Nadat ik al eerder aan heb gegeven hoe mijn nieuwe ervaringen waren m.b.t. KPN vast nu nog een voorbeeld waardoor KPN me definitief kwijt raakt als klant… (met vast / mobiel meerdere abonnementen)
Mijn zoon wilde graag een Iphone 11 voor zijn verjaardag dus 2 weken geleden samen naar de plaatselijke KPN winkel. Daar aangekomen bleek dat een toestel geen 720 euro kostte (zoals geadverteerd) maar 785 euro want ‘er kwamen zoveel klanten zonder KPN abonnementen’ dat het tegen kostprijs verkocht werd’. Vandaar dat er 65 euro meer in rekening werd gebracht. De oplossing was er volgens de KPN medewerker: ik kon een KPN abonnement nemen en mijn bestaande Telfort abonnement zou dan daarna opgezegd kunnen worden na portering van het nummer. Toestel betaalde ik meteen en iedereen gelukkig.
Een week later bleek dat mijn nummer toch niet geporteerd kon worden van Telfort naar KPN (geweigerd door Telfort!) waardoor ik mogelijk met 2 abonnementen zou zitten. Dat was uiteraard niet de bedoeling.
Een telefoontje naar KPN volgde. De medewerker meldde me dat er maar 1 oplossing was: het opzeggen van het nieuwe abonnement. Dat regelde hij meteen. Daarbij werd daarna verteld dat het toestel dan wel retour moest komen! Toen ik vertelde dat ik dat in geen 1000 jaar zou doen omdat het een verjaardagscadeau was voor mijn zoon én omdat het toestel al betaald was door me, meldde hij me dat het volgens hem toch wel mogelijk was om het toestel te houden.
Vandaag bleek via een mail dat ik 2 keuzes heb. OF het toestel terug sturen OF de annulering van het abonnement (2 jaar 21,50 euro) wordt binnenkort ongedaan gemaakt. Dus dan betaal ik ongeveer 500 euro extra!! Dus toch weer even bellen met KPN klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat het toestel gekoppeld is aan het nummer en dat er niets aan valt te veranderen. De 500 medewerkers van het callcenter hebben niet de rechten om er ook maar iets aan te veranderen. Niemand is in staat om daar maar iets aan te veranderen, werd me verzekerd.
Toestel gaat dus terug, ik koop wel een ander toestel bij een andere winkel, alle abonnementen die ik heb bij KPN ga ik deze week opzeggen en de mobiele abonnementen die ik van plan was om over te hevelen naar KPN zet ik ook over naar een andere provider.
Als dit de nieuwe manier van klantenbinding is van KPN en de ‘nieuwe / duurzame’ dienstverlening van KPN / Telfort dan vrees ik het ergste voor het ooit zo mooie bedrijf KPN … De K van Koninklijk is in elk geval heeeeeeel erg ver te zoeken