Beantwoord

Geen 5g, wel dekking op kaart, nieuwe sim met Hussel Unlimited, nieuw toestel met 5G support(Oneplus 8)

  • 27 October 2020
  • 4 reacties
  • 119 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Al tijdje nieuwe telefoon met 5G support (Oneplus 8) (sinds mei) maar heb nog steeds niet 5G, terwijl ik wel dekking moet hebben volgens de dekkingskaart. Heb nieuw simkaart met Hussel Unlimited abonnement???

Kan ik dit oplossen? Kan iemand mij hierbij helpen?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 2 November 2020, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Helaas ondersteunt OnePlus niet de 5G van KPN, zie de specificaties:

 

Helaas ondersteunt OnePlus niet de 5G van KPN, zie de specificaties:

 

Als dat zo is, vind ik dit heel apart. Heb samen via Belsimpel mijn abbonement afgesloten met deze telefoon en abbonement, als voorbereiding op 5G.., dit was op deze manier geadverteerd..

Dan zou ik bij Belsimpel verhaal gaan halen: zij hebben je verkeerd geadviseerd.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Yer, even wat meer achtergrondinformatie vanaf onze kant:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.