Vraag

Bellen naar Polen

  • 23 December 2019
  • 7 reacties
  • 511 keer bekeken

Badge

Mijn vrouw en ik hebben allebei een KPN abonnement inclusief onbeperkt bellen in de EU. Het lukt ons zonder uitzondering niet om nummers in Polen te bellen. We horen niets en binnen 10 seconden is de verbinding beeindigd. Als we vervolgens de vaste Telfort lijn gebruiken dan hebben we in geen tijd een werkende verbinding. Wat kan hier mis zijn?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @BartVdV Dat is natuurlijk wel vreemd. Ik zag dat je je gegevens al in je Forum Profiel had gezet, dus ik heb direct even gekeken. Ik zie geen blokkade op het bellen naar het buitenland, of iets anders geks. Waar ik nu benieuwd naar ben: treedt dit specifiek op als je naar Polen belt, of als je naar specifieke nummers in Polen belt? Kun je bijvoorbeeld wel bellen naar een nummer in een ander land? 

Overbodige vraag misschien, maar staat het nummer wel met +48 of 0048 in je toestel?

Voorkeur gaat uit naar het plusje voor het landnummer aangezien de internationale code niet wereldwijd hetzelfde (00) is.

Badge

Dank voor jullie reacties @Bart_ en @PeterG. Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad.

Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken: naar mijn schoonvader in Polen lukt nooit, naar een van mijn schoonbroers lukt soms wel. Net voor kerst hebben we een aantal hotels in Polen gebeld en daar lukte geen van de verbindingen via de mobiele telefoons. Vrienden in Engeland zijn tot dusver altijd bereikbaar.

We laten alle nummers naar Polen altijd met +48 beginnen.

Ik heb ook via de chat contact gehad en het nummer van mijn schoonvader doorgegeven. Daar leek op het eerste gezicht niets mis mee te zijn. Het probleem zou naar de volgende lijn worden doorgestuurd maar ik heb nog niets vernomen, hetgeen niet zo heel vreemd is in deze tijd van het jaar.

 

Fijne jaarwisseling!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @BartVdV Dank voor de update. Ik heb zelf eigenlijk geen idee meer. Ik wil van harte de collega's van de Technische Dienst inschakelen, zodat zij er naar kunnen kijken. Of is er ondertussen al contact met je geweest? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @BartVdV Ik heb geen reactie meer van je gekregen, maar ik heb de zaak doorgegeven aan onze Technische Dienst. Zij zullen er naar kijken en hopelijk vindt men daar de oorzaak. 

Badge

Hallo @Bart_  Mijn vrouw is nu in Polen en ondervindt daar in het geheel geen probleem met het bellen van mensen. Over een paar dagen is zij weer terug en kunnen we weer zien of het van thuis uit ook werkt.

Badge

Hallo @Bart_ mijn vrouw is nu terug en direct op het vliegveld heeft zij haar vader geprobeerd te bellen en kreeg geen verbinding. Ik hoop dat de technische dienst iets vindt want zo werkt het niet.

Reageer