Beantwoord

Online aankopen

  • 20 October 2020
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik zie in mijn kpn extra kosten van downloads Google playstore waarvan ik niets af weet. Ik heb in mijn bestel geschiedenis gekeken en daar staat niets. Hoe kan dat? Kan ik dit terug draaien als het niet klopt. 

icon

Beste antwoord door Niek_ 28 October 2020, 17:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Welkom op ons Forum @Dgml2906. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd. Mocht je nog niet via een andere weg geholpen zijn, dan help ik je hier alsnog graag verder.

Ik begrijp dat er kosten zijn gemaakt in de Play Store die je niet kunt plaatsen. Ben je inmiddels al wijzer geworden? Zo niet, dan ontvang ik graag je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Dan kijk ik met je mee. Ik kan helaas niet zien wie er kosten heeft gemaakt, maar wellicht dat ik je toch nog wat extra informatie kan geven. 

Hallo Niek. 

 

Bedankt voor je bericht. Ik ben helaas nog niks wijzer. Het gaat om 06*** postcode*** en laatste cijfers ***

 

Mvg Debbie 

Admin edit: persoonlijke gegevens verwijderd ivm veiligheid

Reputatie 5
Badge +8

Bedankt voor de gegevens. Ik zie inderdaad terug dat er geregeld iets gekocht is via de App Store. Niet alleen op de laatste factuur, maar op elke factuur van het afgelopen jaar. Kijk maar eens naar de specificaties van je laatste facturen. Dan kun je zien wanneer er iets gekocht is.

Ik begrijp dat je hier nu voor het eerst achter komt? Wanneer je zelf geen idee hebt, heb je dan misschien kinderen die, zonder dat je het weet aankopen doen? Zoiets komt niet uit de lucht vallen namelijk. Heb je een iPhone, dan kun je in app aankopen blokkeren via deze link. Via Android kun je een extra beveiliging toevoegen.

Bedankt Niek. Van de vorige facturen weet ik het maar deze staan op mijn nummer dus kun je zien wat er is aangekocht en wanneer. 

Reputatie 5
Badge +8

Op de laatste factuur zie ik de volgende in app aankopen staan. Deze kun je zelf ook terugvinden op de specificatie van je laatste factuur. 

03 sep 09:26        Apple     € 2,290
03 sep 09:41        Apple     € 1,090
03 sep 09:43        Apple     € 1,090
03 sep 09:44        Apple     € 1,090
05 sep 13:55        Apple     € 5,490

Verder vind ik in de huidige periode de volgende in app aankopen tot nu toe: 
18 sep       € 5,49
12 sep       € 5,49
16 okt       € 5,49
8   okt       € 3,49


Zoals je ziet kan ik niet precies zien wat de aankoop precies was. Dat kun je zelf wel opvragen bij de aanbieder wanneer je weet wie de aanbieder van de service is waarvan je de dienst hebt afgenomen.  ​​​​​​Ik hoop dat je alsnog iets met deze informatie kunt. 

Reageer