Vraag

VPN verbinding wordt binnen 2 minuten verbroken

  • 24 March 2023
  • 27 reacties
  • 188 keer bekeken

Sinds afgelopen vrijdag (17-3-2023) wordt mijn VPN verbinding binnen 2 minuten verbroken als ik inlog op de server. Ik heb de volgende stappen al doorlopen: 

  • Band omgezet naar 2.4 GHz
  • Bekabeld geprobeerd, ook dan wordt ik binnen 2 minuten uit de server omgeving gegooid
  • WiFi van KPN zelfde naam gegeven als de Deco (TP-Link Deco P7)
  • TPlink Deco ontkoppeld en rechtstreeks de WiFi met het modem gekoppeld. 

Andere collega's hebben hier geen last van, op het moment dat ik op mijn hotspot of de WiFi van de buren werkt, heb ik geen problemen. Op alle andere apparaten ervaar ik geen problemen. IT geeft aan dat dit echt binnen het thuisnetwerk ligt en dat zij hier niet in kunnen ondersteunen. Zij geven alleen aan dat de verbinding van een RDP sessie blijft verbreken en dat dit verder onderzocht moet worden. Ik heb de KPN box 12. 

De melding die de server geeft is als volgt: 
De externe bron heeft de verbinding beëindigd. Probeer opnieuw verbinding te maken of vraag de netwerkbeheerder om hulp. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Dank voor je reactie. Ik heb het aangepast en het modem opnieuw opgestart. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 

 

Reputatie 7

Dank voor je reactie. Ik heb het aangepast en het modem opnieuw opgestart. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 

 

Dan kan je IPv6 ook rustig weer aanzetten.