Beantwoord

Geen 4G meer en slecht bereik na downloaden IOS 17.5.1

  • 9 June 2024
  • 11 reacties
  • 344 keer bekeken

Goedemiddag, een aantal dagen na het installeren van de update IOS 17.5.1 op mijn iPhone 11, heb ik nauwelijks tot geen bereik met mijn 4G. Daarnaast gaat bellen ook moeizaam. Ik vind het erg vervelend, heb al van alles geprobeerd met mijn telefoon opnieuw opstarten enz. maar niet lijkt te werken. Kan iemand mij bij dit probleem helpen? 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 June 2024, 12:54

Bekijk origineel

11 reacties

Hier ook exact hetzelfde probleem! iPhone 11. Laten we hopen dat er snel een update volgt!

Reputatie 1

Idem hier en meerdere gevallen. KPN acteer richting Apple en ondersteun je klanten 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Tessa19273 , @De Visser en @Hans 69 

KPN is op de hoogte van dit vervelende probleem, die hoofdzakelijk klanten treft met een iPhone uit de 11 en 12 serie van Apple.
De telefonisch klantenservice (0800-0402) is hier de afgelopen dagen vaak over gebeld, in inmiddels is de technische dienst in overleg met Apple aan het bekijken hoe dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost kan worden.

Het heeft geen zin om de netwerkinstellingen te resetten van je iPhone, ik acht de kans groot dat het software matig is, waardoor deze problemen zijn ontstaan.

Zodra er meer bekend is, zal een moderator het bekend maken op dit forum.

Reputatie 7
Badge +9

Heel interessant dat vele mensen klagen over netwerk problemen met iPhone maar blijkbaar niemand is in staat concrete informatie over de zendmast te geven …

Ik heb al in ander topic gevraagd, niemand gaaf een antwoord erop …

 

Reputatie 1

@Michel.uit.Arnhem top! Thx voor deze update!

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag, een aantal dagen na het installeren van de update IOS 17.5.1 op mijn iPhone 11, heb ik nauwelijks tot geen bereik met mijn 4G. Daarnaast gaat bellen ook moeizaam. Ik vind het erg vervelend, heb al van alles geprobeerd met mijn telefoon opnieuw opstarten enz. maar niet lijkt te werken. Kan iemand mij bij dit probleem helpen? 

velen hebben dit probleem, ook voor de update, KPN komt tot heden niet echt met een oplossing.

Hoe oud is je toestel?

Bij mij begon de storing op ongeveer 25 mei 2024

Reputatie 1
Badge

Hoi @Tessa19273 , @De Visser en @Hans 69 

KPN is op de hoogte van dit vervelende probleem, die hoofdzakelijk klanten treft met een iPhone uit de 11 en 12 serie van Apple.
De telefonisch klantenservice (0800-0402) is hier de afgelopen dagen vaak over gebeld, in inmiddels is de technische dienst in overleg met Apple aan het bekijken hoe dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost kan worden.

Het heeft geen zin om de netwerkinstellingen te resetten van je iPhone, ik acht de kans groot dat het software matig is, waardoor deze problemen zijn ontstaan.

Zodra er meer bekend is, zal een moderator het bekend maken op dit forum.

Ik heb een IPhone SE met de zelfde problemen, 4G valt overal weg, waar ik normaal nooit problemen had. 

Heel interessant dat vele mensen klagen over netwerk problemen met iPhone maar blijkbaar niemand is in staat concrete informatie over de zendmast te geven …

Ik heb al in ander topic gevraagd, niemand gaaf een antwoord erop …

 

Die snap ik wel ;). 

Als je enkel in dat field-service menu bent heb je heel veel technische opties om te kiezen. Een ‘normale’ gebruiker heeft geen enkel idee wat ‘ie daar te zoeken heeft. Je moet de termen kennen om dan de juiste optie aan te tikken en het geluk hebben dat die info ook nog klopt ook. Ik krijg het idee dat niet alle informatie tijdig wordt bijgewerkt, hier staat bijvoorbeeld data van afgelopen woensdag 5 juni? (5G NR ConnectionStats).

Ik denk zelf dat het weinig zin heeft om die zendmast informatie te delen. Ik denk dat de afdeling die hierover gaat dat ook prima kan zien aan de hand van de meldingen en logging. 

Hier staat zelf nog een stokoude zendmast met twee 4G banden (b20 800 en b3 1800) maar ook daarop knal ik gewoon terug naar E. Het B1/n1 verhaal lijkt dus daar niet te spelen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Sloech Bij het menu is vooral interessant de 2 screenshot te delen van "LTE Seving Cell Info” en "LTE Serving Cell Meas”. Dan kan je zien de locatie en welke band gebruikt wordt en signaal sterkte. Eruit kan man veel aflezen waarom het niet werkt

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag, bedankt voor het melden! Als je dit issue nog steeds ervaart wil ik jullie vragen de onderstaande stappen te doorlopen:

 

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'
  • Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 
Reputatie 1

2 weken verder en jog geen oplossing, geen enkele proactieve communicatie vanuit KPN naar de klant. Hoe slecht is dit. 

Reageer