Vraag

gaming om te huilen

  • 9 February 2019
  • 54 reacties
  • 897 keer bekeken

Reputatie 1
15 hops naar een game server waarvan 9 dood, om te huilen echt waar , ziggo heeft er 5 waarvan 1 dood. online gaming is onmogelijk zo.


54 reacties

Reputatie 7
Hoe kom je er bij dat er 9 dood zijn?
Het enige dat ze niet doen is reageren op een ping en dan krijg je dus een "Request timed out".
Daar is echter niets mis mee dat zouden ze eigenlijk allemaal moeten doen.
Ook de reply tijd van de laatste hop is met 14 milliseconde uitstekend te noemen.
Ik zie aan dit overzicht dan ook niets wat online gaming in de weg zou moeten staan.
Reputatie 1
Elke keer dat een server een connectie zoekt is tijd verlies al zijn het maar ms het is verlies en zorgt voer een onregelmatige beweging ivm frame loss
Reputatie 7
Maar 14ms is een fantastische waarde en dat zou absoluut niet moeten leiden tot frame losses.
Nu is die trace route natuurlijk een moment opname, maar als de waarden reproduceerbaar hier op uit komen dan ben ik bang dat je de oorzaak toch ergens anders moet zoeken.
Welke Experia Box heb je?
Reputatie 1
Model H369A
Serienummer ZTEEG8GFC803973
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T03.4
Boot loader versie V1.0.00
xDSL PHY versie A2pvbH042w.d26o
MAC adres 74:a7:8e🇨🇨14:b0
Reputatie 7
Een "echte" V10, dat kan het probleem dus ook niet zijn.
Hoe is de PC en/of het gameconsole aangesloten?
Met een netwerkkabel, switch, DVS of via wifi?
Reputatie 1
Bridge naar de nightwawk r8000 de connectie naar buiten is goed tot aan de eerste no response. Zonder deze route was het ook al slecht ivm frame loss
Reputatie 7
Bridge naar de nightwawk r8000 de connectie naar buiten is goed tot aan de eerste no response. Zonder deze route was het ook al slecht ivm frame loss
Aan de hand van dat screenshot mag je absoluut niet tot de conclusie komen dat de verbinding vanaf de eerste "No response" niet goed zou zijn, want dat is echt een misvatting. Dat je bij diverse hubs een "Request timed out" krijgt is volstrekt normaal, als het einde van de route maar gehaald wordt. (Trace complete) in dit geval is de roundtrip tijd naar het einde van die route (de game server) zelfs maar 14milliseconde en dat is fantastisch goed.
Bij Ziggo had je die Nighthawk zeker als primaire router, klopt dat?
Heb je die Nighthawk in de Experia Box als DMZ Host ingesteld?
Heb je UPnP op de Nighthawk aan of uit staan?
Gebruik je een gameconsole (welke) om te gamen of doe je dat met die PC?
Reputatie 1
beetje later, had nachtdienst :)

DMZ host is ingesteld richting de router, router deelt eigen ip adressen uit, 2 connecties zijn vpn gebridged. Alles bekabeld.

upnp op de router staat aan, interval 30 levensduur 4

ik gebruik een pc

Ziggo heb ik uitgeprobeerd bij de jeugd hier op zolder, hebben een eigen ziggo abbo.

De time out is idd niet zo erg maar zoveel is ook weer niet zo goed.

Soms zijn de hops minder en is de connectie ook uitstekend maar voor 80% van de week is dat niet het geval.
Reputatie 7
2 connecties zijn vpn gebridged.
Wordt er dan gegamed via een VPN verbinding?
Zo ja, welke VPN provider?
In dat geval moet je die trace route ook eens binnen die VPN tunnel uitvoeren om te bekijken hoe die route er werkelijk uitziet.

De time out is idd niet zo erg maar zoveel is ook weer niet zo goed.
Al geven ze allemaal een time out, zelfs dan is er helemaal niets aan de hand.
Reputatie 1
Nee sorry ik bedoel de v LAN
Reputatie 7
Nee sorry ik bedoel de v LAN
En wat bedoel je daar dan mee?
Reputatie 1
Ik heb 5 LAN aansluitingen 1 vanuit het modem 1 naar de pc 1 naar de netwerkdrive (cloud) 2x tv welke als vlan zijn ingesteld
Reputatie 7
Ik neem aan dat de TV ontvangers niet via de Nighthawk lopen.

1 vanuit het modem
Is dat de Experia Box?

1 naar de pc
Is dat de PC waarop gegamed wordt?

2x tv welke als vlan zijn ingesteld
Maar dat heeft helemaal geen toegevoegde waarde immers de lijn richting de modem heeft geen vlans. Als die switch geen IGMP snooping ondersteunt, dan worden de TV streams ook op die PC en de netwerkdrive afgeleverd.
Reputatie 1
Modem is idd de experiabox en de pc wordt op gegamed. De tv ontvangers op de experia aansluiten heb ik nog niet geprobeerd alhoewel het probleem zich al voor deed voor dat ik de router had in de hoop dat het beter zou gaan. Als ik de ontvangers zonder vlan aansluit stottert het beeld continue of loopt vast.
Reputatie 1
Ik hoopte dus dat het met een router beter zou gaan
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die switch?
Dus de Nighthawk speelt ook helemaal geen rol bij het gamen immers de PC is ook gewoon (via die switch) op de Experia Box aangesloten.
Welk spel eigenlijk ik kan Amazon serverparken niet direct aan specifieke game's linken.
Reputatie 1
Nee geen switch de nighthawk (router) is direct aangesloten op de experia en de nighthawk verdeeld de connecties en geeft eigen ip adressen uit.
Reputatie 1
Playersunknownbattleground. Pubg

PING test en ip adressen:

https://pubg.disquse.ru
Reputatie 7
Ik hoop niet dat je wilt zeggen dat je de Nighthawk met een LAN poort op een LAN poort van de Experia Box aangesloten hebt. Ik neem aan dat je de WAN poort van de Nighthawk aangesloten hebt op een LAN poort van de Experia Box.
Reputatie 1
Yep wan poort in dit geval heet die poort op de nighthawk ,internet, hoe dan ook hetzelfde.
Wordt er via Steam gespeeld wat wellicht een heel andere denk richting vereist naast de verdere technische info door WJB gegeven.
Reputatie 1
Ja via steam
Reputatie 7
Yep wan poort in dit geval heet die poort op de nighthawk ,internet, hoe dan ook hetzelfde.
Sluit dan jouw TV ontvangers rechtstreeks op de Experia Box aan en niet via de Nighthawk.
Reputatie 1
Ik ga het morgen proberen zit nu weer op werk ik laat het weten.

Reageer