Vraag

eSIM activatie iphone 15 via MijnKPN werkt niet

  • 25 September 2023
  • 3 reacties
  • 334 keer bekeken

Hoe force set eSIM op nieuwe iPhone? Het overzetproces van Apple houdt geen rekening met eSIM op oude èn nieuwe iPhone blijkbaar. Overzetten zou gelukt zijn volgens de iPhone 15 en oude iPhone vroeg om gewist te worden incl eSIM gegevens. Ik kan dus geen verificatiecode ontvangen op oude toestel om eSIM op nieuwe  toestel te installeren (via MijnKPN app).Wat nu? Primafoon winkel in? Heeft KPN nog winkels offline?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @RobinH81 

 

KPN heeft nog steeds winkels waar je een nieuwe simkaart kan halen, zie deze site waar je die kan vinden: https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel

Via de KPN app kan je die simkaart dan weer omzetten naar een eSIM.

Hallo @GeSp,

Dat lijkt mij ook een uiterste mogelijkheid, maar ik ben niet graag nóg langer bezig. Verwachtte meer een reactie dat ik ergens in de MijnKPN app alsnog een qr-code kon scannen ofzo. 

Reputatie 7
Badge +18

Als je de KPN app nog op het oude toestel kan installeren dan kan je kijken of het op die manier nog lukt:

Al e-sim op je huidige toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel.

Toon minder

Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan of het oude e-sim profiel opnieuw op het oude toestel installeren om de sms alsnog te ontvangen, of een fysieke simkaart aanvragen en na activatie wisselen naar e-sim.

Installatie op je nieuwe toestel:

1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim is gestuurd.
Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd

 

Bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm