Vraag

fout van kpn

  • 8 May 2020
  • 9 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo @cgpm, welkom op het forum! Ik begrijp dat er een aantal dingen zijn gebeurd waar je graag meer duidelijkheid over wilt. Als ik het goed lees zijn er de volgende dingen aan de hand:

  • Je kreeg een aanbod voor een wijziging in je vaste abonnement, deze heb je geannuleerd maar daar heb je verder niets meer van gehoord. Tot je een mail kreeg over een opzegging.
  • Je had een foutmelding op de tv en je bent naar de daar vermelde website gegaan: foutcode.tv/846. Dit hielp niet dus heb je telefonisch contact gehad. In dat gesprek heb je het ook gehad over die mail.
  • De volgende dag heb je weer gebeld en heb je het gehad over extra kosten op je mobiel. En is je verteld dat je een nieuw abonnement moet aanvragen.

Het is duidelijk dat er wat dingen door elkaar lopen. Zonder aanvullende gegevens kan ik hier op dit moment nog niets over zeggen. Vul dan ook alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan gaan we samen duidelijkheid scheppen.

 

Wel kan ik nog aangeven dat de site foutcode.tv zeker een site van ons is. Als je daar heen gaat wordt je vervolgens doorgeleidt naar de website van je eigen provider (KPN, XS4ALL of Telfort) met een stappenplan. Als het daarmee niet lukt krijg je contactgegevens te zien. Dat is in het geval van KPN altijd het 0800-0402 nummer en deze is gratis. Dus als je dat nummer gebruikt hebt om naar te bellen, dan zijn de kosten in ieder geval niet daar van afkomstig.

 

Admin: door een technisch foutje is de tekst van het startbericht vervangen door een van de latere reacties. Dit hebben we helaas niet kunnen herstellen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

"foutcode.nl/846" is niet van KPN. Als u op die site op een knop klikt om te bellen, dan kunt u KPN niet verantwoordelijk houden voor hoge belkosten.

U heeft een nieuw abonnement afgesloten, en dit weer geannuleerd / opgezegd toen het reeds ingegaan is. Dat houd dan dus in dat u nu niets meer hebt. Terug naar de oude situatie kan niet meer. Als u nu weer internet en tv wilt, dan zult u weer een nieuw abonnement moeten aansluiten. En daarbij 25 euro aansluitkosten moeten betalen. En met de daarbij behorende prijs. Wat waarschijnlijk die € 62,50 zal zijn.

Reputatie 7

Hallo @cgpm, welkom op het forum! Ik begrijp dat er een aantal dingen zijn gebeurd waar je graag meer duidelijkheid over wilt. Als ik het goed lees zijn er de volgende dingen aan de hand:

  • Je kreeg een aanbod voor een wijziging in je vaste abonnement, deze heb je geannuleerd maar daar heb je verder niets meer van gehoord. Tot je een mail kreeg over een opzegging.
  • Je had een foutmelding op de tv en je bent naar de daar vermelde website gegaan: foutcode.tv/846. Dit hielp niet dus heb je telefonisch contact gehad. In dat gesprek heb je het ook gehad over die mail.
  • De volgende dag heb je weer gebeld en heb je het gehad over extra kosten op je mobiel. En is je verteld dat je een nieuw abonnement moet aanvragen.

Het is duidelijk dat er wat dingen door elkaar lopen. Zonder aanvullende gegevens kan ik hier op dit moment nog niets over zeggen. Vul dan ook alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan gaan we samen duidelijkheid scheppen.

 

Wel kan ik nog aangeven dat de site foutcode.tv zeker een site van ons is. Als je daar heen gaat wordt je vervolgens doorgeleid naar de website van je eigen provider (KPN, XS4ALL of Telfort) met een stappenplan. Als het daarmee niet lukt krijg je contactgegevens te zien. Dat is in het geval van KPN altijd het 0800-0402 nummer en deze is gratis. Dus als je dat nummer gebruikt hebt om naar te bellen, dan zijn de kosten in ieder geval niet daar van afkomstig.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @cgpm Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Zijn alle zaken inmiddels opgehelderd? Kunnen we nog iets voor je doen? Laat het gerust weten.

Het probleem met de belkosten is inmiddels opgelost door KPN mobiel.

Ten aanzien can het abonnement ben ik zeer ontevreden. Een of ander belmiep van KPN doet een voorstel waarbij zij kenbaar maakt dat ik voordeliger uit zal zijn. Na ontvangst can de bevestiging lijkt het inderdaad voordeliger maar is de samenstelling can het pakket anders. Zo kan ik het ook.

Binnen de aanbiedingstermijn annuleer ik de wijziging en krijg dr mededeling dat ik binnen 3 dagen zal worden gebeld,!? Geen telefoontje maar op 5 mei er totaal uitgegooid. MOET nu een abonnement nemen wat alsnog duurder is?? Volstrekt ONACCEPTABEL

 

Reputatie 7

Wil je dan alsjeblieft je forumprofiel invullen, cgpm? Dan kan ik hier meekijken wat er gebeurd is, of daar wat aan te doen is, en zo ja, wat. Laat hier even weten als je het profiel hebt ingevuld :)

Profiel is ingevuld  

Reputatie 7

Dank je, @cgpm. Daarmee zie ik dat je origineel het abonnement wilde wijzigen van een consumentenpakket naar een kleinzakelijk pakket. Dit wilde je later annuleren. Alleen, die wijziging was op dat moment al voltooid. Wat helaas betekent dat we het niet meer terug kunnen zetten naar hoe het voorheen was. Je annulering is dan ook, foutief, verwerkt als een opzegging. De enige manier om dan weer een werkende verbinding te krijgen is een nieuwe bestelling invoeren. Dat is ook gebeurd, en dit is door onze spoed en herstel afdeling in behandeling genomen zodat die nieuwe aansluiting ook zo snel mogelijk actief werd. Dat is, naar ik hier zie, op de 14e gebeurd. Je hebt op dit moment dan ook weer werkende diensten? Dat is, in eerste instantie, even de belangrijkste vraag.

 

De nieuwe aansluiting is een pakket uit de huidige serie, iets anders is niet mogelijk. Je oude pakket, van voor de wijziging naar kleinzakelijk was €54 p/m met gratis Pluspakket vanwege Compleet. Het pakket nu is Hussel Internet+TV dat is samen €52,50. Ik zie het Pluspakket daar nog niet op actief. Dit kan ook weer aangezet worden. Dit kun je zelf doen via je tv ontvanger of je MijnKPN of ik kan dit voor je regelen. Het kost €6,99, maar dan krijg je ook €5 Hussel entertainmentvoordeel. Je totale prijs wordt dan €52,50 + €1,99 = €54,49. Dat is vergelijkbaar met het pakket wat je eerst had. Daarnaast heb je nu ook weer zes maanden actiekorting waardoor je die periode maar €31,25 betaalt voor het abonnement, met eventueel €1,99 erbij als je Pluspakket weer activeert.

 

Nog wel even de vraag: vaste telefonie. Dat had je bij het oude abonnement wel, maar ik zie dat in het nieuwe abonnement niet. Wil je dat wel? Want dan ga ik die nog even weer toevoegen. Dat brengt wel de pakketkosten op €54,50 of €56,49 als je ook Pluspakket weer actief wilt. Laat even weten wat je keus is hierin, dan regel ik dat. 

 

Tenslotte, de facturen. 

Op de eerste factuur van dit nieuwe abonnement staan aansluitkosten. Die hoef je in dit geval natuurlijk niet te betalen omdat de opzegging onze fout is geweest. Ik heb hiervoor een creditering ingevoerd, die wordt op je volgende factuur (krijg je rond 14 juni) in mindering gebracht.

Van het opgezegde abonnement had je net op 4 mei een factuur gekregen. Die factuur berekent kosten voor de hele maand 4 mei t/m 3 juni. Je krijgt de kosten teruggaand naar de opzegdatum automatisch terug op de slotfactuur. Die krijg je rond 4 juni.

Beste Erik, vooropgesteld is dat IK niks wilde wijzigen maar dat een van  jullie  telemarketeers mij benaderde met de mededeling dat zij een voordeliger aanbieding had. Deze bleek achteraf duurder dus wilde ik gebruik maken van  mijn herroepingsrecht. Daarna is alles misgegaan.

In elk geval bedankt voor de financiële vergoedingen. Normaliter had ik vaste telefonie en pluspakket wel willen behouden maar, gelet op het feit dat ik hiervoor nu meer moet gaan betalen, zie daarvan af.

Ik houd het dus nu op het pakket wat ik nu heb. 

Einde discussie. Ik wil ooit NOOIT meer benaderd worden door een van  jullie directe verkopers!.

 

Reputatie 7

Het is inderdaad allemaal niet ideaal verlopen. Om toch nog even kort terug te komen op de kosten. Je krijgt nu een actiekorting, hierdoor ben je, in ieder geval gedurende het komende jaar, een stuk voordeliger uit. Je betaalt nu eerst zes maanden €31,25, en dan zes maanden €52,50. Dat is substantieel minder dan 12 maanden €54. Tevens zou je oude pakket per 1 juli een prijsverhoging krijgen waardoor je voor dat pakket ook ongeveer anderhalve euro meer zou gaan betalen. Dit is met het huidige pakket niet het geval.

Mocht je je bedenken wat betreft Pluspakket en/of telefoonnummer, dan kan je dit in je MijnKPN toevoegen (Pluspakket) of via de klantenservice (telefoonnummer).

 

Wat betreft niet meer gebeld willen worden, daar heb ik hier een melding van gemaakt.