Beantwoord

Geen mobiele data na nieuw abonnement

  • 29 October 2020
  • 10 reacties
  • 166 keer bekeken

Goeiedag,

 

Ik heb laatst een nieuwe telefoon gekocht volledig met nieuw abonnement. Nu heb ik nog wel hetzelfde nummer, allen krijg ik de mobiele data niet aan de praat. Alles al geprobeerd, alle APNs zijn goed, netwerkinstellingen opnieuw ingesteld en complete factory reset gedaan, maar er komt niks uit. Ik heb de simkaart op meerdere telefoons getest en in geen van de gevallen werkt het.

icon

Beste antwoord door Lisa 31 October 2020, 10:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Staine, Welkom! Fijn dat je ons gevonden hebt. Hmm.. Wat bijzonder dat je ineens geen mobiele data hebt, na het bestellen van een nieuw abonnement. Heb je je abonnement velengd bij ons of ben je nieuw bij ons:green_heart: . In beide gevallen is het natuurlijk gek dat je het niet voorelkaar krijgt om te internetten. Werkt mobiele data ook niet wanneer je de simkaart in een ander toestel stopt? Ik kijk graag even mee, of er op mysterieuze wijze iets bij ons geblokkeerd is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? :nerd:  

Hi @Staine, Welkom! Fijn dat je ons gevonden hebt. Hmm.. Wat bijzonder dat je ineens geen mobiele data hebt, na het bestellen van een nieuw abonnement. Heb je je abonnement velengd bij ons of ben je nieuw bij ons:green_heart: . In beide gevallen is het natuurlijk gek dat je het niet voorelkaar krijgt om te internetten. Werkt mobiele data ook niet wanneer je de simkaart in een ander toestel stopt? Ik kijk graag even mee, of er op mysterieuze wijze iets bij ons geblokkeerd is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? :nerd:  


Ik was eerst klant bij Telfort, maar sinds de overname van KPN zit ik daar bij. Verlenging ging via Mediamarkt. Ik kan even niet alle gegevens vinden, maar heb het meeste al wel ingevuld. En de simkaart werkt ook niet op andere toestellen. Mijn andere simkaart die werkt wel gewoon in het nieuwe toestel.

Reputatie 7
Badge +20

@Staine Dank voor de update. Ik zie trouwens wel een andere naam staan als contractant. Het zal zeer waarschijnlijk familie van je zijn, maar ik heb wel alle correcte gegevens nodig om je specifieke info te geven. Dus de volledige naam van contract en klantnummer. Dat gezegd hebbende: kun je wel bellen en gebeld worden? Gaat het alleen om data? Zou je ook het nummer van je nieuwe simkaart nog even willen vermelden? Het kan natuurlijk zijn dat daar iets mee aan de hand is en dan vervangen we 'm gewoon. 

@Staine Dank voor de update. Ik zie trouwens wel een andere naam staan als contractant. Het zal zeer waarschijnlijk familie van je zijn, maar ik heb wel alle correcte gegevens nodig om je specifieke info te geven. Dus de volledige naam van contract en klantnummer. Dat gezegd hebbende: kun je wel bellen en gebeld worden? Gaat het alleen om data? Zou je ook het nummer van je nieuwe simkaart nog even willen vermelden? Het kan natuurlijk zijn dat daar iets mee aan de hand is en dan vervangen we 'm gewoon. 


Ik heb ze beide aangepast. Het nummer van de nieuwe simkaart is 8931080720061228601. Kan wel gewoon bellen en gebeld worden.

Hoi @Staine . Het laatste mobiele data gebruik is gisteren rond 19:00 geweest. Zat de kaart toen nog in je andere telefoon? Zo ja, kun je de kaart tijdelijk terugzetten?

Ik vermoed namelijk dat het niet aan de SIM ligt maar waarschijnlijk aan de telefoon. Zou je dit voor mij kunnen controleren?

Hoi @Staine . Het laatste mobiele data gebruik is gisteren rond 19:00 geweest. Zat de kaart toen nog in je andere telefoon? Zo ja, kun je de kaart tijdelijk terugzetten?

Ik vermoed namelijk dat het niet aan de SIM ligt maar waarschijnlijk aan de telefoon. Zou je dit voor mij kunnen controleren?


Net geprobeerd, en nog niks. Andere simkaarten werken wel in de telefoon.

Wat merkwaardig. Maar klopt mijn theorie dat die kaart het dus gisteren tot 19:00  prima deed in jouw oude toestel?

In dat geval heb ik er totaal geen verklaring voor maar lijkt het mij nuttig om jou een nieuwe kaart toe te sturen.

Wat merkwaardig. Maar klopt mijn theorie dat die kaart het dus gisteren tot 19:00  prima deed in jouw oude toestel?

In dat geval heb ik er totaal geen verklaring voor maar lijkt het mij nuttig om jou een nieuwe kaart toe te sturen.

Ik heb de simkaart op twee verschillende toestellen geprobeerd en op beide krijg ik geen verbinding. Hij zit nu in een toestel waarvan ik weet dat de mobiele data het wel doet.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Staine! Ik zag dat er bij ons iets geblokkeerd stond. Kun je het toestel eens opnieuw opstarten? Als het goed is werkt internet hierna wel weer! :blush:

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat het nu gewoon werkt. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden!

Reageer