Vraag

Waarschuwing overschreiding datalimiet

  • 17 May 2020
  • 10 reacties
  • 2219 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Sinds een half jaartje hebben we voor mijn (minderjarige) zoon een KPN mobiele telefoon abonnement afgesloten.

Nu willen wij graag dat hij (of wij) een seintje/waarschuwing krijg(t)en zodra hij bijna aan het eind van zijn datalimiet zit zodat dit niet overschreden kan worden.

Wij kunnen echter niet vinden waar we dit kunnen doen of bestaat dit niet ?

Het zo wel super handig en fijn zijn zodat we niet voor onnodig hoge kosten komen te staan.

mvg Boompje1


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je word bij KPN niet op hoge kosten gejaagd als je over je data bundel heen gaat. Als je over je bundel heen gaat, dan word de snelheid heel erg laag gezet. Maar het kost niets.

Reputatie 1
Badge

Dank je wel..maar er is geen knopje in de kpn app om dat zo in te stellen ?

Hallo @Boompje1 , binnen de GSM kun je een datalimiet instellen, kom je daar overheen, dan volgt een waarschuwing.

Voorbeeld: factuurperiode van de 1e van de maand tot de 1e van de volgende maand en een databundel van 4GB.

In je telefoon stel dan de factuurperiode in op de 1e van de maand en een limiet van 4GB en een waarschuwing bij 90% gebruikt of 3,5GB overschreden, het laatste afhankelijk van het soort telefoon.

 

Reputatie 7
Badge +24

KPN stuurt die berichtjes wel hoor, kijk maar:

Al weer van een tijd geleden :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Boompje1, Welkom hier op ons Forum! Zo te zien geeft onze community je al goede tips. De informatie de Nick geeft zorgt waarschijnlijk voor de grootste opluchting. Als je zoon door al zijn data heen is, dan knijpen we de snelheid van het internet af. Hij kan nooit over zijn bundel heen. Je zou inderdaad een datalimiet in kunnen stellen zoals JanD al aangeeft. Echter betekent dit dat je zoon nadat hij het limiet verbruikt heeft helemaal niet meer op internet.

De tragere snelheid die wij gratis geven is net voldoende om berichten (tekst) te sturen via WhatsApp bijvoorbeeld, dus ik zou het lekker zo laten.  :wink:

Dit geldt overigens niet voor zijn belminuten. Als hij een abonnement heeft met beperkte belminuten en hij gaat daar overheen, dan worden deze wél gewoon in rekening gebracht. 

Reputatie 1
Badge

Hallo @Boompje1 , binnen de GSM kun je een datalimiet instellen, kom je daar overheen, dan volgt een waarschuwing.

Voorbeeld: factuurperiode van de 1e van de maand tot de 1e van de volgende maand en een databundel van 4GB.

In je telefoon stel dan de factuurperiode in op de 1e van de maand en een limiet van 4GB en een waarschuwing bij 90% gebruikt of 3,5GB overschreden, het laatste afhankelijk van het soort telefoon.

 

Hmmm dit is me te moeilijk,hij heeft een Samsung A40…

Misschien dat je mij dan specifieker kan vertellen hoe ik het waar moet instellen?

 

@Nick83 die berichtjes heeft hij dus niet gehad..

Ik heb zijn telefoon nagekeken en hij zegt van niks te weten

 

Dank je wel @Lisa ,hij gebruikt op school en thuis WIFI dus ik hoop dat dat voldoende is.

Hallo @Boompje1 ,

zelf heb ik een Samsung J6 met Android 10 en van daaruit probeer ik het uit te leggen:

Ga naar instellingen

Ga naar verbindingen

Ga naar gegevensgebruik

Ga naar factuurcyclus en gegevenswaarschuwingen

Geef bij ‘factuurcyclus starten op’ de dag in waarop de nieuwe dataperiode begint.

Zet gegevenswaarschuwing op AAN

Stel bij gegevenswaarschuwing in het aantal GB's waarbij de waarschuwing begint.

Zet gegevenslimiet op AAN

Stel de gegevenslimiet in, de mobiele data wordt uitgeschakeld bij het behalen van de limiet.

Bij jouw telefoon kan het er iets anders uit zien.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Boompje1Kun je je/zijn mobiele gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even mee, want iedereen hoort de sms'jes te krijgen tenzij deze zijn uitgezet. 

Reputatie 7
Badge +24

 

@Nick83 die berichtjes heeft hij dus niet gehad..

Ik heb zijn telefoon nagekeken en hij zegt van niks te weten

Er loopt hier opt forum momenteel volgens mij nog een topic van iemand die deze berichten niet ontvangt. Dus misschien is er een storing?

Reputatie 1
Badge

Hallo @Boompje1 ,

zelf heb ik een Samsung J6 met Android 10 en van daaruit probeer ik het uit te leggen:

Ga naar instellingen

Ga naar verbindingen

Ga naar gegevensgebruik

Ga naar factuurcyclus en gegevenswaarschuwingen

Geef bij ‘factuurcyclus starten op’ de dag in waarop de nieuwe dataperiode begint.

Zet gegevenswaarschuwing op AAN

Stel bij gegevenswaarschuwing in het aantal GB's waarbij de waarschuwing begint.

Zet gegevenslimiet op AAN

Stel de gegevenslimiet in, de mobiele data wordt uitgeschakeld bij het behalen van de limiet.

Bij jouw telefoon kan het er iets anders uit zien.

Succes.

 

 

Fantastisch @JanD hier had ik wat aan..Heb het nu ingesteld..

Reageer