Vraag

Blokkeren contact

  • 28 February 2020
  • 7 reacties
  • 324 keer bekeken

Ik heb een Nokia 220.  Onder ‘gefilterde nummers’ kan ik weliswaar een nummer opgeven, maar diegene kan dan nog wel een voicemail inspreken (mijn telefoon gaat niet over gelukkig, maar de telefoon licht wel op en ik zie dat diegene belt) en ik neem aan ook een sms sturen naar mij. Kan ik dat allemaal ook blokkeren?


7 reacties

Even getest of ik via een ander toestel dat ik geblokkeerd heb, een bericht te sturen. Dat lukt gelukkig niet.

Hallo @Blokkeren , als je een telefoonnummer blokkeert voor inkomende gesprekken krijgt diegene die belt als het goed is een in-gesprek-toon en kan dus verder niks, geen voicemail inspreken enz.

Als dat bij jou niet zo is, staat er een instelling misschien niet helemaal goed.

 

Dat zou mooi zijn, Jan.  Ik heb deze instructie gevolgd:

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=o8B_iekT9I0

Met een ander (waarvan ik het nummer als proef heb geblokkeerd) toestel bellen heeft als resultaat dat ik wel een bel-toon hoor en vervolgens kan ik een voicemail inspreken. Een sms-versturen lukt wel, maar komt (gelukkig) niet aan. Het andere toestel gaat niet over maar licht wel op, en ik zie natuurlijk het nummer bij gemiste oproepen en eventueel een melding van een ingesproken voicemailbericht.

Als ik iets anders moet instellen dan verneem ik dat graag. Of ik moet mijn voicemail helemaal uitzetten. 

Het valt niet mee om dit te doen met een oud toestel, merk ik…..maar het is zo'n lekker handig klein ding.

 

Groet!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Blokkeren Is het inmiddels gelukt? Ik sluit me aan bij het verhaal van Jan: je toestel biedt je vaak de mogelijkheid om een nummer te blokkeren / op een zwarte lijst te zetten, dat zou elke optie voor dat specifieke nummer wel onmogelijk moeten maken. 

Dag Bart. Niet anders dan ikzelf had uitgedokterd. Ik heb een Nokia 220. Welke instelling (de suggestie van Jan) zou ik dan nog moeten aanpassen, denk je?

Groet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het je niet te zeggen, @Blokkeren Wellicht kun je nog ergens een gebruiksaanwijzing van je telefoon vinden? 

Had ik ook al gedaan, Bart. Maar die is vrij algemeen en te vinden op:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm?cid=tfrdr#/device/nokia/220

Wat ik daar nog net wel wijzer van ben geworden waar gefilterde sms-berichten opgeslagen worden. 

Groet!

 

Reageer