Vraag

Wanneer lost KPN probleem op die foutcode STB-NMC-400 veroorzaakt

  • 7 December 2020
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Zoals reeds door velen gemeld op dit forum is er sinds een paar weken sprake van een overmatige melding van de foutcode stb-nmc-400. KPN doet het voorkomen dat dit alleen een andere vertaling is van een reeds bestaand connectieprobleem en schuift daarmee alle verantwoordelijkheid naar de abonnnee.

Aantoonbaar is echter dat veel mensen dit rond dezelfde tijd zijn gaan melden waarbij aangeven wordt dat voorheen de problemen nooit bestaan hebben. Ook zijn er meldingen van xs4all en telfort gebruikers die dit ervaren sinds de samenvoeging van de netwerken.

 

Kortom, KPN neem je verantwoordelijkheid en informeer ons gebruikers eerlijk over de ontstane situatie en geef een redelijke termijn voor een oplossing. Dit voorkomt een hoop ergernis en klachten en een overgang naar een andere provider.

groet,

Richard


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier en vul je gegevens in je account in.

Ik zie ook dat er veel topics over zijn, in de link de topic van KPN zelf. 

Alleen moderaters kunnen die zien.

Hopelijk lossen ze voor jou en voor alle andere het probleem snel op.

Zelf heb ik de melding maar 1 keer gezien en na een reset was alles bij mij gelukkig goed. 

 

P.S.

Telfort en XS4all zitten op hetzelfde netwerk. Dus van KPN. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Joop,

bedankt voor je reactie. Ik was tot voor kort ook een tevreden klant van KPN, net zoals ik dat de 20 jaar ervoor van Ziggo (UPC) ben geweest. Echter op een bepaald moment in de tijd ontstaan er problemen die niet in mijn oplossingsbereik liggen en dan laten deze grote bedrijven hun klanten enorm in de steek. Er zit dan helaas niks anders op om van provider te wisselen.

Het door mij gemelde probleem overigens heb ik nu een paar dagen niet meer ervaren. Ik zie wel dat er een nieuwe software op de KPN box gezet is dus dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn waar KPN de laatste weken druk mee is geweest. Bijwerking is helaas wel een enorme traagheid van de TV Gids maar die vind ik voor nu minder erg dan uitvallend tv signaal.

Wel heel erg jammer dat KPN dit dus stiekem doet zonder zijn gebruikers te informeren en zelfs de gebruiker de schuld bij de gebruiker in de schoenen wil schuiven. Je wilt niet weten wat een enorm gescheld er hier in huis plaatsvind als er voetbal gekeken wordt en het signaal valt weg. 

P.S. het is mij bekend dat Telfort en XS4all op hetzelfde (fysieke) netwerk zitten.

groet Richard

Reputatie 7
Badge +15

@Rick72 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat jij ook deze problemen hebt ervaren. Het klopt inderdaad dat er een software update is geweest. Welke ook aangekondigd is op ons forum. 

Voor wat betreft de traagheid zit er ook een update aan te komen die deze situatie zou moeten verbeteren! Ik hoop dat hiermee het gescheld tijdens het voetballen (in ieder geval op de tv ontvanger) afgelopen is!Â