Beantwoord

Telefoonabonnement op naam van 18-jarige zoon zetten

  • 21 October 2020
  • 5 reacties
  • 1304 keer bekeken

Besten, 

Zoonlief is inmiddels 18 geworden en wilt zijn eigen abonnement gaan betalen. Hij wacht op dit moment op de iPhone 12 Pro Max (6 november) en wilt deze dan in combinatie met een abonnement afsluiten bij de KPN. Op dit moment hebben we 3 abonnementen met de voordelen van KPN-compleet. Hier had ik echter een paar vraagjes over.

-Als je het toestel in één keer afbetaald, krijg je dan een BKR-registratie? 
-Als hij het abonnement op zijn eigen naam wilt zetten met een afschrijving van zijn eigen rekening, moet hij dan opnieuw afsluitingskosten betalen? Of kan hij het abonnement ook verlengen en dan op zijn naam zetten en aan zijn bankgegevens koppelen?

-Wat gebeurt er met KPN compleet, verandert daar iets? Raken we eventuele voordelen kwijt als hij overstapt naar een KPN Hussel abonnement? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk. Voornamelijk met betrekking tot de andere abonnementen, of die hetzelfde blijven?

-En als laatste; kan hij gebruik blijven maken van de korting doordat hij nog wel op hetzelfde adres woont en wij hier thuis gewoon KPN hebben. 
 

We hebben de abonnementen al in geen eeuwigheid meer verlengd aangezien we gewoon heel tevreden zijn en deze Hussel abonnementen zijn nieuw voor ons. Reden voor het verlengen is dat een iPhone meestal goedkoper is bij KPN, kan al gauw bijna €100 schelen. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Gerben

icon

Beste antwoord door PeterG 21 October 2020, 21:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Sebasjuh_ , op 1 ding kan ik antwoord geven, als hij de telefoon gewoon in 1 keer betaalt is de BKR niet van toepassing, dat is alleen bij leningen hoger dan €250.

 

-Als hij het abonnement op zijn eigen naam wilt zetten met een afschrijving van zijn eigen rekening, moet hij dan opnieuw afsluitingskosten betalen? Of kan hij het abonnement ook verlengen en dan op zijn naam zetten en aan zijn bankgegevens koppelen?

Er zal:

éérst een contractovername met het huidige abonnement moeten plaatsvinden zodat het abo op zijn naam komt: kpn.com/contractovername

Dáárna kan hij verlengen met toestel naar keuze. Houd de lening op max. 249 euro zodat er geen BKR controle en registratie volgt. Ik betwijfel of hij met zijn leeftijd, financiële basis (inkomen?) en betaalgeschiedenis al een BKR toestemming krijgt.

-Wat gebeurt er met KPN compleet, verandert daar iets?

Veranderd niet. Het blijft één huishouden. Alleen zal hij op zijn nieuwe abonnement, Hussel, dus Husselvoordelen en geen Compleetvoordelen krijgen. Dus ook geen data-verdubbeling. Onderling gratis bellen veranderd niet.

-En als laatste; kan hij gebruik blijven maken van de korting doordat hij nog wel op hetzelfde adres woont en wij hier thuis gewoon KPN hebben.

Hij krijgt 5 euro korting op zijn abonnement omdat er op hetzelfde adres ook een vaste aansluiting van KPN is.

-Als hij het abonnement op zijn eigen naam wilt zetten met een afschrijving van zijn eigen rekening, moet hij dan opnieuw afsluitingskosten betalen? Of kan hij het abonnement ook verlengen en dan op zijn naam zetten en aan zijn bankgegevens koppelen?

Er zal:

éérst een contractovername met het huidige abonnement moeten plaatsvinden zodat het abo op zijn naam komt: kpn.com/contractovername


Allereerst, bedankt voor de reactie! Duidelijk en straight to the point. Nu zijn we de papieren aan het invullen voor de contractovername. Alleen had ik nog één vraag; kan hij dan begin november wel verlengen? Of krijgt hij, bij de contractovername, dan automatisch een nieuw contract van een jaar / 2 jaar? ​​​​​

Nee, hij neemt het huidige contract (eerst) over. Als de contractovername volledig is EN HET ABONNEMENT HEEFT Z'N contractueel afgesproken periode gehad, dan zal het nieuwe abo ingaan.

Dus als het abo nog tot maart loopt zal pas in maart ook het nieuwe abo gaan lopen. Tot die tijd heeft ie nog het oude abo. Maar wel nieuwe telefoon, want de verlenging kan dus al 4 maanden (exact 120 dagen eigenlijk) voor contracteinde al gedaan worden. En die datum bedoel je dan vast met begin november.

NOG EEN CORRECTIE

HOUDT de lening op MAXIMAAL 249 euro want van af 250 volgt er BKR controle en registratie. En dat lijkt me voor een 18 jarige niet handig.