Vraag

Internet gebruik terwijl mobiele data uit staat

  • 15 September 2023
  • 12 reacties
  • 272 keer bekeken

Hoe kan ik dagelijks enkele kb 's internet gebruiken terwijl mijn mobiele data uit staat


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Kies een ander binnen je telefoon kun je zien welke apps daarvoor verantwoordelijk zijn.

 

Mijn mobiele data stond uit, dan kan ik toch niets verbruiken?

 

Mijn mobiele data stond uit, dan kan ik toch niets verbruiken?

 

Dat is de theorie @Kies een ander , kijk toch maar eens die apps na, want je geeft zelf aan dat er data verbruikt is, wel weinig, maar toch.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom op ons forum @Kies een ander. Ben je verder gekomen met de tips van Jan? Je kunt inderdaad alleen in jouw mobiele telefoon zien welke app(s) voor dat internetgebruik zorgen. Als het nog speelt, kan je vertellen hoe je mobiel internet uitgezet hebt? En welk merk en type telefoon gebruik je? Dat maakt het voor ons gemakkelijker om met je mee te denken hier.

Ik heb een Huawei P20 Lite en heb mobiele data uitgezet in Instellingen/netwerken/mobiel netwerk en daarin mobiele data uitgezet.

Er zijn apps die, ondanks die instelling, toch nog mobiele data gebruiken.

Bijvoorbeeld voor locatie bepaling.

Volgens mij kan je beter vliegtuigstand gebruiken. Daarna wifi wel weer aan anders heb je helemaal geen verbinding. Ook niet aan te raden als je geen 'bellen via wifi’ hebt.

En als je de deur uit gaan moet je vliegtuigstand ook weer uit zetten. Anders heb je wederom dan geen enkele verbinding.

Overigens ga je financieel niet echt uit de bocht met een paar Kb.

Reputatie 7
Badge +19

@Kies een ander Wij kunnen mobiel internet ook van onze kant helemaal voor je uitschakelen, als je dat wilt. Dan kan er helemaal geen mobiel internet gebruikt worden. Het nadeel daarvan kan zijn, je kunt het niet zelf aanzetten. Dat moet dan ook vanuit onze kant gebeuren - of via onze klantenservice of de KPN Winkel in je buurt. De tip van @PeterG hierboven is dan een snellere en makkelijkere oplossing. 

Als je wilt dat ik het voor je uitschakel, vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je naam, adres, mobiele nummer, geboortedatum en laatste 3 cijfers van het bij KPN bekende IBAN. Dan kan ik je gegevens erbij pakken.

Reputatie 7
Badge +9

Als je een android smartphone heb, ga naar Draadloos en netwerken → Dataverbruik. Dan ziet je dataverbruik van deze maand, klik op een van de app in de lijst en je kan het gebruik beperken (mobiel en wifi). Bij mobiel deactiveer mobiel data + achtergrond + roaming, achtergrond op uit zorg ervoor dat alleen wanneer je een app opent, hij ook daadwerkelijk data gebruikt (handig voor Whatapps b.v.), met "mobiel data” op inactief kan deze app alleen nog per wifi, ook in playstore app of systeem instelling kan je instellen dat updates alleen met wifi .

Reputatie 7

Als je mobiele data uit hebt staan dan zou je mogen verwachten dat er echt nul comma nul, nada, niets aan data verbruikt wordt.

Toch zien we dit fenomeen vaker voorkomen en dit wordt vooral gemeld bij gebruik buiten de EU immers dan zijn er kosten verbonden aan dit verbruik. Zo heeft mijn zoon dit ook mogen ervaren.

Was jij ook in het buitenland of zie jij dit verbruik binnen Nederland?

Reputatie 7

Volgens mij kan je beter vliegtuigstand gebruiken. Daarna wifi wel weer aan anders heb je helemaal geen verbinding. Ook niet aan te raden als je geen 'bellen via wifi’ hebt.

En als je de deur uit gaan moet je vliegtuigstand ook weer uit zetten. Anders heb je wederom dan geen enkele verbinding.

Precies, geen enkele verbinding en dus ook geen telefonie en/of smsjes. Het instellen van de vliegtuigmodus is mijns inziens dus niet echt een handige "oplossing". 😉

Reputatie 7
Badge +9

Ìk zie net dat de thread starter een Huawei p20 lite heeft, dit is een Bug in Android, wordt gefixt sinds Android 12. Maar de P20 Lite kan alleen naar Android 9 geupdated worden. Meer hier 

 

https://issuetracker.google.com/issues/200967517

Reputatie 7

Ìk zie net dat de thread starter een Huawei p20 lite heeft, dit is een Bug in Android, wordt gefixt sinds Android 12.

Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Volgens mij is KPN op 1 juli 2017 gestopt met MMS en lijkt het mij dan ook sterk dat @Kies een ander MMS berichten verzendt.