Vraag

gaming om te huilen

  • 9 February 2019
  • 54 reacties
  • 897 keer bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Hey Quasar, en? Heb je de tv-ontvanger al rechtstreeks op de ExperiaBox aangesloten? 🙂
Reputatie 1
Nee 😞 geen tijd gehad ivm werk Ik probeer het vanavond als ik thuis ben.
Reputatie 7
Ok, geen probleem! 🙂
Reputatie 1
Nog niet gelukt omdat 1 v.d. kabels te kort is en mijn reserve lange kabel blijkt stuk... 😥 dat wordt woensdag pas uitproberen. Morgen kabeltje kopen, werken en woensdag vriendinnetje van de tv verwijderen en alles netjes aansluiten.

Ben benieuwd...
Reputatie 7
+1 dat je de reserve kabel gecontroleerd hebt en succes met vriendin van de tv weglokken 😉
Reputatie 1
Zo, eindelijk gelukt, de aansluitingen werken maar heb nog niet echt een game test kunnen doen. Korte test laat zien dat het wat soepeler loopt maar ik weet meer als ik een uur of zo heb gespeeld.

De trace is hetzelfde maar daar wil nog niet direct een oordeel over geven voor het echte testen.
Reputatie 1
Helaas, de delay is zelfs erger, dwz dat de tegenstander allang voor me staat en me neer knalt terwijl ik de informatie te laat binnen krijg. ik word dus neer geknald zonder dat ik de tegenstander zie. De servers zijn allemaal server side hit detection. Ik ga het morgen eens andersom proberen dus: de pc op experia box en de rest op de router met een port foward op de box, miss dat het zo beter gaat.
Reputatie 7
De TV ontvanger moet je echt op de Experia Box aangesloten laten.
Het aansluiten van jouw PC rechtstreeks op de Experia Box is een goede test.
Reputatie 1
Als het dan beter gaat kan de router in de prullenbak 😜 of een hele dure Wi-Fi extended haha ik ga het morgen proberen.
Reputatie 1
Toch de stoute schoenen aangetrokken en alles op de router aangesloten behalve de pc, Moet zeggen dat het beter loopt maar nog steeds frame-loss. poortjes doorgestuurd via de experia naar de router en vanuit de experia naar de pc. Morgen nog eens alles opnieuw starten (kreeg vriendin niet van de tv na de forward:))
Reputatie 1
Laatste config;

Tv ontvangers op de experia en de pc op de router en de cloud maar even weg gelaten.
Wederom is dit om te huilen, de vertraging in de connectie is behoorlijk. Voordeel van pubg is de deathcam, je kan dan terug kijken hoe je tegenstander je zag. Vanuit mijn view zag ik de tegenstander in een ogenblik terwijl de tegenstander mij een volle seconde ziet, al door weer. Geen kans dus voor mij.... vorige config werkte dus wel het beste maar is niet ideaal ivm het niet bereiken van de nighthawk router. Even voor het plaatje: upload en download speed richting de KPN of Ziggo server is perfect als ook de ping naar de gameserver. Ik vermoed dat bij een paar hops de firewall's de connectie weigeren. Binnen mijn netwerk kan ik het dus enig sinds verbeteren maar daarbuiten houd het op.
Reputatie 4
Badge +3
Je moet niet naar die hops kijken. Dat zijn adressen waar pingen uitstaat. Dus ze sturen geen antwoord terug op jou verzoek van ping.
Ik ben benieuwd hoe hoog je ping dan word, ik zie hier
https://click-storm.com/en/articles/13637/ dat je ingame je ping waardes kan laten zien. Dan weet je in ieder geval wat je ping tijdens gamen is.
Verder weet ik niet hoe jou verdere situatie thuis is. Wat is je internet snelheid, met hoeveel mensen deel jij dit. Hoge pings worden vaak veroorzaakt doordat andere gezinsleden, soms onbewust, veel van je internet capaciteit in gebruik hebben. Onbewust denk maar aan een windows laptop die ineens allerlei updates downloaden.
Verder weet ik niet of je bij pubg zelf een server kan kiezen, want de locatie van waar de server staat is heel belangrijk voor de ping.
Reputatie 7
Goeie aanvulling en duidelijke uitleg @Soeradj 🙂 Thanks!
Reputatie 1
Bedankt voor jr reactie en ik ben het met je eens maar ping en bandbreedte is niet het probleem het gaat om het Packet loss en frame loss. De pings richting pubg fluctueren dat is bekend, kan variëren van 14 tot zelfs 300 ms dat weet ik. Het gaat om de servers die er tussen zitten die om de een of andere reden weigeren alles door te geven. Ben er nog niet achter wat precies, kan met een datacenter te maken hebben. Kpn heeft veel zakelijke klanten en veiligheid in de connectie is heel belangrijk dat snap ik maar ik vermoed dat dit juist het probleem is. Ik blijf onderzoeken totdat ik het heb gevonden met hopelijk jullie hulp.
Reputatie 7
Het gaat om de servers die er tussen zitten die om de een of andere reden weigeren alles door te geven.
Maar dat is dus niet waar, die hops tussen jouw netwerk en de server doen probleemloos hun werk. Ik heb nog geen enkel bericht in dit topic gezien dat anders doet vermoeden.
Reputatie 1
nl-asd2-pice-ir01.kpn.net is een bekend probleem.
Reputatie 7
Laat me dan eens een trace route zien waar een hop en packet "loss" laat zien anders dan 0% of 100% want die twee waarden zijn prima.
En zelfs als een hop op een route niet op alle pakketjes reageert kan het nog altijd zo zijn dat alles prima functioneert als de achterliggende hop wel weer op alle pakketjes reageert.

Weet je overigens of je überhaupt langs nl-asd2-pice-ir01.kpn.net komt?
Reputatie 1
-Packet loss 95%

-----------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| mijnmodem.kpn.home - 0 | 365 | 365 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 195.190.228.186 - 0 | 365 | 365 | 6 | 11 | 159 | 7 |
| nl-asd2-pice-ir01.kpn.net - 95 | 77 | 4 | 0 | 9 | 10 | 9 |
| asd2-rou-1022.NL.eurorings.net - 0 | 365 | 365 | 9 | 10 | 34 | 10 |
Reputatie 7
En ook zelfs dat is geen enkel probleem.
Zoals je ziet zijn er 365 pakketjes verstuurd en alle 365 zijn keurig op asd2-rou-1022.NL.eurorings.net aangekomen en ze zijn ook allemaal beantwoord. (0% packetloss)
Zolang je dat ziet is er niets aan de hand.
Pas als de er onderweg pakketjes verloren gaan die ook niet op een volgende hop aankomen is er sprake van een probleem.
Reputatie 1
Je bent geen gamer dat is wel duidelijk en begrijp me niet verkeerd dit probleem is meer malen besproken in mijn vrienden en kennissen kring als ook op forums en steam. Die zijn gewoon over gestapt omdat er geen oplossing kwam. Kpn is voor mij een Nederlands erfgoed dus wil ik in eren houden. Ik klaag niet maar wil iets duidelijk maken en oplossen. Ik game al 20 jaar en weet het verschil tussen een goede connectie en een belabberde connectie. Work with me! Of niet ...
Reputatie 7
Je bent geen gamer dat is wel duidelijk ...
Ik ben inderdaad geen gamer, maar mijn kennis over netwerken reikt, zonder arrogant te willen zijn, wel iets verder dan de gemiddelde Nederlander.
Je zoekt het probleem echt op de verkeerde plek. Dat de nl-asd2-pice-ir01.kpn.net hier een significante rol in zou spelen is een foutieve aanname.
Laat eens over langere tijd een ping lopen voor grotere data-pakketten naar de pubg server, daar leer je waarschijnlijk veel meer van.
Reputatie 1
Ik twijfel niet aan je kennis, integendeel maar ik roep steeds: er is een probleem! Er is een probleem! En jij roept: er is geen probleem! Haha zo komen we niet verder... 🙂 ik heb in elk geval alle configuraties geprobeerd en alles staat nu zoals jij het als laatste hebt geadviseerd, terug bij af dus, al een half jaar geleden zo ingesteld adhv dit forum. Er zijn maar 3 extra apparaten op mijn netwerk nl 2 mobiele telefoons en de cloud. De cloud trek ik Eruit tijdens het gamen. De jeugd heeft hun eigen Ziggo netwerk. Thuisnetwerk werkt prima alles is goed bereikbaar. Het gaat blijkbaar daarbuiten ergens mis en daar houd mijn kennis idd op. Het genoemde datacenter heb ik nog gemaild (tijd geleden) maar die geven geen ondersteuning en verwezen me door naar KPN.

Nu zal een normale gebruiker niet merken dat zijn connectie een paar ms traager is of dat de reactie tijd van zijn monitor traag is, een gamer helaas wel. Bij veel gameservers wordt je bijv boven de 150 ms ping eruit geknikkerd. Maar goed, ping is niet mijn probleem het gaat om het Packet gebeuren en het heen en weer sturen van de info. vooral de server-site-hit-detection, wat niet meer inhoud dan dat de info, dat je wordt geraakt door een tegenstander, op de gameserver wordt gegenereerd en volgens naar jou wordt gestuurd. 2e probleem is moeilijker uit te leggen maar je zou het als kiekeboe kunnen zien , dat je dus kiekeboe hoort en dan pas het gezicht ziet ipv tegelijk. Ik ga nog wat tests doen en stuur het door 🤓
Reputatie 4
Badge +3
Bandbreedte en ping hebben wel degelijk met elkaar te maken. Op het moment dat er te weinig van over is, dan gaat de ping ook onspeelbaar omhoog. Sterker nog zelfs je eigen computer kan door throtling een hogere ping veroorzaken. En pubg is best een zware game. Ik heb het zelf geprobeerd maar mijn pc kon het ondanks hoge specs niet aan, frameloss vooral. Terwijl bv een fornite heel goed draait.

Je geeft de schuld aan een hop die veel packetloss heeft, maar de hop erna heeft 0% packetloss. Gaat die hop dan ineens niet meer via de hop ervoor. Laat je niet gek maken door niet technische mensen die niet weten hoe pingtools werken.
Reputatie 1
Het gaat niet niet alleen om pubg
Reputatie 1
Korte intro soeradj zodat je niet alles hoeft te lezen.

De hop heb ik genoemd omdat het dan erger is als deze in de trace voorkomt meestal op vrijdag en maandag avond komt deze niet voor en gaat get beter. Ping is niet mijn probleem daar kan ik mee omgaan. Thuisnetwerk is ok. Pc specs: lees mijn handtekening. Ik heb op Ziggo netwerken gespeeld zonder dit probleem. Vraag: wat gaat er mis en zou het opgelost kunnen worden?

Reageer