Beantwoord

MB's delen binnen huishouden lukt niet

  • 14 June 2023
  • 9 reacties
  • 97 keer bekeken

Reputatie 1

Ik probeer MB’s te delen binnen mijn huishouden. De twee telefoonnummers waar het om gaat zijn al geactiveerd en zichtbaar in MijnKPN, maar het automatisch delen van MB’s kan ik niet inschakelen en wanneer ik eenmalig MB’s probeer te delen via de app, dan worden de telefoonnummers niet zichtbaar in de lijst (alleen partners van KPN zijn beschikbaar). Ik weet niet helemaal zeker of het aanmelden van beide nummers wel goed verlopen is. Ik zou graag willen weten hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, zodat ik MB’s binnen mijn huishouden kan delen. 

icon

Beste antwoord door Mv68 15 June 2023, 08:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Twee telefoonnummers die zichtbaar zijn betekent niet dat je ook werkelijk MB's kunt delen, dat betekent dat je beide telefoonnummers gekoppeld hebt aan één Mijn KPN account. Of de beide telefoonnummers gebruik maken van de voordelen (waaronder MB's delen valt) kan je nakijken op een andere pagina.

Hiervoor kan je het beste naar ‘Check je voordelen’ gaan vervolgens log je er in, wacht je tot alles geladen is en klik je op de link ‘Bekijk uw voordelen'.

Ik vermoed dat niet alle producten hiertussen staan waardoor het delen van MB's niet werkt.

Bel in dat geval even met 0800-0402, dit kan tussen 8:00 en 18:00 uur op Ma/Vr. en tussen 8:00 en 17:00 op zaterdag. De telefonische klantenservice kan dan snel en eenvoudig alles in orde maken, in sommige gevallen wordt het automatisch aanmelden voor de voordelen niet goed verwerkt.

Via het forum kan een reactie lang(er) op zich laten wachten daarom is het in dit soort gevallen het beste om telefonisch contact op te nemen onder het mom van “Een beller is sneller!".

Reputatie 1

Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal in dat geval contact opnemen met de telefonische klantenservice.

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Alles zichtbaar en gekoppeld. Kan alleen delen met partners van KPN. Als ik aanklik “Mb’s delen in je huishouden” dan kom je in een loop terecht op de website die zegt dat je niet meer via de website MB’s mag delen maar de app moet gebruiken….

Nu al 3 dagen geen mobiel internet want op advies van KPN zogenaamde 0 MB’s abo’s afgesloten om te delen vanaf 1 nummer met onbeperkt internet. Wat is dit????

 

Als je de link volgt die hier gegeven wordt, en je meld het ontbrekende nummer aan krijg je:

Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen.

1. Ontvang je al voordelen?

Producten die al aangemeld zijn kan je niet nog een keer aanmelden. Via MijnKPN en de MijnKPN app zie je welke producten en telefoonnummers je hebt aangemeld, en welke voordelen hierbij horen.””

 

 

 

Klopt, MB's delen via de website kan al geruime tijd niet meer. KPN heeft besloten dit alleen nog mogelijk te maken via de App's.

Zie je wel als je de stappen doorloopt zoals ik deze eerder omschreef, alle abonnementen onder de voordelen vermeld staan @Mv68 ? Ook voor jou geldt in dit geval helaas dat je een telefonisch contact op moet nemen als ze daar niet tussen staan. In dat geval helpt een medewerker van de klantenservice je graag om het als nog handmatig voor je in orde te maken.

Reputatie 1

Als KPN al geruime tijd heeft besloten alleen via de ap te delen, dan moet je niet in de app naar de website doorsturen zoals nu het geval is. Niet getest blijkbaar. En ja, alle nummers staan genoteerd. Nu maar hopen dat het bellen naar de helpdesk lukt en niet meer tijd kost dan 10 min. Max. Wat een gedoe.

Reputatie 1

 

Klopt, MB's delen via de website kan al geruime tijd niet meer. KPN heeft besloten dit alleen nog mogelijk te maken via de App's.

Zie je wel als je de stappen doorloopt zoals ik deze eerder omschreef, alle abonnementen onder de voordelen vermeld staan @Mv68 ? Ook voor jou geldt in dit geval helaas dat je een telefonisch contact op moet nemen als ze daar niet tussen staan. In dat geval helpt een medewerker van de klantenservice je graag om het als nog handmatig voor je in orde te maken.

 

Eerlijk is eerlijk, snel geregeld via 0800-0402.

“Kunt u een tel koppelen aan mijn huishouden”. 

Binnen 30 minuten inderdaad actief en MB’s delen gelukt!

@Mv68 Helemaal super dat het gelukt is!

Hopelijk is het probleem voor jou @Edwin22 ook opgelost?

Reputatie 1

@GerritS76 Eén telefoontje naar de klantenservice en het probleem was gelukkig direct opgelost! 

Helemaal super!