Vraag

TV kast koppelen aan smart tv

  • 27 November 2020
  • 35 reacties
  • 744 keer bekeken

Hi,

Ik heb vandaag de SONY 4K KD-43XH8505 ontvangen (smart tv) en de tv herkent mijn tv-kastje niet. tv-ontvanger is het model Arcadyan hmb2260, destijds bij Telfort gekregen. Het kastje staat aan en is uiteraard met HDMI aangesloten, maar de tv meldt dat het kastje uitgeschakeld is. Is dit te fixen of heb ik een nieuw kastje nodig?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @MaartjeG, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u het me nog even weten of het gelukt is en of het geholpen heeft?

Het zou ook aan uw tv kunnen liggen, kunt u eens in de instellingen kijken?

Bedankt, maar de tv registreert de ontvanger überhaupt niet. Ik kan dus niet in het menu komen of het menu op mijn scherm zien.

Reputatie 7
Badge +14

Bedankt, maar de tv registreert de ontvanger überhaupt niet. Ik kan dus niet in het menu komen of het menu op mijn scherm zien.

Dan kunt u dit eens proberen:

Misschien helpt dit wel. Laat u het me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? En heeft u alle HDMI-poorten al eens geprobeerd? Of een andere HDMI-kabel? Dat kan ook verschil maken.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de witte afstandsbediening van KPN al ingesteld? Kunt u de tv aan en uit zetten met deze afstandsbediening? 

Dat gaat helaas niet. Ik blijf onderstaande zien. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dan kunt u het volgende nog doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk kunnen ze u verder helpen! Kan wel even duren i.v.m. drukte.

Mijn profiel is aangevuld, dank!

Reputatie 7
Badge +14

Mijn profiel is aangevuld, dank!

Graag gedaan!

Reputatie 7
Badge +22

@MaartjeG ik zie dat je Sony Engelse tekst heeft, maar heb je de tv wel in Nederland gekocht? 🤔 Zou je de tv eens terug willen zetten naar fabrieksinstellingen? Want het is raar dat jou tv ontvanger niet ziet. 

Ja vers van de mediamarkt. Had hem toevallig in het Engels gezet, die optie stond bovenaan. Ga ‘m resetten. 

Reputatie 7

Op welke hdmi poort is jouw TV ontvanger aangesloten?

Staat jouw televisie wel ingesteld op die hdmi poort?

Je kunt switchen van poort door de "Input" knop op jouw afstandsbediening te gebruiken.

 

Ik denk gewoon dat de tv standaardstaat op de digitale ingang van de coax,... 

Edit @wjb was weeeer eens sneller :joy:

Yes, hij stond op HDMI 1 aan, tv daar ook op ingesteld. Doe nu de installatie opnieuw, enig idee welke optie ik moet kiezen? Ik zou zeggen, de optie van de foto. Andere mogelijkheden: aards/Digitaal, kabel/overige provider, algemene satelliet, analoog 

 

Reputatie 7

Ik heb op mijn KD-43XD8305 nooit iets hoeven instellen.

Gewoon de juiste hdmi ingang activeren en gaan.

Only Sony, makkelijker kunnen we het niet maken zie ik wel.

Maar die van het plaatje is de HDMI kanalen, dus daar moet je verder mee, maar waarom het zo moeilijk moet, aards is via de coax zoals het plaatje suggereert.

Ik vind het ook ontzettend omslachtig. Net als wjb ging ik ervan uit dat een kwestie was van HDMI erin en go. Maar blijkbaar moet je allerlei instellingen door. Heb opnieuw alles ingesteld en weer maakt het kastje geen verbinding. Ga ook even bij Sony informeren. 

Reputatie 7

Net als wjb ging ik ervan uit dat een kwestie was van HDMI erin en go. 

Maar dat is het ook, meer hoeft er echt niet te gebeuren.

Gewoon de ingang met de av (input) knop op hdmi 1 zetten en klaar is kees.

@MaartjeG Even zomaar een vraag, zit de HDMI kabel wel in de goede HDMI poort, hij moet in de HDMI in en niet in de HDMI arc poort, maar de handleiding is op zijn Sony’s lekker onduidelijk.

 

O, en hang hem ook even aan het internet via de LAN kabel, er is gisteren een update uitgerold voor het toestel.

Reputatie 7

@MaartjeG Even zomaar een vraag, zit de HDMI kabel wel in de goede HDMI poort, hij moet in de HDMI in en niet in de HDMI arc poort, maar de handleiding is op zijn Sony’s lekker onduidelijk.

Hij mag ook best in de hdmi-ARC maar dat is niet zo handig als je ook een home cinema set gaat aansluiten.

De handleiding geeft weer (on)duidelijk aan van niet, maar kan ook maar wel zijn, maar zoals ik al zeg op zijn Sony's.

Reputatie 7

De handleiding geeft weer (on)duidelijk aan van niet, ...

Waar dan?

Reputatie 7
Badge +22

O, en hang hem ook even aan het internet via de LAN kabel, er is gisteren een update uitgerold voor het toestel.

@Doornekamp33 jij hebt dus een Sony, ik ook. Zal straks eens kijken, nog grote veranderingen? Sorry effe tussendoor, ga nu weer on-topic. 😉

Nee in de arc zit al een soundbar, dus dat kan het niet zijn..

Reputatie 7

Nee in de arc zit al een soundbar, dus dat kan het niet zijn..

Ik heb ook niets over die ARC gezegd hoor. :wink:

Je hoeft helemaal niets in te stellen op de Sony televisie.

Staat de TV ingesteld op ingang hdmi 1 (daar waar de TV ontvanger op is aangesloten)?

@wjb Op de site van Sony de snelstarthandleiding, maar zoals ik zeg onduidelijk omdat in de ARC de home cinemaset staat afgebeeld.

@Dennis Schreve , gelukkig niet zeg, bij mij komt er geen Sony in huis, heb genoeg ellende met dat bedrijf gehad in het verleden dat ik dat heb afgezworen, Only Sony werd bij mij Nooit meer Sony.

Maar voor jou speciaal effe knippen en plakken.:grin:

Voordelen en verbeteringen

  • Introduceert de Apple TV-app
  • Introduceert een nieuwe kinderslotfunctie die de schermtijd kan beperken
  • Introduceert het automatisch toevoegen van veelgebruikte apps/instellingen aan het menu Ingangen en Snelle instellingen
  • Hiermee voegt u snelkoppelingen toe aan Snelle instellingen
  • Verbetert de bruikbaarheid van via HDMI aangesloten apparaten
  • Lost een probleem op waarbij zenders na het wijzigen van de zendervolgorde vanzelf verwisselen
  • Oplossing voor een probleem waarbij er geen geluid uit de OPTICAL OUT-uitgang komt nadat het apparaat opnieuw is aangesloten op de netspanning
  • Oplossing voor een probleem bij OLED-modellen, waar de screensaver soms wordt geactiveerd tijdens het kijken naar HbbTV-content
  • Lost een netwerkfout op die wordt veroorzaakt door een onjuiste tijdsinstelling in het systeem
  • Oplossing voor een probleem waarbij het Dolby Atmos-geluid soms vervormd is
  • Lost een probleem op waarbij de standaard-DNS altijd op een specifieke waarde is ingesteld
  • Oplossing voor een probleem in Nederland waarbij teletekst niet kon worden gebruikt of verdween
  • Oplossing voor een probleem waarbij het geluid regelmatig wegvalt tijdens het bekijken van content via streaming-apps, bij gebruik van Soundbars die zijn aangesloten via HDMI ARC
  • Oplossing voor een probleem waarbij de video even vastloopt tijdens het kijken van content via streaming-apps