Vraag

Krijg geen update als kat gevoerd is door voerautomaat

  • 15 December 2022
  • 13 reacties
  • 13 keer bekeken

Reputatie 2

@Puntjesplace ,

Zou zoiets ook mijn probleem kunnen zijn? Ik heb een voerautomaat en die gaf altijd een melding/popup als de kat gevoerd was. Toen had ik nog ziggo.

Sinds 25 nov heb ik kpn de box 12 en sindsdien, krijg ik geen meldingen.

Hoe kan.ik dat veranderen , hopelijk kunt u me helpen.....…

 

Ben ondertussen al 4 weken bezig.

2 verschillende apps geprobeerd, verschillende telefoons, tig keer apparaat verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.  En zelfs een nieuw apparaat gehaald, maar ook die werkt niet. Ik ben echt radeloos

Tineke Bontsema 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Wat is het merk en type van die voerautomaat?

Welke app gebruik je?

Zie je die voerautomaat wel in jouw netwerk staan?

Reputatie 2

@wjb Het is een Pethero 3

Ik gebruik de app petzero en heb ook de smartlife gebruikt.

Ik zie het apparaat wel in mijn netwerk staan

Reputatie 7

Heb jij de voerautomaat al een keer uit de app verwijderd en opnieuw geregistreerd?

Reputatie 2

Ja al tig keer. 

Reputatie 7

En een factory reset?

Reputatie 2

En dat is??

 

Reputatie 2

🙈 terug naar fabrieksinstellingen natuurlijk.

Ja ook dat is al gedaan.

Maar heb ook een splinternieuw apparaat geprobeert maar ook die precies hetzelfde  ook het 1e apparaat nog nieuw ( 6 maand)

Reputatie 7

Als de voerautomaat wel een wifi verbinding heeft maar niet te benaderen is via die app dan gaat er dus iets fout in de communicatie van die voerautomaat met de server (cloud) en/of de communicatie van die app met de server (cloud).

Dat is best lastig om vast te stellen waar het mis gaat.

Als eerste stap zou ik die voerautomaat eens op de wifi van de buren of jouw werk aan te sluiten om te zien of die daar wel werkt. Als dat het geval is dan is de kans dat de oorzaak bij jouw KPN aansluiting ligt aanzienlijk.

Wat voor een aansluiting heb je? (Glasvezel of VDSL)

Welke Experia/KPN Box heb je?

Reputatie 2

Toen ik nog bij ziggo zat, deed alles het.

Hij doet dit pas sinds ik dus kpn heb. ( sinds 15 nov) de dag er voor met ziggo modem deed alles het gewoon.

Ik heb  de experia box 12 en via glasvezel 

 

Het apparaat werkt wel, maar ik krijg alleen geen meldingen of notificaties, ondanks dat alles aangevinkt staat.

Reputatie 7

Ik heb  de experia box 12 en via glasvezel 

Is dat een XGS-PON glasvezelaansluiting?

 

Het apparaat werkt wel, maar ik krijg alleen geen meldingen of notificaties, ondanks dat alles aangevinkt staat.

Dus ben ik benieuwd hoe die meldingen / notificaties verstuurd worden.

Ik neem aan dat dat niet via emailberichten gaat.

Reputatie 2

Wat voor een aansluitingen  het is weet ik niet, ook geen idee hoe ik dat kan zien. Maar het zit er allemaal net. Zowel de glasvezel als de aansluiting binnen.

 

Voor wat betreft de meldingen,  dat was een geluidje en een popup melding op mijn mobiel. Geen email inderdaad

Reputatie 7

Wat voor een aansluitingen  het is weet ik niet, ook geen idee hoe ik dat kan zien. Maar het zit er allemaal net. Zowel de glasvezel als de aansluiting binnen.

Dan zal dat vast en zeker een XGS-PON aansluiting zijn en dan zou ik toch aan een moderator van KPN willen vragen om hier eens mee te kijken want we hebben al meer problemen gezien met uitgaand verkeer dat door de XGS-PON ONT geblokkeerd werd.

 

Ziet jouw "glasvezelkastje" er zo uit?

 

Reputatie 2

Ja zo ziet het eruit