Vraag

Blij met monteur

  • 4 May 2020
  • 13 reacties
  • 225 keer bekeken

Wij hebben 2 keer te maken gehad met dezelfde monteur van KPN, haar naam is Sabrina (een vrouwelijke monteur uit Dongen)

Super vriendelijk, geweldige service en ook nog eens zeer deskundig. Ze verliet ons huis niet voor alle problemen met de wifi-verbinding waren opgelost. 

Uiteraard houden wij er niet van als er een storing is maar met haar hulp en vriendelijkheid, is een storing geen probleem meer, eerder een genot dat ze langskomt en dat het in no time is op gelost! Geweldig! BEDANKT, Sabrina!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @DianaEnRik . Welkom op het forum.

Fijn dat je zo blij was met het bezoek van de monteur. Ik heb haar volgens mij gevonden in onze database en heb  jullie complimenten doorgestuurd. Dat kan ze vast waarderen.

Mocht je andere vragen over je abonnement of verbinding hebben, stel ze gerust. 

Badge

Een goededag, ik zie dat KPN weer monteurs bij de klanten langs laat gaan?

Klopt dat?

 

Met vriendelijke groet,

Paul.

@paul_kuiper : Dat hangt van de situatie af.  

Bij een storing zal een monteur eerst op afstand contact zoeken. Als het probleem een fysiek bezoek vereist wordt dit met de klant besproken en zullen en veiligheidsmaatregelen getroffen worden.

De monteurs worden alleen aangestuurd voor prio zaken. Dus uitval van diensten. 

 

Badge

Mijn vriendin heeft uitval van diensten, al langere tijd en er is al vaker voor gebeld.

Is al eens een dame van VW-T geweest en die kon en mocht niks, kon niet eens meten.

Heeft ISRA nagekeken en dat was het, via laptop op v8 en ook de v10a gekeken en meer kon en mocht ze niet. Maar niet de DK-adres losgenomen om te meten, de oude printjes van de ISRA's konden wel eens defect raken...

Ze heeft toen collega's gebeld en die konden haar op afstand niet helpen en ook niet langskomen, en toen is ze na een tijdje weer gegaan zonder vervolg afspraak of zo.

Ze zit 550 Meter van de HVD en is een rechtstreekse kabel, dacht een 4*2 GPLK uit mijn hoofd, wat men ooit bij KANVAS vertelde.

Ze haalt ongeveer 12 Mbps met 16 Mbps op de RG, en heeft CRC, HEC en FEC fouten uit mijn hoofd.

en zou 40 a 50 Mbps moeten kunnen halen volgens Fourstack, ik ben oud monteur van PTT en KPN, maar ivm Corona en mijn werk kan ik niet langs. 

 

Als jullie meer willen weten graag even contact via PB, mail of 06.

Ze wil graag dat ik dit regel, staat ook zo in jullie systeem.

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul

@paul_kuiper Kun jij je profiel aanvullen met de gegevens van je vriendin en mij hier daarna een seintje geven?

Hoi @paul_kuiper . Ik heb je privébericht ontvangen en ik ben inderdaad medewerker van KPN. Zie de moderator tag onder mijn naam. :-)

Ik heb de lijn van jouw vriendin doorgemeten. De lijn is stabiel. Er zijn de afgelopen 14 dagen geen verbrekingen in toevoer van het signaal geweest. Je zult wellicht bekend zijn met het systeem Radius en die meet stabiele sessies. 

Er is wel iets geks aan de hand met de snelheid. Volgens mijn check is er op dit adres het volgende haalbaar:

VDSL2_POTS

MDF

AA/127

Down: 49.399

Up: 10.232

 Het lijntype staat al op VDSL2 maar ik niets terug van die snelheid. Dat is vreemd.

Ik weet vermoedelijk het antwoord al maar ik moet het toch even vragen: Wanneer heeft zij voor het laatst een harde reset van de RG gedaan? (resetgaatje, 10 seconden). Mocht dit nog niet eerder gebeurd zijn, wil je haar dit laten doen?

Verder ook nog even de reguliere checks die jij zelf ongetwijfeld ook al gedaan hebt, maar ik moet het even zeker weten:

-Experiabox dient max 2 meter van de is/ra te zijn aangesloten. 

-geen splitter er meer tussen?

 

Kun jij verder omschrijven hoe die verbrekingen zich voordoen? Wat gebeurt er op dat moment? Valt alles weg (dus inclusief tv?)  Of gebeurt het alleen bij de wifi verbinding? Alle info is welkom.

Badge

Hoi @Erwin_ ,

 

Ik heb het er met mijn vriendin over gehad en ze durft momenteel de RG niet te resetten ivm evt verlies van diensten.

Wel schoot me te binnen dat ik ongeveer 2 maanden geleden de RG hen gereset ivm geen toegang via haar laptop middels TeamViewer.

Had al eerder gemerkt dat de VW-T dame de oude WiFi SSID van de v8 en de nieuwe WPA2 van de v10A had gebruikt op de laptop.

Dit is nu aangepast en werkend. Mijn vriendin heeft geen kabel om de laptop bekabelt aan te sluiten, is bij de aanleg door montuer meegenomen… En nee, ik heb er ook geen achtergelaten…

 

Wat voor IK zit er en hoeveel DK-ader's zijn er ingelast? Kan het zijn dat de lijn op 1 “poot” draait en de andere met een “vrije” ader is verbonden op de ISRA?

 - de Harde Reset met paperclip / haarspelt heeft de monteur toe gedaan en ik dacht zij ook, maar laat het voor de zekerheid nog een keer doen.

 - EB is met meegeleverd kabeltje aangesloten, dus ongeveer 75 cm lengte.

 - Heeft nooit splitter tussen gezeten.

Ze heeft alleen de iTV STB (Motorola VIP 1853) en een Laptop via WiFi.

Ze heeft regelmatig dat iTV hapert, wegvalt, of zwart beeld geeft. Zelfs het opnieuw opstarten van de STB loopt dan vast en geeft melding dat de programmagids niet kan worden geladen of bij vervangen software dat de software niet kan worden geladen.

Of blijft hangen in het scherm dat na 5 minuten dit scherm je opnieuw moet opstarten…..

Soms zelfs dat de STB geen IP adres krijgt, dan kan ze ook niet meer bellen en heeft dan ook geen WiFi.

Soms vaak op een avond en soms tijdje geen problemen (of zijn niet merkbaar / irritant).

Ook video chat via Facebook wil moeizaam verlopen, haperend beeld en slecht geluid. Of beeld van spelletjes van vroeger, zoals op een cga scherm…


Zou een Fritz!Box meer uitkomst bieden dan een v10 of de huidige v10A?

Ik huur van KPN de Fritz!Box 7590 naar tevredenheid, mijn oom heeft een 7581 op koper (XS4ALL) welke ik “beheer” net als het Ubiquiti netwerk van diverse familieleden…

 

Ik ben benieuwd of je hier nu verder mee kunt en hoor het graag…

 

Met vriendelijke groet,

Paul.

 

@paul_kuiper 

Ik wil graag mijn stappenplan doorlopen. Ik heb alles wat relevant is afgetikt. Om verder te komen moet ik van afstand het modem resetten. 

Ik wil nog niet direct op die knop drukken want ik weet niet wat jij voor wifi aanpassingen hebt gedaan. Als ik reset gaat ze of terug naar default van het modem of (als er een online tool is gebruikt om deze gegevens aan te passen) naar de gegevens op de centrale server zoals die het laatst zijn aangepast. 

Ik wil haar niet van de regen in de drup brengen.  Wat is wijsheid? 

(als dit stappenplan geen verbetering brengt kan ik waarschijnlijk een monteur aansturen) 

Ik heb tevens een gratis lan kabel van 10 meter opgestuurd. Die valt binnenkort door de bus.

 

p.s. Ik neem aan dat die STB is aangesloten via een kabel? Volgens mij administratie draait er momenteel een arris vip2952. Kan dat kloppen? Geeft deze ook die storingen?

Badge

@Erwin_,

sorry voor de late reactie maar het lukt haar even niet eerder iets met me te bespreken.

Ik heb het er met mijn vriendin over gehad en met haar chronische ziekte kan ze het momenteel niet aan om een eventuele uitval aan te kunnen, ik laat zsm weten wanneer ze dit wel kan hebben.
Ze is zo bang zonder verbinding te moeten zitten en dan ook nog maar af tye moeten wachten óf en wanneer er eventueel een monteur (Sabrina graag) komt om het probleem op te lossen...

Ze heeft alleen de VIP1853 STB en die heeft de problemen, ze heeft geen VIP2952 STB.

Is het eventueel mogelijk dat Sabrina een Fritz!Box installeerd welke dan met het abonnement word verrekend, regel ik wel met mijn vriendin. Maar dan kan ik bij eventuele problemen meer doen om te helpen, doe ik ook bij mijn oo in Enschede met zijn XS4ALL Fritz!Box...


Alvast een fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +28

@Erwin_  @paul_kuiper 

Ik lees hier dat er problemen zijn met de Motorola-ontvanger. 

Dit is een oude ontvanger die het beste  kan worden omgeruild voor een nieuwer type ontvanger. 

Ik raad jullie dus aan om de ontvanger om te wisselen voor een moderner exemplaar:

Probeer deze eens Servicetool Apparatuurwissel

Succes!!

( moet wel gebeuren vanaf haar locatie)

Hoi @paul_kuiper . Om eerlijk te zijn is dit geen overzichtelijke manier van communiceren.

Ik meet een 1853 maar ik zie ook een nieuwere tuner in haar administratie Heeft jouw vriendin wel ooit een nieuwe tuner besteld? Staat die misschien nog in de doos?

Zo niet, dan zou ik de link van @Noordzee  volgen. 

 

Een fritzbox kun je tegenwoordig zelf bestellen. Of dat wenselijk is weet ik niet. Ze zal dan haar eigen experiabox er op moeten inruilen.  Ik denk dat als je daar echt dingen met die verbinding wil gaan doen, jouw fysieke aanwezigheid gewenst is.

 

 

Badge

Een goedemorgen @Noordzee & @Erwin_ ,

 

Ik laat haar zelf de STB wissel uitvoeren en ik ga idd kijken hoe ik zelf er zsm heen kan om eea te proberen en dan ook met KPN te bellen voor ondersteuning…

 

Alvast bedankt voor de tot nu toe geboden hulp.

 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan !