Vraag

Wat zijn de ervaringen tot nu toe met KPN TV+?

  • 17 February 2023
  • 30 reacties
  • 5243 keer bekeken

Hallo, ik had zojuist contact met KPN inzake TV+. De meneer raadde mij af om nu al KPN TV+ te nemen door de vele 'kinderziektes'.

Zijn er mensen die al TV+ gebruiken, en zoja, wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Want het zomaar misschien ook kunnen dat kpn gewoon nog een paar maanden vol abonnementsgeld wil innen, natuurlijk? Ben benieuwd!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Badge +19

Op zich is er weinig mis mee. De vraag is of het voor jou een aanvulling is. Als je al een Android tv hebt wordt je er niets wijzer van want dan kan je de apps op de tv zetten.  Wil je veel met apps aan de gang en je hebt geen Android tv dan is het zeker een aanvulling.  Er zijn kinderziektes maar er zullen altijd updates zijn. Dat is met de huidige ontvangers ook zo.

Reputatie 5
Badge +4

Idd, zeer persoonlijk vind ik. Heeft voordelen met Android basis, maar ook nadelen mbv geen teletekst, voorkeuze-zenders, enz. Een heel simpel voorbeeld, er is geen buienradar app. Maar HBO-Max, Amazon Prime etcetera, een verademing tov de "oude" kastjes. Echter gezien sommige reacties, glasvezel lijkt beter te werken dan DSL.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo NicoIV! Welkom op het forum. Het is inderdaad een relatief product wat nog steeds volop in ontwikkeling is. Mocht je meer informatie zoeken dan kun je ook altijd even een blik werpen op ons centrale topic: KPN introduceert KPN TV+

Als je niet of nauwelijks gebruik maakt van de diverse videoapps óf een smart tv hebt met al die apps, dan heeft TV+ niet of nauwelijks meerwaarde. Mocht je de huidige ontvanger vooral gebruiken om "gewoon" tv te kijken, terug te kijken of opnames te bekijken, dan is TV+ op dit moment ronduit af te raden.

Bij kpn heeft blijkbaar de gedachte post gevat dat streaming de toekomst heeft en daar  met TV+ al z'n pijlen op gericht, maar daarmee helaas ook z'n schepen achter zich verbrand, want als je nu overstapt is er geen weg meer terug zoals velen tot hun spijt inmiddels ervaren hebben. 

Badge +19

Is dat nou echt zo @Henk2304 ? Ik heb die box neergezet toen ik em kreeg in de testfase en heb er na wat opstartdingetjes nooit een probleem mee gehad.....

Jij bent blijkbaar van de streaming generatie. Ik lees veel te veel reacties van klanten die graag weer terug willen maar dat niet meer kunnen. Ook een aantal mensen uit de bèta testgroep zijn die mening toegedaan. 

Badge +19

Jij bent blijkbaar van de streaming generatie. 

Kijk even naar m'n naam. Dat getal achter Joep is mn geboortejaar🤣

Dan ben je 10 jaar jonger dan ik (!). 

Reputatie 7
Badge +24

Hier 2 TV+ kastjes in huis. De ene al een paar maanden, de andere sinds gisteren. Werkt gewoon prima. Kastje gisteren installeren ging als vanzelf. 

NOS teletekst is beschikbaar via een app.

 

Maar ik wil helemaal geen apps, maar net als zoveel anderen gewoon tv kijken. Dat als je de boel opstart gewoon de laatst bekeken zender opstaat ook als dat een radiozender was; dat teletekst niet achter een app verborgen zit maar gewoon via de tt knop beschikbaar is. Dat je terug kunt kijken of opnames bekijken in dezelfde kwaliteit als de oorspronkelijke uitzending...... 

KPN zou er verstandig aan doen een "Classic modus" toe te voegen waarbij de ontvanger weer precies net zo werkt als bv de 5202, ook bij het inschakelen.

Op m'n huidige ontvangers gebruik ik nooit apps en ook op m'n smart tv's niet. Zoals zoveel anderen: geen behoefte aan. 

Reputatie 3
Badge

Ik heb deze box een aantal maanden gebruikt in de testperiode in de streaming-only versie. Wel een tijdje NLZiet gebruikt en dat vond ik prima werken voor TV kijken. (Maar gratis de publieke zenders via een kleine  binnenantenne is voor mij eigenlijk wel voldoende live TV.)

Ik heb wel wat problemen met de box gehad maar nu is alles wel stabiel.

Maar: ik heb ook een AppleTV 4k box en mijn LG TV is “smart” en heeft zelf (bijna) alle streamingapps. Zowel de AppleTV als LG WebOS bevallen me beter dan deze KPN TV+ box.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb 4 STB’s zie mijn eerdere comments ik zou zeggen NIET doen.

te veel issues zoals:

-Niet opstarten

-In bootloader blijven staan

-Alleen geluid

-Geen opnames kunnen laden.

Ik zou zeggen heb je al een smart tv gebruik de functies hiervan dan i.p.v. de aangeboden KPN+ STB

Enige positieve noot is de beeldkwaliteit en het installatie menu dat ziet er fraai uit.

Maar of deze 2 voordelen opwegen tegen de nadelen zeg NEE.

Badge +19

Hier dan een tegengeluid 😉.ik ervaar werkelijk geen enkel probleem.  Het werkt gewoon allemaal perfect.  Zapsnelheid is een halve seconde!!!

Badge

Hier dan een tegengeluid 😉.ik ervaar werkelijk geen enkel probleem.  Het werkt gewoon allemaal perfect.  Zapsnelheid is een halve seconde!!!

En ik kan alleen maar bevestigen (minus de opnames want die hebben we niet) waar @Thijs1963 last van heeft. Wij hebben thuis nagenoeg dezelfde problemen.

Wellicht dat het verschil zit in de hardware die we gebruiken of iets dergelijks?

Ik heb een high-end 55" Sony TV uit 2018. Er ligt een 20 meter (bestaande) kabel tussen de KPN Box 12 en de DIW7022. Ik gebruik daarnaast de meegeleverde HDMI kabel tussen de TV en de DIW7022. Er zit een standaard home cinema set (ook Sony) tussen.

Omdat ik minder vertrouwen had in de HDMI kabel tussen TV en home cinema, heb ik die onlangs vervangen door een HAMA HDMI-kabel met ondersteuning voor 8K video.

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe jij (@Joep1965) de boel globaal hebt ingericht? Is dat uitgebreider of juist eenvoudiger?

Badge +19

@Berkenpies het is bij mij zeker niet ingewikkeld.  De v10 als modem, een kabel van 25mtr naar de box. Box met standaard hdmi kabel naar plasma tv en kabel naar bose homecinema. 

Badge

@Joep1965 vergelijkbaar dus. :)

Maar goed, misschien wel een belangrijk verschil? U heeft (jij hebt?) een v10 modem ten opzichte van mijn v12, blijkbaar. Dan hoop ik eigenlijk dat Joep ook een v12 modem heeft (en dat de mensen die minder of geen problemen hebben allemaal een v10 hebben).

Geen idee of dit al geïnventariseerd is, maar het zou wellicht een (klein) aanknopingspuntje kunnen zijn?

Reputatie 2

Bij mij werkt ook alles perfect. Modem v10.

Reputatie 7
Badge +7

@Berkenpies ik zie nu dat mijn issues dus niet alleen op LG smart tv's voorkomt maar dus ook op een Sony.

Wat mijn dan ook verbaast dat dit schijnbaar niet binnenkomt bij de service desk.

Ik experimenteer ondertussen vrolijk door echter tot nu toe zonder positief resultaat.

Wat heb ik gedaan tot nu toe.

Gesprek met iemand van de kpn service desk gehad die totaal geen kennis van zaken had.

Buiten de opmerking dat de stb goed aangesloten moet worden en de decoder misschien even van het stroom moet kwam de dame niet 

Mijn volgende gesprek duurt 60 min met een persoon met meer kennis die overleg had met de kpn + ambasadeurs die het schijnbaar zijn.

Conclussie welilicht bij de volgende update dat het opgelost is.als ik vraag wat precies weten ze het niet 

Wat thuis dan gedaan;

Verschillende lg toestel geprobeerd ik heb er 4

Hdni kabels vervangen

Cec diverse instellingen getest op stb

Cec instellingen getest op toestel zelf

Eco standen nagelopen

Andere poort modem v10 getest

Diverse inputs cource geprobeerd met hdmi

Kortom nog niet een vooruitgang

Mvg

Reputatie 2

Hier ook vanaf begin van de test kpntv+.

Draait als een malle, super goed beeld dolby vision en dolby 5.1 geluid op een philips oled 4k tv. Gebruik daarbij een sounbar.

Mijn modem is een v12

Het enige wat ik heb gedaan is de hdmi kabel vervangen door een 8k hdmi kabel. Dit heeft voor een mooier en stabieler beeld gezorgt.

Moet ook zeggen dat bepaalde apps bij mij ook een hogere bitrate aannemen op de tv+box dan op mijn smart tv daar is dat lager.

Reputatie 3
Badge +3

Hallo, ik had zojuist contact met KPN inzake TV+. De meneer raadde mij af om nu al KPN TV+ te nemen door de vele 'kinderziektes'.

Zijn er mensen die al TV+ gebruiken, en zoja, wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Want het zomaar misschien ook kunnen dat kpn gewoon nog een paar maanden vol abonnementsgeld wil innen, natuurlijk? Ben benieuwd!

Beeld en geluid is perfect, - punten, geen teletekst alleen app, geen eigen zenderlijst aanmaken of zenders verbergen dus geen eigen favorieten lijst, menubalk zichtbaar aanpassen kan niet meer, voor een ander is het misschien ideaal maar ik mis de oude instellingen nu moet je teveel handelingen uitvoeren en hij is ook traag bij van zender wisselen je kunt beter wachten .

r ,

slecht!  gisteren aangesloten ( de 2e begin ik niet eens aan) en alleen maar ellende..

happert, blijft hangen..

 iedere keer foutmelding in beeld.  

” geen internetverbinding. we zijn druk bezig met het probleem”

spijt van….🥲

Gister KPN glasvezel 1Gb met TV+ geïnstalleerd. Overgestapt van Ziggo. Bij het nieuwe abo. kwam de nieuwe TV module. Na het installeren van de updates draait het tot nu toe goed. Beeld is ook mooi. Apps zal ik niet veel gebruiken omdat ik die al op mijn AppleTV heb. 
 

Wat ik mij wel afvraag, is of je binnenkort ook de gewone TV zenders ook via Apple TV kan kijken. AppleTV ondersteund dit al voor andere landen. In dat geval heb je helemaal geen extra kastje meer nodig. 

15 maart 2023.

Gisteren de nieuwe ontvanger kpn+  geïnstalleerd 

Pluspunt :ik kan er maar 1 bedenken. Het is een mooi klein kastje. 

Nadelen.

-Beeld.

Hier is maar 1 woord voor : slecht. Diverse instellingen veranderd zelfs naar 1080, maar het beeld blijft blokkerig. Kleuren niet scherp. Je blijft afstellen, met als resultaat geen zichtbare verbetering. Wij hebben een nieuwe 4k tv, dus daar ligt het niet aan. Het lijkt alsof je kijkt via de app. Maar, als je dat wilt dan kan de lan kabel wel direct in de tv. 

-Zappen : traag. Het wisselen van zender duurt ca 4 seconden (met de oude kast minder 2 sec)

-Geluid. Instellingen moeten veranderen daar het geluid niet synchroon loopt. 

-Teletekst : zit in een app. Nadeel : hierdoor ga je van zender af, het wordt dan wel stil. 

-Terug zappen naar het menu : op de achtergrond blijft dan niet het huidige kanaal doorspelen. Het wordt dan wel weer stil. Gaat ook traag. 

Conclusie. 

Al met al is het geen verbetering. Jammer, want ik had mij verheugd op 4k. 

Oude tv kastje maar weer geïnstalleerd... beeld nu weer perfect, geen ergernissen meer…

Dus : niet meteen het oude kastje weg doen!

 

 

 

Zeer slechte ervaring mee.

 

Ik had voor mijn moeder het speciale thuiszorginstelling abonnement afgesloten. Wat financieel zeer aantrekkelijk was. Echter bij dit abonnement wordt ook het nieuwe kastje geleverd.

Wat een drama voor iemand van bijna 88. Ondertiteling is een drama en moet je zoveel handelingen doen,eer het werkt.

Gelukkig is het abonnement wat ze nu heeft maandelijks opzeg baar, dus gelijk maar weer terug naar de oude provider Ziggo.

Reputatie 4
Badge +2

Zeer slechte ervaring mee.

 

Ik had voor mijn moeder het speciale thuiszorginstelling abonnement afgesloten. Wat financieel zeer aantrekkelijk was. Echter bij dit abonnement wordt ook het nieuwe kastje geleverd.

Wat een drama voor iemand van bijna 88. Ondertiteling is een drama en moet je zoveel handelingen doen,eer het werkt.

Gelukkig is het abonnement wat ze nu heeft maandelijks opzeg baar, dus gelijk maar weer terug naar de oude provider Ziggo.

Vergelijkbaar probleem hier. Mijn ouders (80+) zijn overgegaan van Ziggo (Humax 5200c) naar KPN (TV+). Die arme mensen snappen er niks meer van, nog afgezien van de technische problemen met het platform. Dit valt me zwaar tegen van KPN.