Vraag

Hoe stel ik mijn wifi in voor de Nintento Wii?

  • 17 June 2024
  • 10 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Nintendo Wii die ik wil aansluiten op mijn wifi, maar het lukt niet. De Wii heeft een 2,4GHz-signaal nodig met netwerk 802.11b/g/n ingeschakeld. Als ik bij mijn wifi-instellingen kijk, zie ik dat 802.11b/g/n netjes is ingeschakeld bij de 2,4GHz-band. Ik denk echter dat het probleem bij mijn SuperWifi-punten ligt, want die staan volgens mij uitsluitend ingesteld op 5GHz en doen dus niets met de 802.11b/g/n. Ik heb ingelogd op de omgeving van de SuperWifi-punten (http://192.168.2.151/) en zie dat ik de 2.4GHz-band enkel op g/n kan zetten en dus niet de benodigde 802.11b/g/n zoals dat op de modem wel staat ingesteld.

Hoe zorg ik ervoor dat de wifi-punten de 802.11b/g/n en 2,4GHz overnemen zoals dat is ingesteld op mijn modem?

Alvast bedankt!

SuperWifi-punt instellingen:


Modem instellingen:

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Zo te zien heb jij een V10 en daar hoort de wifi UIT te staan omdat je een KPN wifi punt hebt aangesloten en die twee werken (nog) niet samen.

Dus met de wifi van de V10 kun je niets, tenzij je het KPN wifipunt los koppelt en kun je de wifi op de V10 weer activeren. 

Ondersteunt de Wii alleen  de B-mode op de 2,4-band??? Dan is deze wel heel erg verouderd.

Ik las laatst ergens in een topic over de Wii, dat deze ook niet meer ondersteund wordt door de fabrikant @LPSperwer 

Zo te zien heb jij een V10 en daar hoort de wifi UIT te staan omdat je een KPN wifi punt hebt aangesloten en die twee werken (nog) niet samen.

Dus met de wifi van de V10 kun je niets, tenzij je het KPN wifipunt los koppelt en kun je de wifi op de V10 weer activeren. 

Ondersteunt de Wii alleen  de B-mode op de 2,4-band??? Dan is deze wel heel erg verouderd.

Ik las laatst ergens in een topic over de Wii, dat deze ook niet meer ondersteund wordt door de fabrikant @LPSperwer 

Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft de Wii de B-modus nodig om verbinding te maken met de wifi. De V10 ondersteunt B-modus gelukkig wel, maar helaas heb ik daar dus niets aan omdat ik gebruik maak van de wifipunten. 

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +11

Zo te zien heb jij een V10 en daar hoort de wifi UIT te staan omdat je een KPN wifi punt hebt aangesloten en die twee werken (nog) niet samen.

Dus met de wifi van de V10 kun je niets, tenzij je het KPN wifipunt los koppelt en kun je de wifi op de V10 weer activeren. 

Ondersteunt de Wii alleen  de B-mode op de 2,4-band??? Dan is deze wel heel erg verouderd.

Ik las laatst ergens in een topic over de Wii, dat deze ook niet meer ondersteund wordt door de fabrikant @LPSperwer 

Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft de Wii de B-modus nodig om verbinding te maken met de wifi. De V10 ondersteunt B-modus gelukkig wel, maar helaas heb ik daar dus niets aan omdat ik gebruik maak van de wifipunten. 

Is hier een oplossing voor?

Als je de Wii per se wil gebruiken op gezette tijden, dan het KPN wifipunt tijdelijk uitzetten en de wifi op de V10 aanzetten. of een Experia wifi op Marktplaats zien te krijgen, die ondersteunt nog wel de B-mode, voor voorbeeld zie hieronder:

Experia wifi

Deze kan alléén bekabeld aangesloten worden op de V10 en is niet meer bij KPN te koop, maar wordt nog wel ondersteund. @LPSperwer 

Zo te zien heb jij een V10 en daar hoort de wifi UIT te staan omdat je een KPN wifi punt hebt aangesloten en die twee werken (nog) niet samen.

Dus met de wifi van de V10 kun je niets, tenzij je het KPN wifipunt los koppelt en kun je de wifi op de V10 weer activeren. 

Ondersteunt de Wii alleen  de B-mode op de 2,4-band??? Dan is deze wel heel erg verouderd.

Ik las laatst ergens in een topic over de Wii, dat deze ook niet meer ondersteund wordt door de fabrikant @LPSperwer 

Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft de Wii de B-modus nodig om verbinding te maken met de wifi. De V10 ondersteunt B-modus gelukkig wel, maar helaas heb ik daar dus niets aan omdat ik gebruik maak van de wifipunten. 

Is hier een oplossing voor?

Als je de Wii per se wil gebruiken op gezette tijden, dan het KPN wifipunt tijdelijk uitzetten en de wifi op de V10 aanzetten. of een Experia wifi op Marktplaats zien te krijgen, die ondersteunt nog wel de B-mode, voor voorbeeld zie hieronder:

Experia wifi

Deze kan alléén bekabeld aangesloten worden op de V10 en is niet meer bij KPN te koop, maar wordt nog wel ondersteund. @LPSperwer 


Het kopen van andere punten lijkt mij niet handig aangezien ik 6 SuperWifi-punten heb. En het gekke is dat als ik de specificaties van de SuperWifi-punten op zoek op Google hij wel 801.11b hoort te ondersteunen.

Reputatie 7
Badge +11

Welke heb je, de witte of de zwarte @LPSperwer ?

Kijk eens bij de kennisbank voor de soecificaties

Welke heb je, de witte of de zwarte @LPSperwer ?

Kijk eens bij de kennisbank voor de soecificaties


Ik heb de witte SuperWifi 1 punten. 

Reputatie 7
Badge +11

Volgens de specificaties van super wifi 1 ondersteunt de 2.4-band B/G/N @LPSperwer , zie onderstaande link:

Dus je moet het er gewoon op in kunnen stellen bij het wifipunt, dus NIET bij de V10.

 

Volgens de specificaties van super wifi 1 ondersteunt de 2.4-band B/G/N @LPSperwer , zie onderstaande link:

Dus je moet het er gewoon op in kunnen stellen bij het wifipunt, dus NIET bij de V10.

 


Ik heb al gekeken bij het SuperWifi-punt en kan enkel kiezen uit G of N. (Zie foto)

Reputatie 7
Badge +11

Dan heeft dat wifipunt nieuwere software gekregen dat B eruit gehaald is, dan de alternatieven proberen die ik eerder beschreef of de Wii gewoon niet gebruiken, daar zijn al moderne opvolgers voor @LPSperwer 

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @LPSperwer, welkom op onze community! Ik zie dat @N.N.  je al een goed eind op weg geholpen heeft!
Een lastige situatie zo!
Is het ook mogelijk je Wii aan te sluiten met een ethernetkabel?

Reageer