Vraag

Betalende klant in de steek gelaten

  • 11 March 2020
  • 8 reacties
  • 239 keer bekeken

Beste Jorg Kramer,

 

Ik voel mij ontzettend door KPN in de steek gelaten.

Ik zal je uitleggen waarom.. rond november 2019 is na 4 jaar trouwe dienst mijn iPhone 6S kapot gegaan, nou moet ik eerlijk zijn de iPhone 11 was net uit en tja, 4 jaar lang met hetzelfde toestel lopen is toch niet meer echt van deze tijd. Dus ik wilde graag bij de tijd blijven en besloot bij het eerste de beste barst meteen de iPhone 11 te “lenen” (want een abonnement is tenslotte een lening).

 

Annnywayyyyyy nadat ik mijn abonnement had afgesloten stuitte ik meteen op het volgende. Ik heb nadrukkelijk naar de voorwaarden gevraagd aan de medewerker (aan de telefoon, want naar winkels gaan is ook niet meer van deze tijd) en die heeft veel beloofd maar weinig waargemaakt. Ik had nl een SIMonly die super voordelig was met een verdubbelaar van mn MB’s enz. weet ik veel dat ik naar een ander abonnementsvorm zou gaan. Daar houd ik mij niet mee bezig, het is aan jullie om het de klant uit te leggen en zeker als erom wordt gevraagd door de klant (mijn mening). Daarnaast was er een gigantische wachtrij want de levering van de iPhone 11 had vertraging opgelopen dus daar zat ik dan 2 à 3 wkn met een iPhone 6S met een barstje in het scherm, wat was ik ongelukkig!

 

Magoeddd ik dwaal af. Wat was ik gelukkig met het mailtje dat mijn telefoon geleverd zou worden. Jammer dat ik op werk zat. Na de hele dag de Track & Trace te hebben gevolgd ben ik naar huis gesjeesdd, want hij lag er. Mijn nieuwe toestel! Tijdens het wachten heb ik leuke hoesjes besteld een aantal screenprotectors (lees:5), je weet wel die glaasjes voor extra bescherming en speciale iPhone 11 tasjes. Thuis aangekomen was het tijd voor de unboxing zoals ze dat op YouTube noemen. Maar ik had geen tijd om te filmen, ik wilde er meteen gebruik van maken. Ik heb een screenprotector erop geplaatst het leukste hoesje uitgekozen en ik ben gestart met de installatie. Gezien ik een fervent Apple gebruiker ben was dat easy peasy lemon squeezy (m.a.w. appeltje eitje!)

 

Ik dwaal alweer af.. fast forward naar 30 dec. familie op bezoek. Zo ook mijn nicht uit BE. we waren met diverse familieleden aan de telefoon en het viel mij op dat haar iPhone 11 veel beter geluid gaf. Maar daar trok ik me niets van aan het was immers druk en het kon ook natuurlijk aan mijn eigen geluid liggen. Misschien was het wel een standaard instelling van iPhone om gebruikers niet teveel bloot te stellen aan de hoeveelheid decibel, daarbij komt vanwege het geluid het ik zelfs de airPods gekocht omdat ik daar veel beter mee kon telefoneren en draadloos is natuurlijk helemaal hip & happening.

 

Januari 2020 besloot ik toch maar even te testen en jawel, het lag niet aan mij maar het lag aan mijn gloednieuwe telefoon van net 2 maanden oud. Het geluid was defect.. Je hoorde de beller wel maar heel zacht. Ik naar de KPN winkel in de buurt en ik leg ze het probleem uit. Ze hebben zelfs in de winkel getest en ook daar waren ze al vrij snel tot de conclusie gekomen dat het mijn telefoon is en niet dat stemmetje in mijn hoofd. 

Omdat ik al bijna een half boek heb getypt zal ik het proberen nu beknopt te houden.

13 januari 2020 - telefoon in geleverd, medewerker geeft aan dat ik mijn hoesje en screenprotector eraf moet halen, zoek mijn iPhone uit, alles verwijderen en in de zak.

15 januari 2020 - de status van Teleplan veranderd. Hij gaat naar zie onderstaand:

15-01-2020 - Afgeleverd bij klant

15-01-2020 - In afwachting van verzending

15-01-2020 - Onderweg naar klant

15-01-2020 - In afwachting van verzending

15-01-2020 - Kwaliteitscontrole

15-01-2020 - In afwachting van verzending

15-01-2020 - Reparatie afgerond

15-01-2020 - In reparatie

15-01-2020 - Ontvangen in reparatie depot - De reparatie procedure is gestart

14-01-2020 - Onderweg naar reparatie depot

13-01-2020 - In afwachting van verzending

13-01-2020 - De order is aangemaakt

 

Nja de 15e had ik het niet en de winkel ook niet dus ik moest daar nog op wachten

17-01-2020 - Kreeg ik een berichtje dat ik het mocht ophalen

20-01-2020 - Stond ik als eerst in de winkel om mijn telefoon in ontvangst te nemen met een smile van oor tot oor. Man, man wat was ik opnieuw blij.

 

Maar bij het openen kreeg ik een mini hartaanval, de ambulance hoefde mij nog net niet af te voeren. Want mijn spotless nieuwe telefoon van amper 2 maanden oud heeft meerdere lichte krassen en 3 diepe krassen op het scherm. En nee ze zijn niet heel groot. Maar ik verwacht er de komende 4 jaar naar te kijken. Daarbij komt, ik betaal elke maand keihard, ik ben super zuinig op dit soort aankopen en wie heeft het lef zo met andersmans spullen om te gaan?

 

Ik kan nu nog wel een heel verhaal typen over wat er is gebeurt en gezegd. Maar dat zal ik je besparen. Inmiddels zijn wij 2 maanden verder en is er nog geen oplossing gevonden hiervoor, ondertussen heb ik tegemoetkoming van €50,- ontvangen, maar hey dat dekt de (emotionele) schade niet. Daarnaast ben ik sinds 13-01-2020 mijn iPhone 6S weer gaan gebruiken maar er ligt een iPhone 11 op de keukentafel die wacht op een passende oplossing. Ik heb meerdere malen contact gehad met een medewerker en die geeft aan dat Teleplan niet reageert. De beste man doet (denk ik) erg zijn best maar naar mijn mening niet goed genoeg of hij wordt niet serieus genomen want na 2 maanden wachten zonder oplossing heb ik enorm veel spijt van mijn gierigheid. Ik moest en zou een nieuwe iPhone 11 hebben terwijl de 6S nog prima functioneert. Ik had beter naar mijn gevoel moeten luisteren en niet meer in zee gaan met KPN want de service die ik vroeger had, is er niet meer! Voeger was bij ons thuis de norm KPN. Ik gok dat ik mijn 1e abonnement van mijn ouders kreeg toen ik 16 jaar was. Natuurlijk onder hun naam. Toen ik zelf een abonnement op mijn naam mocht heb ik het meteen overgenomen. Sterker nog.. ik ben een tijd bij KPN consultancy in dienst geweest omdat KPN altijd een bedrijf was waar ik trots op was. Maar als het aan mij ligt stop ik al mijn cont(r)acten met KPN vandaag nog! Wat een achteruitgang.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Btlnde klant in de steek geltn, welkom! Ik ben niet Jorg, maar ga je hopelijk wel helpen! Wat een verhaal dit. Allereerst complimenten voor hoe je het geschreven hebt, het was zeer boeiend om te lezen ;-). Ten tweede snap ik dat je je rotgeschrokken bent. Dat zou ik ook geweest zijn.. Wat is de reden dat je 50 euro gekregen hebt? Kreeg je die van ons of van Teleplan? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je ook een reparatienummer hebt, wil je die dan onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Wil je daar ook in zetten met wie je contact hebt gehad? Dat helpt mij in het zoeken naar een oplossing voor je! 

Reputatie 7

Hey @Edwin_Merks, we houden van kritische geluiden. Dat mag best. Maar het moet ook iets inhoudelijks toevoegen aan het onderwerp van de topic starter. Hier schiet niemand iets mee op. Volgende bericht dat geen toegevoegde waarde biedt wordt verwijderd. 

@Btlnde klant in de steek geltn, we helpen je hier graag. Heb je Marcia haar bericht nog gelezen? Laat je van je horen?

Badge +12

@Nadia ; Dan mag je bovenstaande berichten die ik geplaatst heb van mij verwijderen. Iedereen tevreden.

Reputatie 7

@Nadia ; Dan mag je bovenstaande berichten die ik geplaatst heb van mij verwijderen. Iedereen tevreden.

As you wish. Nog niet. Ik hoop dat we het probleem van de topic starter spoedig kunnen oplossen. Dan is hier iedereen tevreden :D

Hi @Marcia_ wat fijn dat jij mijn verhaal wel boeiend vindt. Zoals gevraagd heb ik het e.e.a. toegevoegd aan mijn profiel. Ik hoop dat je daar iets mee kan.

 

Hoe kan ik Jorg Kramer wel bereiken, want een collega van jou gaf de laatste keer aan dat hij het heeft geëscaleerd op managementniveau en dat ze nog niet meteen van zich hebben laten horen. Dus ik wil nu ook contact op management niveau! Daarnaast zou ik graag de procedure van escalatie willen ontvangen. Want ik krijg langzaam het idee dat ik aan het lijntje word gehouden en daar word ik niet vrolijk van. 

De €50 vergoeding heb ik overigens van KPN ontvangen, van Teleplan heb ik niets meer vernomen. Ik ben erg benieuwd wat jij voor mij zou kunnen betekenen. Bloww them away with some girlpower :woman_tone4::muscle_tone4::raised_hands_tone4:

@Nadia ik vond @Edwin_Merks opmerking wel relevant. Geeft alleen maar aan dat ik niet de enige ben die de slechte service ervaart. Jammer dat je post is verwijderd @Edwin_Merks .. nu denken andere dat ik de enige ben die gezeik meemaak en dat ik waarschijnlijk uit m'n nek zit te l***en 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je informatie! Ik heb Arjan even aan zijn mouw getrokken en ik begrijp dat het inderdaad nogal lastig lijkt om Teleplan in beweging te krijgen. Hij heeft het inderdaad intern geëscaleerd, zoals we dit noemen. Maar ook de managers lijken er weinig beweging in te krijgen.

 

Hij heeft me gevraagd aan te geven dat wij onze uiterste best doen en er ook achteraan blijven zitten, maar dat we op dit moment niets anders kunnen doen. Ik ben bang dat ik ook geen andere opties heb. Arjan is een medewerker van het klachtenteam, dus je klacht ligt daar echt op de juiste plek. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er inmiddels contact met Teleplan is geweest, maar dat we bepaald niet gelukkig werden hiervan. Mijn collega is er opnieuw achteraan gegaan. Ontzettend vervelend dat dit zo lang moet duren :-(.