Vraag

geen bereik 4G

  • 11 December 2020
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Geen bereik in buiten gebied 4 G . Zowel mobiel als internet geen ontvangst! Telefoon heeft gelukkig een  beetje bereik op 3 G. Apparatuur voor verbetering ontvangst 4 G verbruik alleen stroom kortom KPN  waardeloos.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @bosmax. Begrijp ik goed dat dus buiten de deur niet kan bellen en internetten? Werkt wifi nog wel op je toestel? Zou je via deze pagina eens willen kijken of het doorlopen van de stappen helpt voor je? 

Beste Bram,

Hierbij nog wat meer gegevens:

Internet is hier via koper, de downloadsnelheid varieert van 22 mb tot 48 mb, goed waardeloos om bv films terug te kijken op mijn KPN itv;  beeld in de app loopt steeds vast.

Mobiele telefoon begin straat 3 streepjes ontvangst, in de woning en omgeving is ontvangst met 4G onmogelijk signaalsterkte is -110 dBm vandaar op jullie aanraden telefoon op 3 G gezet (via EDGE en UMTS is het redelijk en kunnen de mensen mij ook verstaan hoewel ontvangst in gele gebied van de signaal app/meter)

Dus je aanbod om stappen te doorlopen zal bij de KPN moeten liggen om dit te verhelpen. Wij bevinden ons in een blackspot.

Overigens ik heb een nieuwe Samsung A40. 

Reputatie 7
Badge +17

Zijn er ook nog andere mobiele gebruikers in huis? Of heb je bijvoorbeeld goed contact met de buren waardoor je er achter zou kunnen komen of het meer voorkomt in en om het huis? Daarnaast zou ik je willen vragen je profiel in te vullen zodat ik actie aan kan sturen vanaf onze kant zodra dat nodig lijkt. 

Profiel ingevuld.

Buren zitten massaal op Ziggo tv.

Bellen mobiel is een drama.

3 G in huis slecht ontvangst gele gebied (-95dBm) , 50 meter verderop in een schuur slaat de meter bijna door het groen heen ontvangst 100% .(-50dBm)

Mobiel 4G = 0

Wifi modem V10 op 3 meter afstand in huis is ontvangst al slecht en zit in gele gebied (-63dBm)

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb voor je gekeken en zie dat ook de technische dienst er eerder mee bezig is geweest. Hierbij is aangeraden om binnen zoveel mogelijk van bellen via wifi gebruik te maken. In dit geval wil ik me aansluiten bij het resultaat van dit ticket. Op dit moment ben ik bang dat ik niks kan veranderen aan het signaal op je locatie. Wel wil ik je voor het wifi probleem de wifi manager van KPN aanraden. Op dit moment is deze door een storing niet bereikbaar maar zal snel weer in de lucht moeten zijn.