Vraag

Telefoon haalt 2 telefoonnummers door elkaar

  • 16 October 2020
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik ben met mijn mobiel abonnement overgestapt naar KPN met nummerbehoud. Echter, als ik WhatsApp of bel maakt mijn telefoon gebruik van mijn eigen telefoonnummer, maar als ik probeer te smsen (gaat niet), of FaceTimen, komt er bij de ontvanger een ander nummer van mijĀ in beeld wat ik nooit eerder gezien heb. Het lijkt dus alsof er op de achtergrond verschillende telefoonnummers aan mijn abonnement zijn gekoppeld waardoor mijn functies op de iPhone niet meer goed werken. Hoe lossen we dit op?

Ter verduidelijking,

  • Een sms'je sturen naar mijn eigen nummer gaat, dan ontvang ik hem. Maar wil ik iets terugsturen dan gaat dat weer niet.Ā 
  • Wil iemand mij FaceTimen, dan moet dat op het onbekende nummer.Ā Als ik iemand anders FaceTime, gaat dat ook met het onbekende nummer
  • Wil iemand mij gewoon bellen, dan gaat dat weer op mijn eigen nummer.

Groetjes Jill


2 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Jill23! Welkom op ons forum.

Wat een gekke situatie, zeg. Het eerste wat in mij opkomt, is dat jouw toestel wellicht twee simkaarten ondersteunt en dat er dus nog een tweede simkaart ingeschakeld is. Welke iPhone gebruik je precies? En wie was jouw vorige provider? Het kan zijn dat zij wellicht al gebruik maakten vanĀ e-simĀ en dat deze simkaart daardoor nog actief is in jouw toestel.Ā 

Verder ben ik benieuwd hoe lang het probleem al speelt. Speelt het sinds je klant bent geworden bij ons, of is het pas later ontstaan? Wil je jouwĀ profielĀ bijwerken met jouw postcode, huisnummer, voor- en achternaam, 06-nummer en jouw klantnummer? Dan kan ik je abonnementsgegevens er ook even bij pakken om daar de instellingen na te kijken. Geef je een seintje als je dit hebt gedaan?Ā 

Reputatie 2
Badge +5

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden. Zou je deze willen delen, zodat het misschien andere mensen met een vergelijkbaar probleem kan helpen?Ā 

Reageer