Vraag

Batterij en internet snelheid 4G en 5G

  • 26 August 2023
  • 4 reacties
  • 108 keer bekeken

Naast lage snelheid trek ook mijn batterij snel leeg en heb ik soms vol verbinden maar geen internet via 5 en 4G

 

Meer mensen last van?

Almere


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Compie67, welkom op ons forum!
Welke APN heb je ingesteld staan op je toestel? 

 

ik heb staat

Naam: KPN Mobie Internet

APN: Internet

rest is leeg

MCC: 204

MNC: 08

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah top, dat sluit wel een hoop uit.
Dan heb ik hier helaas ook verder niet echt een verklaring voor. Dit kan hem in het bereik/dekking zitten of de belasting van het netwerk. Zie ook onze dekkingskaart
De snelheden uit je screenshot zijn voor de meeste applicaties ook wel prima bruikbaar trouwens.

Als je toch het vermoeden hebt dat er met je toestel iets niet helemaal goed is kun je er altijd even mee langs een winkel

Ik ervoer ongeveer hetzelfde gedrag sinds vorige week woensdag of donderdag (ik kreeg een OnePlus 8T OTA update en daarna was het ellende). Maar de ellende van de eerste dagen is nu weer iets verzacht:

Eerst amper 2mbps down, < 1mbps up, 300ms latency; nu zit ik op 142mbps down, 6,7mbps up en 30ms. Volgens mij is de upload lager dan de bedoeling is maar had niet getest toen ik geen problemen had dus weet geen baseline. 5G uitzetten en maximaal 4G gebruiken maakte geen verschil. APN is ook gewoon ‘internet’.

Batterij leeglopen is me alleen niet opgevallen.

Verschil tussen de slechtere cijfers en huidige? Slecht was buiten op een plek met goede dekking, nu is in huis zonder wifi aan. Muziek via spotify stotterde toen, dacht eerst dat het bluetooth headset was, maar wilde op een website wat opzoeken over pairing maar dat was toen ook niet vooruit te branden. Apps gaven timeouts etc.

Telefoon uitzetten en daarna weer aan hielp niets, en netwerk reset van de telefoon hielp ook niets. Op het OnePlus forum was nog iemand die hetzelfde issue zag. Te weinig om te zeggen dat het aan OnePlus ligt. Maar ook geen signalen dat KPN iets veranderd heeft, en dat het toevallig daar aan ligt/lag.