Beantwoord

+31855803541 doet zich voor als KPN, ik heb het nummer geblokkeerd

  • 3 August 2022
  • 9 reacties
  • 6328 keer bekeken

+31 85 580 3541 Geeft zich uit als Victor van KPN.

Bij nazoeken op internet staat deze bekend als verzamelaar van gegevens en wordt op sites als gevaarlijk aangemerkt. Heb het nummer geblokkeerd.

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 August 2022, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Goede tip @Kuierdroad ,

Dit nummer komt niet voor in het overzicht van KPN: 

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm

Je kunt dit nummer blokkeren in je mobiele telefoon of bij Vast Bellen in de MijnKPN-app.

Reputatie 7
Badge +7

 ​​​Je kunt dit nummer blokkeren in je mobiele telefoon of bij Vast Bellen in de MijnKPN-app.

Ter aanvulling: Gebruik je een Fritz!Box dan kan blokkeren ook in het modem via : Telefonie/Oproepbehandeling/Oproepblokkering 

Vanaf begin december belt dit nummer bijna dagelijks. Ik had het nummer opgezocht en in mijn kpn app geblokkeerd. Je zou zeggen dat als je een nummer blokkeert in de app je niet meer gebeld wordt. Maar het nummer belt nog steeds. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Het is echt heeeel erg irritant!!

Hoi @sass 

Het blokkeren in de app is voor alleen je vaste telefoon. 

Voor je mobiel kijk even in de bel app daarop. Daar zit een blokkeer functie in.

Wordt sinds half december op werkdagen dagelijks gebeld door dit nummer op mijn vaste telefoon zo rond lunch of tegen het avondeten. Had het nummer opgezocht en werd als irritant ervaren. Nummer via de kpn app geblokkeerd maar het nummer blijft maar bellen. Ik klik het weg of neem niet op. Hoe kan het dat als ik dit nummer blokkeer in de kpn app bij het vast bellen ik toch nog gebeld wordt. Wanneer zoveel mensen hetzelfde ervaren, kan een nummer dan niet totaal geblokkeerd worden of dat er contact wordt opgenomen met dit nummer dat ze moeten stoppen. Het is onwijs irritant!!!!

Wordt sinds half december op werkdagen dagelijks gebeld door dit nummer op mijn vaste telefoon zo rond lunch of tegen het avondeten. Had het nummer opgezocht en werd als irritant ervaren. Nummer via de kpn app geblokkeerd maar het nummer blijft maar bellen. Ik klik het weg of neem niet op. Hoe kan het dat als ik dit nummer blokkeer in de kpn app bij het vast bellen ik toch nog gebeld wordt. Wanneer zoveel mensen hetzelfde ervaren, kan een nummer dan niet totaal geblokkeerd worden of dat er contact wordt opgenomen met dit nummer dat ze moeten stoppen. Het is onwijs irritant!!!!

Neem gewoon een keer op en scheld ‘m z’n huid vol. Grote kans dat hij je dan niet meer lastig valt.

Reputatie 7
Badge +19

@sass Het klinkt of het nummer blokkeren niet goed gegaan is. Deze tip van @PeterG heb je geprobeerd, toch? Je vindt hier de stappen om inkomende telefoonnummers voor je vaste telefoon te blokkeren.

Sinds vorige week woensdag wordt ik gebeld door dit nummer. Nog maar 2x, beide keren op woensdag (zowel vorige week als vandaag) dus dat valt nog wel mee als ik anderen moet geloven.
Wat ik hier lees is het een vorm van phishing. Ze laten ook geen voicemail achter weet ik omdat ik beide keren niet kon opnemen. Na wat Google werk het nummer wat als ‘gevaarlijk’ en ‘storend’ naar voren komt toch maar geblokkeerd. 
En eind januari door een ander 085 nummer gebeld zonder Voicemail. Wellicht dat ze meerdere nummers gebruiken. Waarschijnlijk gegevens gestolen uit de KPN database? Of hoe komen ze anders aan mijn gegevens?

Werd vanmiddag ook gebeld door +31 85 5803541 victor van kpn. Wilde het over optimalisatie van de KPN service hebben. Afgewimpeld en nummer geblokkeerd.  Dus nog steeds actief !!!