Vraag

Bose 500 soundbar werkt niet via wifi

  • 6 March 2020
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

Heb van de week ook een bose 500 soundbar aangeschaft en deze werkt ook niet via mn wifi. 
Volgens een collega kan dit ook aan de modem van kpn liggen. Daarin schijnen bose en ook sonos veel last van te hebben. Klopt dit? Via de telefoon vind hij hem ook niet. Uiteindelijk via een vaste netwerkkabel het apparaat wel werkende gekregen maar vraag me wel af waarom het via wifi niet lukt. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @JW85 Er zijn behoorlijk wat mogelijkheden waarom zoiets niet werkt. Is je reguliere verbinding wel goed: kun je alleen met je soundbar geen verbinding krijgen? Want dat impliceert een beetje dat het niet zozeer aan onze verbinding of Experia Box ligt, maar dat er iets is met een instelling dat lukt. Of met het koppelen of met het wifi-bereik zelf. Heb je wel voldoende wifi met andere apparaten in huis? 

Heb met de playstation en de telefoons in huis wel gewoon wifi. Dus neem aan dat die verder wel goed is. Het werkt idd alleen via mn soundbar niet. Krijg m gewoon niet gekoppeld. Wat is daar verder nog aan te proberen dan? Heb de experia box ook al een keer gereset maar dat werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +28

@JW85  Wat voor modem heb je dan in gebruik? 

 

Experia box v9

Reputatie 7
Badge +28

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Dan kan Bart jou beter helpen vanaf afstand. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Fijn doorgevraagd, @Noordzee ! Dank. Ik zie dat ik dit topic wat uit het oog ben verloren. Punt is wel dat ik vermoed dat het probleem niet zozeer aan ‘onze kant van de lijn’ zit. Als er een probleem was met de Experia Box, dan zou je ook op andere apparaten tegen problemen aanlopen. Ik ben bepaald geen Sonos-expert. Maar jullie mede-forumlid @JeroenB22 is volgens mij aardig thuis in deze materie. Wellicht heeft hij goede ingevingen? 

Reageer