Vraag

TV+ ontvanger loopt regelmatig vast

  • 20 May 2024
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo kpn, ers.

Wie kan mij helpen ?

Onze tv ontvanger loopt de laaste tijd regelmatig vast ,verversen helpt niet en soms is herstarten noodzakelijk. We hebben ook regel last van het weg vallen van het internet ( internet radio).  

Het lijkt er op dat het probleem is verergert na de laatste update.

Hebben kpn+ tv ontvanger het nieuwste kpn modem  en alles bedraad aan gesloten.

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @zelfdew, dat maakt het tv kijken niet echt een fijne bezigheid. Je geeft aan dat het internet ook regelmatig wegvalt. Het kan dan geen kwaad eens jouw gehele verbinding door te laten meten via de klantenservice. Mijn collega's zijn bereikbaar op het gratis nummer 0800-0402. 

Reputatie 1

Jeroen/KPN Nu zo'n 20 dagen geleden, diverse acties uitgevoerd op het vastlopen van de TV en het weg vallen van het internet. De KPN monteur heeft alles op afstand (online) doorgemeten en zag dat in mei internet 62x!! was weg gevallen. Internet naar het modem was iets zwakjes te noemen was de conclusie. KPN advies was vervangen de internet kabel (UTP) ,de nieuwe door KPN aangeleverde,  te vervangen. Sindsdien is TV niet meer uitgevallen of vastgelopen maar….. opvallend de internet radio valt nog regelmatig even weg (wel korter dan voorheen) ,het vervangen van de internet kabel is gedeeltelijk succes vol. Internet is nog steeds instabiel te noemen. Wat kunnen we (kpn) nog meer ondernemen  om het internet stadieler te krijgen?  Ik vraag mijn af zit het probleem toch niet in het  box 12Modem.

in afwacht op jullie reactie jullie  

 Gr Wim

 

Reputatie 7
Badge +19

In ieder geval goed om te lezen dat er tv gekeken kan worden @zelfdew . Gaat het bij het internet om wegvallen van het gehele internetsignaal of maak je voor de internetradio en andere apparaten vooral gebruik van wifi. Instabiele wifi kan namelijk nogal verschillende oorzaken hebben dan een instabiel internetsignaal. Bij dat laatste zou je ook wegvallend internet moeten hebben op een bekabelde aansluiting. 

Reputatie 1

Goede morgen Jeroen, de internetradio is  bekabeld aangesloten vanaf het modem naar de internetradio. daarom is mijn vermoeden dat het modem een instabiele signaal ontvangt. Zou het geen idee zijn een nieuwe box 12 modem. Dit om alles uit te sluiten.

Reputatie 7
Badge +19

Dat kan zeker geen kwaad @zelfdew. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik een omruil in gang gaan zetten. 

Reputatie 1

Goede morgen Jeroen , ik heb mijn forum profiel volledig ingevuld en up to date gemaakt.

Ik hoop date je zo voldoende bent geïnformeerd, zo dat je het e.a ingang kan zetten.

Ik wil je ook nog even complimenteren voor het snel reageren en mee denken  tot nu toe. 

Gr Wim van't Zelfde

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

De omruil is in gang gezet. Per sms ontvang jij alle benodigde informatie @zelfdew 
Hopelijk zijn dan de problemen verleden tijd. 

Reageer