Vraag

Modem moet elke dag opnieuw opgestart worden

  • 15 May 2024
  • 13 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 3

Hi,

Ik heb onlangs mijn Experia modem moeten omruilen omdat mijn oude modem niet meer ondersteund zou worden. Sinds een paar dagen ligt elke ochtend het internet eruit (wifi en bekabeld). Ik heb dan ook geen interactieve TV (foutcode stb-nmc-400). Het DSL / Internet lampje op het modem brandt groen. Nadat ik alle stekkers eruit haal, en er opnieuw in doe werkt het internet weer. Tot de volgende dag, dan speelt het probleem weer op.

Ik hoor graag hoe dit opgelost kan worden.


13 reacties

Reputatie 1

Welk type modem heb je nu? 

Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem met een V10. 

De KPN heeft nog geen idee wat er mis is. 

Voorlopig staat mijn modem op een schakelklok die iedere ochtend om 6 uur de stroom er voor één minuut af haalt. 

 

 

 

Reputatie 3

Ik heb ook de V10.

Ik hoop toch wel dat KPN hier snel een oplossing voor heeft. Desnoods gewoon mijn oude modem weer sturen zodat ik die kan gebruiken totdat dit opgelost is

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @vdmjordy, wat vreemd dat jouw Experia Box V10 iedere dag wegvalt. Dat is niet wat je van het modem mag verwachten.

Allereerst wil ik je vragen om de probleemoplosser voor internet en wifi te doorlopen. Hier geef je eerst aan dat je problemen met bekabeld internet hebt en daarna dat deze wegvalt. Daarna vraagt de tool je om in te loggen, waarna deze jouw verbinding kan uitlezen. Zo kunnen we hopelijk de oorzaak van het probleem op afstand achterhalen.

Kom je er niet uit? Dan is het misschien makkelijker om even te bellen: 0800 0402. We kunnen dan direct schakelen terwijl we samen op zoek gaan naar een oplossing.

Reputatie 3

@Denise van KPN : de servicetool geeft aan dat er geen problemen zijn. Terwijl ik toch echt geen internet heb. Hetzelfde probleem als de afgelopen dagen. Ik heb trouwens het v10a modem zie ik

 

wat is de volgende stap? Het lijkt erop dat dit probleem breder is, gezien er meerdere topics over dit probleem op het forum zijn

 

Reputatie 7
Badge +17

Meerdere topics over een soortgelijk probleem betekent niet direct dat er een verband is. In dit geval ga ik ervan uit dat het een probleem specifiek voor jou is.

De verbinding valt dus weg, maar het DSL lampje op jouw modem blijft wel gewoon groen branden. Heb je het modem al eens een reset gegeven? Hiermee wordt het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit lost de meeste problemen op.

Mocht het probleem hierna aanhouden, neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 als jouw verbinding weer wegvalt. Dan kunnen we gelijk even met je meekijken.

Reputatie 3

Hoi Denise,

Een reset heb ik inderdaad uitgevoerd, maar het probleem blijft.

Reputatie 7
Badge +17

Dan raad ik je aan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 als jouw verbinding weer wegvalt. Dan kunnen we gelijk even met je meekijken.

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis 

 

Reputatie 3

@Denise van KPN ; heb net gebeld. Ik ga een nieuw modem krijgen. Alle metingen gaven aan dat de verbinding t/m het modem in orde is. Hopelijk dat het nieuwe modem het probleem oplost. En anders meld ik me hier weer.
 

@Joep1965 : ja die heb ik om interactieve tv aan te sluiten. Maar ook als ik mijn laptop met kabel direct aansluit op het modem werkt internet niet. Dus het zal niet aan die kastjes liggen

Reputatie 7
Badge +17

Hopelijk lost het nieuwe modem het probleem op. :)

Reputatie 3

@Denise van KPN Helaas was er iets fout gegaan met het versturen van een nieuw modem. Vorige week gebeld en toen hebben ze een monteur ingepland. Die is net gekomen en heeft het v10a modem voor een v12 omgewisseld.

 

We gaan afwachten of dit het probleem oplost. Ik heb goede hoop!

Reputatie 7
Badge +17

Ah, balen dat het mis is gegaan, maar fijn dat het nu toch nog is opgelost met een bezoek van de monteur. Hopelijk heb je nu geen last meer van een wegvallende verbinding. Mocht dit wel het geval zijn, neem dan gerust opnieuw contact op via 0800 0402!

Reputatie 3

@Denise van KPN  ik heb al 3 dagen geen problemen meer gehad. Dat ziet er dus goed uit. Modemwissel van v10a naar v12 lijkt de oplossing geweest te zijn

Reageer