Vraag

Wanneer worden echt trouwe klanten beloond?

  • 18 April 2023
  • 18 reacties
  • 1559 keer bekeken

Reputatie 1

goedemiddag,

vanmiddag kreeg ik een artikel onder de neus over vaste klanten die een korting krijgen.  dat is een prachtig gebaar natuurlijk even verder lezen, schetst de verbazing dat het gaat om klanten die net een jaar lid zijn. Nu versta ik onder vaste klant niet direct iemand die een jaar lid is, maar als dat de omschrijving is van vaste klant, wat is dan de omschrijving van een klant die al meerdere jaren lid is? een gouden klant? Is dat geen beloning waard?? Ik denk wel meer dan abo hopper nog een jaartje vasthouden…

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-beloont-vaste-klanten-24-maanden-tv-en-internet-voor-35-euro/

maw , wanneer worden de echte trouwe klanten beloond?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 1

Ik heb net hetzelfde artikel gelezen en kan inderdaad niet begrijpen dat klanten die recent lid geworden zijn gezien worden als vaste klant, maar de mensen die al 2, 3, 5 of misschien wel 10 jaar klant zijn niet. 

Lang verhaal kort. Deze trouwe klanten betalen de volle mep en deze actie is puur om te voorkomen dat nieuwe klanten na een jaar weer wisselen vanwege een leuk aanbod bij de concurrent.

Wat een aanfluiting!

Ik ben erg benieuwd naar de uitleg van KPN en de actie voor de echte trouwe klanten.

Reputatie 1

Ik ben het totaal mee eens, alleen de nieuwe abonnees krijgen kortingen en de vaste klanten blijven de volle mep betalen. momenteel 6 jaar lid. 

 

benieuwd wat kpn nu gaat zeggen.

 

 

Ziet er uit als een mooie actie voor de klanten die in aanmerking komen.
Hierdoor is de kans kleiner dat deze klanten opzeggen.
Dit lijkt mij dan ook meer een actie om klanten vast te houden dan om “trouw zijn” te belonen.

Voor klanten die al langer “trouw zijn” zou een beloning ook welkom zijn op basis van hoelang iemand al “trouw is”.

Het is voor bedrijven algemeen bekend/geaccepteerd dat een nieuwe klant binnenhalen meer kost dan een bestaande klant vast te houden. Hierdoor is er dus meer budget voor acties voor nieuwe klanten dan voor bestaande klanten. Echter leveren vaste klanten voor een bedrijf meer op en zorgen voor een stabieler klantenbestand.

Op de lange termijn kan een bedrijf beter een vaste klant hebben dan een klant die bijvoorbeeld na een jaar weggaat en daarna een jaar later weer terugkomt.

Ik ben nu net een jaar klant, maar ik krijg deze actie niet. Dus ik denk dat er een soort selectie is voor bepaalde klanten. 

ook ik heb dat zelfde al een eeuwigheid klant maar moet ik dan ook maar eens bij een ander gaan kijken…..dat willen jullie ook niet

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @emiel011 ,

Dit bericht is van een website die niet van KPN is. KPN heeft dit zelf niet gepubliceerd. 

 

Iedereen zou wel minder willen betalen, ik ook. Maar ik reken er niet op dat dit ook gaat gebeuren. Als de prijs van een abonnement gaat wijzigen, dan krijg je daar automatisch bericht over.   

@Noordzee KPN heeft zelf klanten per e-mail die voor deze actie in aanmerking komen via e-mail geïnformeerd over deze actie. Dus ga nu niet met het vingertje richting een website wijzen die hierover bericht. 

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @TvG2016 ,

Er zijn vast een aantal klanten benaderd voor deze actie. Dat is niet de eerste keer, dit soort acties komen vaker voor. Zo krijgen sommige “trouwe” klanten zomaar een gratis verhoging van de internetsnelheid. 
 

Met dit soort acties ben ik persoonlijk ook niet blij. Want dit schept ongelijkheid. En klanten lijken willekeurig uitgekozen te worden. Zelf heb ik als trouwe klant nog nooit van zo’n actie mogen profiteren. 
 

Maar jij creërt met jouw artikel nu wel onrust onder de klanten van KPN. En dat is een bewuste actie, daar ken ik jou lang genoeg voor. 

Jij en ik begrijpen heel goed dat KPN niet voor iedere klant de prijs van het abonnement kan verlagen naar 35 euro. Dan is het product niet meer rendabel. 

Niet ik maar KPN creëert onrust met deze actie. Ik constateer alleen nadat klanten mij van deze actie op de hoogte hebben gebracht. 

Juist met jouw reactie in dit topic en in een ander topic creëert jij een sfeer dat wat is gepubliceerd niet juist is. 

Niet ik maar KPN creëert onrust met deze actie. 

 

Volledig mee eens.
KPN zou naar mijn mening niet op individuele basis (of middels een batch) een korting moeten aanbieden maar structureel voor iedereen gelijke kortingen moeten hanteren.

Eventueel een hogere korting voor klanten die er langer zitten dan een ander, prima, maar een hogere korting voor mensen die zich nog maar net buiten hun eerste jaarcontract bevinden én willekeurig worden getrokken middels een loterij (de woorden van retentie) vind ik niet kunnen.

Reputatie 7
Badge +24

Maar jij creërt met jouw artikel nu wel onrust onder de klanten van KPN. 

Daar geef ik eigenlijk niks om. Laat KPN zichzelf maar lekker in de voet schieten. Spreekwoordelijk gezegd.

Als KPN veel van zulk soort overdreven kortingen uitdeelt, dan zou zelfs ik er nog over na gaan denken om eens een jaartje ziggo te proberen.

Ik heb niet eens een aansluiting van ziggo. Maar het ligt wel in de straat. Een aansluiting schijnt 1600 euro te kosten heb ik van de buren begrepen die al wel een ziggo aansluiting genomen hebben. 

Maar als ik lees over wat voor idiote kortingen er soms gegeven worden, dan heb ik die 1600 euro met een jaar of 5 terugverdiend denk ik. Als ik ieder jaar over zou stappen. 

Reputatie 7
Badge +28

KPN zou naar mijn mening niet op individuele basis (of middels een batch) een korting moeten aanbieden maar structureel voor iedereen gelijke kortingen moeten hanteren.

 

 

 

Als KPN veel van zulk soort overdreven kortingen uitdeelt, dan zou

Maar als ik lees over wat voor idiote kortingen er soms gegeven worden, 

Ben het helemaal met jullie eens hoor. Ook ik vind dat iedereen dezelfde prijs hoort te betalen. Er worden soms belachelijk hoge kortingen of veel te dure cadeaus uitgedeeld aan nieuwe klanten.

Sowieso is er een ongelooflijke wirwar in tarieven en pakketten. Je moet er echt heel diep induiken om uit te zoeken wat het beste voor jou is. Heel veel klanten betalen onnodig te veel, omdat ze nog oude abonnementen hebben.   

Reputatie 7
Badge +7

en het is in deze discussie nog niet genoemd, maar de vaste trouwe klanten betalen voor deze korting, dubbel zuur wat mij betreft. 

Gewoon het hornbach principe hanteren: iedereen de laagste prijs en geen individuele kortingen. Helaas is de gemiddelde consument gevoelig voor korting maar kijkt niet naar de totale jaarkosten op langere termijn.

Reputatie 7
Badge +8

Het staat natuurlijk ook iedereen vrij de uitslag van de loterij niet af te wachten maar tegen de tijd dat het abonnement afloopt, zélf het initiatief te nemen door te bellen met de klantenservice en vragen wat ze kunnen bieden om je als klant te behouden.  Succes verzekerd.

Reputatie 1

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben, die dit raar en bijzonder vind. 

Wel jammer dat er nog geen kpn reactie voorbij komt.ook niet in een prive bericht.

Reputatie 4
Badge

Willekeur van korting geven is nooit goed, zeker niet in een tijd waarop alles op internet terug te vinden is. Andere klanten gaan dan afvragen waarom de één wel en ik niet. Gaan vervolgens op forums klagen (en andere media) waarop altijd antwoorden komen “bij het afsluiten heb je ook een welkomscadeau gehad” 

Maar om nu klanten die net een jaar klant zijn, nog een jaar lang extra korting te geven, vind ik zacht uitgedrukt heel erg bijzonder. 

Ik ben al 18 jaar klant en zou zelfs meer gaan betalen voor het gelijke pakket (hussel naar tv+) als ik nu zou overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm. (maar 0,50 per maand, maar toch) Dan voelt het erg zuur als je dit soort berichten leest. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal! Goed dat jullie je meningen hier met ons delen. We belonen trouwe klanten op diverse manieren, soms met een leuke verrassing in de vorm van een film of een maand gratis zenderpakket. De actie waarover geschreven wordt is een gericht aanbod dat klanten hebben ontvangen. Dat gezegd hebbende: we hebben jullie reacties intern doorgegeven aan de collega's die hierover gaan. Zij nemen jullie feedback heel serieus en nemen dit bij een volgende actie zeker mee.

 

Het staat natuurlijk ook iedereen vrij de uitslag van de loterij niet af te wachten maar tegen de tijd dat het abonnement afloopt, zélf het initiatief te nemen door te bellen met de klantenservice en vragen wat ze kunnen bieden om je als klant te behouden.  Succes verzekerd.

En dit is dus juist niet het geval.

De mogelijke kortingen van KPN retentie zijn minder dan de genoemde korting in dit topic.