Vraag

oude factuur opvragen

  • 27 October 2020
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Beste, vanwege het aanvragen oude toestelkosten compensatie heb ik een oude factuur van mijn abonnementen nodig waar de nodige gegevens op staan zoals de naam van mijn abonnement van destijds. Het is mij overigens een raadsel waarom dit nergens meer te vinden is, zelfs niet voor jullie werknemers aan de telefoon, die ik verschillende keren hierover gesproken heb.
Dat ze mij moeten doorverwijzen naar dit forum, als klant die bijna 7 jaar lang gemiddeld zo’n 65 euro per maand betaald heeft, vind ik best verbazingwekkend.

Het gaat om een factuur in de periode 2012-2014 en een factuur voor de periode 2014-2016. Eentje is genoeg, immers zijn alleen klantnummer, mobiele nummer en de naam van het abonnement nodig voor de aanvraag.

Als jullie deze aanvraag voor mij meteen ook kunnen doen aangezien jullie dan de factuur hebben waar de benodigde gegevens op staan die ik nodig heb, zou ik dat waarderen, want dit heeft me al erg veel tijd en moeite gekost inmiddels. Deze gegevens over een oude factuur horen gewoon in MijnKPN te staan, naar mijn bescheiden mening, maar goed, en zelfs meerdere mensen aan de telefoon van de klantenservice wisten het dus niet.


5 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, goed dat je hier even een topic voor aanmaakt! Bij oude facturen is altijd het even zoeken, de facturen blijven maximaal 12 maanden in MijnKPN staan want dat is de wettelijke bewaartermijn. Ze komen daarna echter in een archief en daarin ga ik even voor je zoeken. Wil je ter verificatie nog wel je 06-nummer en e-mailadres invullen in je profiel Dan ga ik aan de slag.

Gedaan, ingevuld bij persoonlijke notitie in profiel.

Reputatie 4
Badge +5

Top, dank je wel! Nu kom ik op je klantnummer en 06-nummer twee typen abonnementen tegen. Het strookt niet helemaal met de jaren die je geeft. Het gaat hier om:

KPN 2015 Vooral Internet Standaard. Dit heb je afgesloten op 24-04-2015 en dit liep tot en met 24-04-2017.

KPN 2016 Zorgeloos Premium. Dit heb je op 24-12-2016 aangevraagd met een voorverlenging. De verlenging is op 24-04-2017 gestart en liep tot en met 21-05-2019. Op deze datum is het contract beëindigd. 

Van deze twee abonnementen stuur ik je na dit bericht twee facturen per mail. Bij het tweede abonnement wat ik noemde, had je een Apple iPhone 7 Plus 128 GB op afbetaling. Ik zie dat je eerder aanvraag voor een teruggave van de toestelkosten hiervoor is afgewezen omdat je dit abonnement+toestelbundel hebt aangevraagd op 24-12-2016. Na 31-07-2016 hebben we geen rentecomponent meer gerekend bij de toestelbundel. Ook heb je voor dit toestel niet langer betaalt dan de contractsduur van 12 of 24 maanden, je had namelijk een aparte toestelbundel. 

De rente en toestelbetaling langer dan contractsduur zijn twee aparte zaken, ik zie ze beiden terugkomen in het antwoord van de afdeling die je verzoek heeft behandeld. Wat wil je precies terugvragen? Dan geef ik je een link naar het juiste formulier zodat je met de twee facturen een nieuwe aanvraag kan doen. 

Bedankt voor het antwoord, ik wil graag voor beiden het terugvragen (als ik er recht op heb en het van toepassing is). Voor het abbonnement van de 7 + IPhone heb ik dus al in elk geval op 1 van de twee teruggave mogelijkheden een negatief antwoord teruggehad, dus die hoeft dan niet nog een keer.

dank en groet 

Reputatie 4
Badge +5

Oké, duidelijk. Je kan het formulier hier zelf invullen voor de rente. Voor het abonnement met de iPhone 7 is dit dus al gebeurd en afgewezen, dan zou ik nu het andere abonnement invullen. Ik mag dit helaas niet doen, alleen de contractant mag dit doen. De toestelbetaling na contract is niet van toepassing op je abonnementen. Vroeger zat de toestelbundel bij de abonnementsprijs in. Als je contract dan na 12 of 24 maanden was afgelopen dan betaalde je hierna nog steeds voor je toestel, dit was onterecht. Bij je eerste abonnementen heb je precies 24 maanden je abonnement betaalt en daarna is je nieuwe abonnement met aparte toestelbundel voor de iPhone 7 gestart. 

Reageer