Vraag

Gastnetwerk V12.c.24.05.08 auto off

  • 7 June 2024
  • 8 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb al jaren geleden een gastnetwerk ingesteld, maar dit staat normaal uit.

Deze week de update van de modem naar c.24.05.08 gekregen.

Vanmorgen wilde ik het gastnetwerk gebruiken.

Wachtwoord van het gastnetwerk daarvoor aangepast en opgeslagen. 

Gastnetwerk softwarematig aangezet. 

Als je dan naar een ander tabblad gaat en weer terug, zie je dat het gastnetwerk toch niet (meer) aan staat. Ook op de ‘homepage’ staat het uit en het ssid wordt ook niet zichtbaar; het is er dus echt niet. Andere instellingen aanpassen in tabblad gastnetwerk lijkt er ook niet toe te leiden dat het wel werkt. Modem herstart. Euvel blijft; aan zetten van het gastnetwerk lijkt kennelijk niet meer te lukken. Mogelijk doordat ik een instelling aangepast heb (die de software niet goed doorvoert/verwerkt/ververst/??)

Ik wil het modem niet resetten omdat dan (uiteraard) alle overige instellingen weg zijn.
Thuisnetwerk en alle overige functies werken naar behoren.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is. 


8 reacties

Reputatie 7

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is. 

Ik kan dit niet reproduceren, hier werkt het aan en uit zetten van het gast wifi netwerk wel goed.

 

Dank voor testen wjb! Ook nog nadat je ssid en ww van het gastnetwerk hebt gewijzigd (en opgeslagen)? 

Reputatie 7

Dank voor testen wjb! Ook nog nadat je ssid en ww van het gastnetwerk hebt gewijzigd (en opgeslagen)? 

De ssid en het wachtwoord waren eerder al gewijzigd en opgeslagen.

Ik heb ze tijdens deze test niet opnieuw gewijzigd en opgeslagen.

 

Zou jij (of iemand anders die dit leest) eens kunnen wijzigen om te kijken of je hetzelfde euvel krijgt als ik.

(Als je originele instellingen bewaart en het werkt, is het daarna met nog een keer wijzigen weer ‘origineel’ te maken’). 

Reputatie 7
Badge +9

@HvEA Ik heb even getest (mijn wifi-naam en wachtwoord zijn natuurlijk niet de op screenshot). Alles keurig opgeslagen en ook nog geldig als ik uitlog en weer inlog. 

 

Dank voor testen TDN!

 

Probleem lijkt dus apparaat/user specifiek.

Heb ik / is er een mogelijkheid ergens “serverlogs” uit te lezen voor meer info?

nb voor de duidelijkheid: Als ik in het tabblad Wifinetwerk ? Gastnetwerk dus een netwerk aanmaak (dus alle velden invullen en op opslaan klikken én via het schuifje dat gastnetwerk aan zet, dan is het ‘schuifje’ boven in beeld dus ook wel echt groen. De bijbehorende tekst is: Gastnetwerk staat aan. MAAR, als je bv via de QR code verbinding met het netwerk wil maken, is het er niet. Ook als je met een device ernaar zoekt, is het er niet. En als ik naar een ander tabblad ga en weer terug naar gastnetwerk, dan toont het schuifje niet meer ‘aan’, maar ‘gastnetwerk staat uit’. Kennelijk lijkt dus alles ‘in de userinterface’ goed te staan, maar voert de software de installatie/activatie van het netwerk niet door. 

Iemand enig idee? 

Reputatie 7
Badge +8

Dank voor testen TDN!

 

Probleem lijkt dus apparaat/user specifiek.

Heb ik / is er een mogelijkheid ergens “serverlogs” uit te lezen voor meer info?

nb voor de duidelijkheid: Als ik in het tabblad Wifinetwerk ? Gastnetwerk dus een netwerk aanmaak (dus alle velden invullen en op opslaan klikken én via het schuifje dat gastnetwerk aan zet, dan is het ‘schuifje’ boven in beeld dus ook wel echt groen. De bijbehorende tekst is: Gastnetwerk staat aan. MAAR, als je bv via de QR code verbinding met het netwerk wil maken, is het er niet. Ook als je met een device ernaar zoekt, is het er niet. En als ik naar een ander tabblad ga en weer terug naar gastnetwerk, dan toont het schuifje niet meer ‘aan’, maar ‘gastnetwerk staat uit’. Kennelijk lijkt dus alles ‘in de userinterface’ goed te staan, maar voert de software de installatie/activatie van het netwerk niet door. 

Iemand enig idee? 

Wifi reset al eens geprobeerd onder instellingen/systeem. Alleen alles rondowm wifi wordt dan gereset en rest van de instellingen blijft behouden.

Dank voor het meedenken Bruistablet. Wat doet een WIFI-reset met de wifi-afscherming? Ik zit er niet op te wachten die hele lijst weer in te stellen.

Het probleem is uitsluitend het gastnetwerk. Is daar geen concrete logging van zodat te zien is wat er gebeurd / waar / waarom het mis gaat?
 

Reageer