Vraag

versie 7.2.7 update daarna werkt app niet meer op android 8.0.8 - vanaf 2020-12-17 versie 7.2.6 wel

  • 19 December 2020
  • 5 reacties
  • 333 keer bekeken

KPN iTV app upgrade 7.2.7 zorgt ervoor dat mijn Samsung smarttv niet smart genoeg meer is om TV op te kunnen kijken, Versie 7.2.6 welke wel. Doordat upgrade verplicht doorgevoerd wordt is TV kijken niet meer mogelijk. En nu ?????

 

Dit is de zoveelste keer dat de iTV app mijn / ons laat zitten. Nu vanaf donderdag geen tv meer mogelijk.

Wat kunnen we eraan doen . Losse apk bestanden installeren heeft geen zin omdat de app direct kijkt of er een nieuwe app is en deze installeert resulterend in een opnieuw niet werkende app.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa @gebruiker uit bergeijk ,

Op mijn LG uit 2016 werkt de app ook niet.

KPN schreef ooit : 

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. Op dit moment moet je echter wel een smart-tv van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer) hebben.  

 

En heb je bv een Philips TV of Panasonic, dan kan je het ook schudden. Koop daarom een TV nooit om de apps. Je hebt er maar een beperkte tijd plezier van.

 

 En nu ?????

 

 

Dan kun je een TV-ontvanger van KPN aansluiten op jouw TV.   

 

TV is van 2018 althans gekocht 2018, android 8.08 is laatst beschikbare upgrade. Apparaat heeft nog ruim 99Gb vrij van de 128Gb orgineel. er staan ook bijna geen andere apps op behalve wat google apps welke standaard zijn.

 

Wat wij zo vreemd vinden is dat we 7.2.6 wel kunnen installeren maar niet gebruiken. Deze versie deed het perfect. Waarom is de upgrade functie niet te disabelen ?? Zoals in veel programma’s wel kan.

Versie 7.2.5 was ook erg buggy. Ik alle apk beschikbaar. Ik heb ook versie 7.2.8 gevonden maar na downloaden blijkt dit 7.2.7 te zijn.

 

Reputatie 7

Over welke app hebben we het hier, over de iTV app voor Android telefoons en tablets?

iTV app voor android. De smart-tv heeft een android ingebouwd waarop je allerlei apps kunt plaatsen. Ik heb deze ochtend ook een test gedaan met een android tv apparaat, soort chroomcast maar daar werkt de huidige app ook niet op. Vraag me af wat de reden hier van is. Apparaat wat ik geleend heb is een X96 tv cast. Schijnt een jaar oud te zijn en wel te gebruiken bij Ziggo. (waar ik hem geleend heb gebruiken ze een Ziggo app genaamd Ziggo Go). Maar de 7.2.7. iTV app werkt ook hier niet. Zelfde reden.

Reputatie 7

iTV app voor android. De smart-tv heeft een android ingebouwd waarop je allerlei apps kunt plaatsen. 

De iTV app op smart-TV vraagt om een hele andere bediening dan de iTV app op een een telefoon of tablet (afstandsbediening versus touch). Het is dus niet zo dat je de iTV app zo even kunt installeren omdat het nu eenmaal Android is. Sideloaden kan, maar of het werkt kan en zal niet gegarandeerd worden.

 

Ik heb deze ochtend ook een test gedaan met een android tv apparaat, soort chroomcast maar daar werkt de huidige app ook niet op.

Een Android smart-TV heeft een ingebouwde Chromecast en daarmee behoort de iTV app prima overweg te kunnen. Ik cast probleemloos naar mijn Sony KD-43XD8305.