Vraag

TV ontvanger loopt steeds vast, na resetten gaat weer even goed ;-(

  • 19 December 2020
  • 10 reacties
  • 49 keer bekeken

Hallo,

 

Een van mijn 2 TV-ontvangers loopt steeds vast, kan dan niet meer bedienen met AB. Na resetten (10 min wachten) werkt het weer een paar uur. De andere TV-ontvanger werkt goed. Degene die niet goed werkt is: Model HMB2260,SN J513176931.  Denk dat het tijd is voor een nieuwe ;-)

 

mvg Maarten


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten aan de experiabox of zit er iets tussen?

Hoi Joep,

Er zit 1 switch tussen; maar mijn ontvanger van ‘boven’ heb ik nu op dezelfde plek ‘beneden’ exact zo aangesloten en die doet het probleemloos. Dat de bekabeling de oorzaak is is hiermee uitgesloten.

Alleen heb ik nu ‘boven’  geen tv-meer ;-(

Badge +19

Welke switch heb je en ondersteunt die igmp snooping? Dat is een must!!!!

Geen idee, maar alleen het kastje gewisseld en nu werkt het wel. Kan dan ook alleen maar aan de ontvanger liggen, volgens mij. Bovendien werkt dit al 5 jaar zo, en nu even niet met die ene ontvanger en wel met de (identiek) andere ontvanger.

Badge +19

Igmp snooping hier kan je lezen wat het is. Om de tv stream perfect te laten verlopen heb je dat beslist nodig.  En ja soms werkt het als he een switch hebt die het niet ondersteunt maar je kan dan wachten op problemen.  Deze switch voldoet hieraan. Ik weet bijna zeker dat he probleem dat weg is.

Reputatie 7
Badge +24

HI Mahe, welkom hier. 

Hmm, als de andere ontvanger via de switch wél goed werkt, en de ontvanger met problemen zonder switch dezelfde problemen vertoont ben ik ook geneigd om te denken dat het aan de ontvanger ligt. Dat is de situatie nu als ik het goed begrijp? 

Zou je dit ontvanger nu even stroomloos willen laten en je profiel willen invullen? Geef me een seintje hier als je dit hebt gedaan? 

Hoi Alex, profiel heb ik ingevuld. Heb al diverse keren ontvanger gereset door voeding eruit te halen en 30s te wachten, en weet op te starten. Werkt soms maar een uur, soms de rest van de avond.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Ik stel voor om de ontvanger om te ruilen, schikt het op onderstaand omruilpunt? 

Coop Compact
Laan 1945 22
6551CZ Weurt

Hallo Alex, lijkt mij goed. Wanneer zou dat kunnen? Mvg Maarten 

Reputatie 7
Badge +24

Top. Maandag vanaf 15 uur staat het daar voor je klaar. Mocht het later worden in verband met de drukte, dan laten we dat nog weten. 

Neem de oude ontvanger zonder afstandsbediening in een doos mee samen met een geldig ID-bewijs. 

Laat je even weten of dit de oplossing is?