig de stroomdraadadapter weer als beste oplossing staat.  

Waarom werkt KPN niet aan een echte oplossing. 4K staat om de hoek. De Olympische spelen zullen zoals elke keer bij een resolutie verhoging het geval is geweest wel weer voor een stroomversnelling zorgen. We kunnen er op wachten dat er een actie komt om alle stroomkabel adapters te vervangen en men weer iets anders moet kopen. De andere abonnementshouders mogen dan natuurlijk weer het verschil in kosten bijbetalen.  

Je kan ook dat hele TV system platform upgraden zodat het geheel automatisch (vrijwel) geen last heeft van de grillen van powerline ethernet of wifi. Er zijn legio mogelijkheden. Dan moet men wel radicaal ingrijpen in de software, vooral ook wat op de bruikleenspullen loopt. En bijna defacto ook al die hardware waarop die software loopt vervangen/upgraden.

Maar gewoon een echte oplossing is kabels trekken en dat komt er simpelweg op neer dat mensen dat zelf moeten doen. Of wou je dat verrekenen in de aboprijzen dat een monteur dat allemaal gratis doet?

Nog een kleine kanttekening, het elektriciteits net is niet bedoeld voor het doorgeven van data, maar het kan dus wel, onder bepaalde omstandigheden, maar nu komen er steeds meer ander onbedoelde signalen bij, stoorbronnen bedoel ik, allerlei (goedkope) schakelende voedingen, dimmers eva.

 

Oneigenlijk gebruik van kabels die daar niet voor bedoeld zijn maar er wel al liggen, zo ook voor de oude telefoondraden in de straat, het kan wel, maar heeft veel nadelen.

Ik sluit me hier bij aan, ik heb al diverse van deze dingen vervangen door kabels, bij anderen, zelf begin ik er niet eens aan.

Even een gedoetje, daar na geen gezeur meer.

Wat wel vreemd is, bij de bouw van een huis komen wel “overal” stopcontacten maar netwerk (buizen) niet, of althans, in het verleden niet.

Bij iedere bouw/verbouwing, een paar loze buizen, naar de meterkast en/of andere handig plek, kost “niets”, baat het niet dan schaad het niet.

Ik heb uit een reply van ik dacht wdj begrepen dat dit laatste al gebeurt. 

Echter, het blijkt dat de oude PTT methode nog steeds werkt. Zoek eens op Internet naar “Set Top box to wifi” uiteraard niet naar “ontvanger op draadloos” want beide namen beschrijven een apparaat dat zo door de KPN wordt genoemd  maar onder die naam ook 1 op 1 vertaald niet buiten Nederland bestaat.  

Denk je echt dat het probleem alleen bestaat op de postzegel die Nederland heet?

Badge +19

Wat wil je ons nou eigenlijk duidelijk maken @CorL 

Wat wil je ons nou eigenlijk duidelijk maken @CorL 

Onder andere dat TV’s aansluiten niet meer een activiteit is van 1965 en ook de omstreeks 2006 al mislukte powerline adapters voor grote hoeveelheden data transport nu echt wel afgedaan moet zijn. 

Toch blijft KPN powerline adapters via dit forum heel erg sterk verkopen en straks kunnen wij die kosten van vervangen onder het mom van gratis of met korting weer betalen. Je schrijft bijna in elk bericht bij een vraag van iemand dat het de kosten verhoogd. Nu plotseling niet. Wat voor belang dien jij?

 

Reputatie 7
Badge +24

KPN zal nooit gratis powerline adapters gaan vervangen. Iedereen die ze aanschaft betaald gewoon de normale prijs.

De moderatoren geven altijd de voorkeur aan bekabelde aansluitingen voor de tv-decoders, zij geven ook aan dat de powerline-adapters goed KUNNEN werken, maar geven er geen garantie op en promoten het zeker niet.

De huidige powerline-adapters werken het meest optimaal in een geaard stopcontact omdat dan de aardedraad meedoet naast de nul- en de fasedraad voor een optimale doorvoersnelheid.

Voor de 650-serie niet belangrijk, maar wel voor de 1200-serie, die zonder aarde als 650 functioneert.

Vroeger waren de powerlineadapters perfect voor het doorvoeren van internetsignalen, want de tv ging toch nog gewoon via een antenne of coax en internet ging nog niet zo snel.

Tegenwoordig werkt alles met de elektronica wat kritischer en dus storing gevoeliger omdat nu ook de tv-signaleren via internet gaan en er meer storingsbronnen via het elektriciteitsnet verschijnen, schakelaars, dimmers, led's etc.

Wie die term 'draadloze adapters’ heeft uitgevonden weet ik ook nog steeds niet, maar er is niets draadloos aan of de adapters moeten tevens ingebouwde WiFi hebben.

 

 

 

 

Reageer