Vraag

SSH toegang wordt geblokkeerd

  • 6 December 2020
  • 51 reacties
  • 1301 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik gebruik mijn Raspberry Pi 4 als kleine webserver en dat werkt perfect. Als ik echter via SSH toegang wil moet ik steeds eerst de Pi opnieuw opstarten. Daarna kan ik gewoon via SSH mijn ding doen en alles werkt dan voor een dag of zo zoals verwacht. SSH is standaard bij opstart enabled en gestart, maar na een tijdje wordt volgens mij de toegang geblokkeerd. Tot twee maanden geleden zat ik bij T-Mobile op een ander type modem, en daar had ik (wat dit betreft) geen problemen, dus ik verwacht niet dat het aan de instellingen van de Pi ligt; daar heb ik sindsdien niet aan gezeten. Is het bekend of de Sagemcom F5359 een tijdlimiet heeft op SSH-verbindingen, en zo ja, hoe dat uit te zetten? Iedere keer als ik de Pi opnieuw opstart is mijn website een paar seconden offline.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Reputatie 1
Badge

En BEHOLD! zonder de Pi opnieuw op te starten legt hij nu een SSH-verbinding.
Dat kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met het opnieuw opstarten van de router, niet per sé een permanente oplossing voor het straks weer wegvallen.
Het bewijst in ieder geval wel (denk ik) dat het aan de router ligt/lag en niet aan een ander verbonden apparaat.