Beantwoord

Waarom krijg ik geen actie van KPN als ik wil verlengen.

  • 19 April 2023
  • 13 reacties
  • 602 keer bekeken

Ik probeer een aanbieding te krijgen bij KPN.
Mijn contract is in 2018 gefuseerd vanuit Telfort naar KPN.
Momenteel betaal ik 12x € 50,58 (totaal € 606,96 per jaar) voor Internet 100mb en Bellen onbeperkt.

Als ik het "beste" aanbod aan moet gaan vanuit retentie dan word mijn contract omgezet naar de huidige propositie.
De enige aanbieding die ik kan krijgen is 6 maand voor € 40,49 waarna ik € 54,49 betaal.
Dit is per jaar € 569,88 (een korting van maar liefs € 37,08 !!!

Sterker nog, wanneer ik hier gebruik van zou maken betaal ik vanaf de 15e maand meer dan dat ik nu doe.
Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat ik dan weer kan verlengen, maar daar is totaal geen zekerheid aan te geven.

Daarnaast lees ik dat andere "vaste" klanten dikke kortingen krijgen!
- Totaal TV korting = 24 maanden tv en internet voor 35 euro.
" Het maakt daarbij niet uit voor welk internetabonnement wordt gekozen.
Zowel het abonnement met het snelste als het langzaamste internet wordt in combinatie met Interactieve TV of TV+ geleverd voor 35 euro per maand."

Ik zou mij kunnen voorstellen dat een KPN klant welk gekozen heeft voor KPN al een leuke korting heeft gehad, maar dat heb ik dus nooit gekregen.

Ook is het kennelijk niet mogelijk voor mij om een aanbieding te nemen van b.v. de voorpagina van KPN.nl met een welkom actie, doch ik nooit voor KPN gekozen heb.

Ik vind het erg vreemd dat KPN voor mij geen actie heeft en aangeeft dat ik gewoon maar moet overstappen naar een andere provider. Ja dit is letterlijk gezegd. Meerdere keren.

Nogmaals dus mijn vraag; Waarderen jullie je trouwe klanten met een actie of willen jullie liever van ze af?

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 April 2023, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Gebrek aan reactie zegt mij voldoende; KPN geeft weinig tot niets om zijn klanten.

Ik stap maar over naar een partij die wel aan klantenbinding wilt doen.

Reputatie 7
Badge +24

100 mbit kost volgens mij € 42,50. En bellen 2 euro. Dan zou u toch uitkomen op € 44,50?

Hallo @klompjess 

Een moderator reageert op FiFo-basis, dus het kan enige tijd duren voordat je een reactie krijgt.

Ook vind ik bedragen in centen, zoals €40,49, apart, ben je soms een zakelijke klant die exclusief BTW gefactueerd wordt?

Voor thuis-abonnementen zijn zelden acties, als je wilt ‘verlengen’, hetgeen gewoon betekent een nieuw jaarcontract aangaan, kun je bellen met 0800 0402 (zakelijk 0800 0403) en kijken of je er iets van korting uit kunt halen.

Zelf heb je ooit ook eens als nieuwe klant bij Telfort korting of iets dergelijks gehad.

Verder is er voor bestaande klanten een maandelijkse nieuwsbrief met leuke aanbiedingen, voor elk wat wils.

 

 

Hallo @klompjess 2 topics aanmaken over hetzelfde onderwerp is niet zinvol, werkt verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels.

Ik heb geen 2 topics aangemaakt, ik heb er 1 aangemaakt en daar nu 1 bericht op gepost. Het andere topic waar ik op gereageerd heb heb ik niet geopend..…

Nee, ik ben geen zakelijk maar een particuliere klant. En de bedragen zijn incl btw, dit zijn de reguliere prijzen van Telfort van circa 2015/2016.

Bij Telfort ja, maar daar hebben wij het niet over, ik heb immers voor Telfort gekozen, niet voor KPN.

 

@Nick83 Dit zijn de prijzen die mij gefactureerd worden. KPN zet klanten niet om naar een nieuwe propositie als de klant daarmee bespaart o.i.d. wat ik me goed voor kan stellen, dat doen zover ik weet andere providers ook niet

Hallo @klompjess excuses, ik heb mijn reactie aangepast.

De fusie was trouwens in het laatste kwartaal van 2020 en niet in 2018, want toen was het nog gewoon Telfort.

Als je na de fusie niets aangepast hebt ben je nog Telfort-klant onder de voorwaarden van Telfort.

Als je overstapt naar het ‘echte’ KPN, val je onder de prijzen en voorwaarden van KPN, maar word je niet als nieuwe klant beschouwd, maar als bestaande klant, dus geen recht op cadeaus.

Hetzelfde geldt voor xs4all-klanten die vorig jaar opgenomen zijn binnen KPN, ook bestaande klanten.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dit zijn de prijzen die mij gefactureerd worden. KPN zet klanten niet om naar een nieuwe propositie als de klant daarmee bespaart o.i.d. 

Niet automatisch. Wel als u er om belt.

  

Dit zijn de prijzen die mij gefactureerd worden. KPN zet klanten niet om naar een nieuwe propositie als de klant daarmee bespaart o.i.d. 

Niet automatisch. Wel als u er om belt.


En met een omzetting naar de nieuwe propositie en een nieuw jaarcontract bied KPN geen enkele voordeel voor mij, want het enige wat ik krijg is een duurder abonnement en geen verbetering in het pakket.
Andere providers zijn goedkoper en KPN wil niet concurreren.

Afijn, ik zal het advies van de telefonische klantenservice maar gebruiken, ik citeer “U kunt beter overstappen”.

Badge +19

Als u het gedoe van overstappen niet erg vindt en de kwaliteit niet uitmaakt dan is overstappen inderdaad de beste optie prijstechnisch gezien. Geen idee waarom u voordeel verwacht want dat krijg je als trouwe klant bij een slager of bakker ook niet.  Het mooie van kpn is dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is indien er een storing is. Budgetproviders zijn nauwelijks bereikbaar en vaak duurt het oplossen van storingen veel langer. Maar het mooie is dat u zelf mag kiezen. 

Reputatie 7
Badge +12

100 mbit kost volgens mij € 42,50. En bellen 2 euro. Dan zou u toch uitkomen op € 44,50?

Bellen onbeperkt moet en nog bij, 9,99 voor altijd binnen NL en 16,50 als het voor (bijna) alle landen is. 
 

Verder is €50 incl onbeperkt bellen echt wel een nette prijs, een Telfort prijs waardoor het nog goedkoop is en je bij een overstap duurder wordt. 

Geen idee waarom u voordeel verwacht want dat krijg je als trouwe klant bij een slager of bakker ook niet.  

Dit vind ik nu echt weer zo’n superuser uitspraak die op meerdere manieren onderuit is te halen.

Zo geeft mijn slager of bakker mensen met bruine ogen niet meer korting of berekent een andere prijs als mensen met blauwe ogen. Hier speelt zoals wordt toegegeven dat het een soort van experiment is waarbij een klein deel van de klanten door KPN zelf en dus ongevraagd een fikse korting krijgt aangeboden die de buurman die toevallig hetzelfde abonnement koopt niet krijgt.

En nog eentje: bij een bakker of slager hoef ik niet zelf te onderhandelen over een korting of een kortingstermijn wanneer ik bij hem voor langere tijd iets wil kopen. Dat gebeurt op de markt en niet bij een keurslager. En ik denk dat we moeten vaststellen dat KPN als keurslager gezien mag worden en budgetaanbieders met marktkooplui. 

Het is op zich heel goed te begrijpen dat KPN niet alle klanten een abonnement voor 35 euro kan aanbieden. Maar kom niet met dergelijke uitspraken voor de dag om dit te ondersteunen, Het is gewoon niet waar en werkt als een rode lap op menig stier. Doe net als KPN terecht doet: geef een korte summiere uitleg en houdt je afzijdig. Dit is namelijk een probeersel dat je niet op een fatsoenlijke manier kan uitleggen. En elk woord dat je gebruikt om het te proberen de onderbouwen, kan heel makkelijk onderuit gehaald worden.

Reputatie 7
Badge +12

Geen idee waarom u voordeel verwacht want dat krijg je als trouwe klant bij een slager of bakker ook niet.  

Dit is namelijk een probeersel dat je niet op een fatsoenlijke manier kan uitleggen. En elk woord dat je gebruikt om het te proberen de onderbouwen, kan heel makkelijk onderuit gehaald worden.

Ik denk dat het wel degelijk te onderbouwen is alleen dan zul je mensen op de marketingafdeling moeten hebben. Als het namelijk niet fatsoenlijk te onderbouwen zou zijn zal KPN het vast niet uitproberen. Verdere info weet ik er ook niet over.

Reputatie 7
Badge +8

Let wel die 35 euro korting actie is enkel het basis abonnement 

En als ik het volg is het maar een kleine groep die de mazzel had om nog een tweede jaar korting te krijgen.

Dus als je aanvullingen heb zoals bellen onbeperkt of wat dan ook komt dat er gewoon nog naast bij.

 

Dat jij nog een oud Telfort abonnement heb is best heel voordelig eigenlijk dus.

Zeker omdat het abonnement nu standaard zonder korting zomaar meer kan kosten dan wat jij nu betaald.

Dus of je met overstappen heel veel voordeliger uit zal zijn moet je goed na rekenen.

Geen idee waarom u voordeel verwacht want dat krijg je als trouwe klant bij een slager of bakker ook niet.  

Dit is namelijk een probeersel dat je niet op een fatsoenlijke manier kan uitleggen. En elk woord dat je gebruikt om het te proberen de onderbouwen, kan heel makkelijk onderuit gehaald worden.

Ik denk dat het wel degelijk te onderbouwen is alleen dan zul je mensen op de marketingafdeling moeten hebben. Als het namelijk niet fatsoenlijk te onderbouwen zou zijn zal KPN het vast niet uitproberen. Verdere info weet ik er ook niet over.

Dat zit ik graag een uurtje met deze mannen en vrouwen aan een tafel of een Team meeting en mogen ze mij dat proberen op een fatsoenlijke manier uit te leggen. Dit kan je echt niet met droge ogen uitleggen als je deze casus in het licht houdt tegen een klant die 20 jaar een abonnement kocht en daarbij nul korting kreeg (omdat in die tijd kortingen nog niet werden gegeven).