Beantwoord

Verschillende apps werken niet via Wifi

  • 11 February 2022
  • 15 reacties
  • 1816 keer bekeken

Hallo, ik ben sinds maandag overgestapt van Ziggo naar het veel belovende KPN. Alles leek in eerste instantie goed te gaan, doch toen kwamen de problemen. 

Diverse app's op onze telefoons (3 verschillende merken) blijken niet meer te kunnen communiceren via de WiFi van de Experiabox 12 van KPN.

Zodra we de WiFi op de telefoon uitzetten, werkt alles vlekkeloos (via de databundel van het mobiele abonnement) ook via WiFi bij mijn ouders en vrienden werkt alles normaal. (Ziggo) 

Al een paar keer gebeld met KPN maar wordt niet geholpen. Ligt niet aan hun volgens de helpdesk, doch enkel via WiFi communicatie via mijn huidige box 12 ervaar ik problemen met diverse telefoonapp 's en nergens anders. Zo wordt o.a. DigiD geblokkeerd als we naar de berichtenbox app van de Rijksoverheid willen. Via de mobiele databundel werkt het vervolgens vlekkeloos.

Weet iemand een andere oplossing dan KPN opzeggen?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Puntjesplace 14 February 2022, 15:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien KPN Veilig? Of het malware filter?

Probeer de apps eens te verwijderen en opnieuw te installeren. 

Gebruikt u misschien KPN Veilig? Of het malware filter?

Probeer de apps eens te verwijderen en opnieuw te installeren. 

Had KPN veilig wel op mijn telefoon gezet maar inmiddels er weer vanaf gehaald en de telefoon gereset.

Ik heb nu op advies uit een andere groep verbinding gemaakt via het gastnetwerk en nu werkt wel alles. Blijkbaar wordt er dus toch ergens in de box 12 iets tegengehouden door een filter of zoiets.

 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien KPN Veilig? Of het malware filter?

Probeer de apps eens te verwijderen en opnieuw te installeren. 

Had KPN veilig wel op mijn telefoon gezet maar inmiddels er weer vanaf gehaald en de telefoon gereset.

Ik heb nu op advies uit een andere groep verbinding gemaakt via het gastnetwerk en nu werkt wel alles. Blijkbaar wordt er dus toch ergens in de box 12 iets tegengehouden door een filter of zoiets.

Misschien de KPN Box eens resetten? Of heeft u dat al gedaan? 

Reputatie 7

Ik heb nu op advies uit een andere groep verbinding gemaakt via het gastnetwerk en nu werkt wel alles. 

Dat is dan iets waar kpn eens aandachtig naar zou moeten kijken.

Ik kan op mijn telefoon niet meer DigiD gebruiken sinds ik de Experiabox 12 gebruik. Via het geactiveerde gasten WiFi-netwerk lukt het wel.

Waar wordt dit geblokkeerd in de Experiabox?

Admin: Dubbele topics samengevoegd en reacties meeverplaatst

Nergens.

Nergens.

Blijkbaar wordt er toch e.e.a. in de box V12 tegengehouden, aangezien het via het guest Wifi netwerk wel functioneert.

 

En als je op je mobiel de wifi uitzet en via mobiele data werkt, kun je de app dan wel gebruiken?

Wat voor (fout)melding krijg je als je de app op je mobiel over wifi laat lopen?

 

En als je op je mobiel de wifi uitzet en via mobiele data werkt, kun je de app dan wel gebruiken?

Wat voor (fout)melding krijg je als je de app op je mobiel over wifi laat lopen?

 

Via de mobiele databundel werkt het ook vlekkeloos. De app laat een rood kruis zien in de DigiD app.

Kijk hier eens voor een oplossing:

https://www.digid.nl/hulp-contact/foutmeldingen/

als de wifiverbinding van je mobiel met je modem gewoon goed is ligt het niet aan het modem.

 

Ik heb de oplossing gevonden in een ander forumbericht.

Standaard staat de wireless mode van de router ingesteld voor IPV6.

Ik heb dat gewijzigd en nu werkt alles wel goed.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Puntjesplace, leuk dat je voor KPN gekozen hebt! Alleen balen dat niet alle apps in combinatie met het KPN netwerk lijken te werken.

Ik kan je verzekeren dat wij niets tegenhouden. Zelf ben ik ook overgestapt van Ziggo naar KPN. Ik kan alle apps op mijn telefoon nog gebruiken. Het probleem zit dus niet in het KPN modem.

Je zegt dat het verbinden met het gastnetwerk wel werkt.

Ik raad je aan om alle wifi netwerken op jouw telefoon te vergeten. Of in ieder geval het netwerk dat je bij Ziggo had. Verbind daarna opnieuw met het KPN netwerk.

Ik hoop dat dit helpt.

Hallo Denise,

Het had wel te maken met de modum instellingen namelijk met de wireless mode instelling.

Deze staat blijkbaar standaard ingesteld voor IPV6, hetgeen problemen kan opleveren.

Nadat ik die aangepast had, werkte alles weer goed.

Dan kan digid dus niet overweg met IPv6, zeer slecht voor een overheids-app.:sunglasses::thinking:

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het probleem hiermee opgelost is.