Beantwoord

Wanneer update software Experia Wifi

  • 8 January 2019
  • 11 reacties
  • 684 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Slimmerik
  • 245 reacties
Ik heb afgelopen zomer deelgenomen aan de pilot voor de Experia Wifi. Veel aangedragen verbeterpunten zouden worden meegenomen in een software update.
Is aan te geven wanneer die (eindelijk) eens komt.
De laatste versie is van augustus 2018 1.00.19v.2
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 January 2019, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +12
Ik heb afgelopen zomer deelgenomen aan de pilot voor de Experia Wifi. Veel aangedragen verbeterpunten zouden worden meegenomen in een software update.
Is aan te geven wanneer die (eindelijk) eens komt.
De laatste versie is van augustus 2018 1.00.19v.2


😂😂...dat gaat nog wel ff duren ben ik bang. De V10A is ook bagger als ik het forum lees. Ze hebben het dus druk maar het lijkt geen prioriteit te hebben. Bij mij liggen ze werkloos in de kast....weer een wanprestatie als je het mij vraagt. KPN doet veel mooie dingen en ze leveren gave diensten maar de afdeling 'firmware-updates' is niet capabel of er zitten gewoon te weinig mensen (lees: KPN heeft er geen geld voor over. De werknemers zelf is niets te verwijten).
Reputatie 5
Badge +6
Ik vind het ook weinig respectvol naar de deelnemers aan de pilot. Een flinke groep heeft deelgenomen en goeie verbeterpunten aangeleverd. Het enige dat je hoort is: "we gaan er mee aan de slag". Vervolgens hoor je niets meer. Het is wel zo netjes de groep af en toe even te updaten over de stand van zaken. Op die manier hou je mensen ook gemotiveerd voor deelname aan een pilot.

Bijzonder vind ik ook wel, dat de Experia Wifi ondanks alle manco's die tijdens de pilot werden geconstateerd, gewoon in de verkoop is gegaan (ad € 50,--).
Hoi R_k. Dat is inderdaad niet zo netjes. Zoiets motiveert niet om nog eens mee te doen.
Gelukkig is er wel nieuws. Dat kun je in dit topic lezen: https://forum.kpn.com/experia-wifi-pilot-103/afronding-van-de-pilot-458023
(deze had je waarschijnlijk al gelezen)
Reputatie 4
Badge +4
helaas

Theo

Nu weet ik niet of in dat topic hetzelfde staat als bij Telfort daar staat in het afrondings topic een link naar een vragenlijst. Heel veel meer nieuws of updates helaas niet.
Wel dat na het algemeen beschikbaar worden de vragen in het algemene Wifi topic gesteld kunnen worden. Vooral dat uitschakelen van de wifi in de v10 heb ik vanwege de indeling van onze woning met een eigen accespunt opgelost.

Situatie beneden Experiabox in de meterkast, slaapkamer en een kamer naar een hobby/knutsel/mediaruimte,1e etage woonkamer/keuken, 2e etage slaapkamers.

Zoals het nu werkt zou ik nog een derde EW nodig hebben, hoewel ik weet dat goede WiFi dekking investering vraagt is dit niet echt wenselijk. Zelfs met het uitzetten van de fastroaming opties en alles wat daarmee verband houd, blijft hoeveel ik ook probeer de wifi niet aan.

Een ander punt nu van minder belang het ophalen van firmware leek vanuit de EW schermen bij aansluiting op een niet KPN router (lees Experiabox) niet mogelijk. Deze firmware was niet overal gelijk daardoor kwam dit naar voren.
Badge +12
helaas

Theo


😂😂😂..zegt genoeg denk ik. We mogen het gewoon niet weten..
Reputatie 7

helaas

Theo

😂😂😂..zegt genoeg denk ik. We mogen het gewoon niet weten..

Dat is gewoon een pagina waar alleen de deelnemers van de pilot toegang toe hebben.

Badge +12
helaas Theo

😂😂😂..zegt genoeg denk ik. We mogen het gewoon niet weten..
Dat is gewoon een pagina waar alleen de deelnemers van de pilot toegang toe hebben.



Geen nieuws dus...
Ik ben dus ook benieuwd naar het nieuws waar @Erwin_ op doelt.
Toch nog toe lijkt er weinig nieuws te zijn behalve dat het apparaat net als de v10a al beschikbaar is voor de klanten.
Badge +12
Ik ben dus ook benieuwd naar het nieuws waar @Erwin_ op doelt.
Toch nog toe lijkt er weinig nieuws te zijn behalve dat het apparaat net als de v10a al beschikbaar is voor de klanten.


En dat het allebei apparaten zijn die gewoon ondermaats presteren en bij veel klanten problemen geven.
Het zal echt anders moeten bij KPN. Dit gaat ze heel veel slechte publiciteit opleveren. En dat de KPN er op dit moment niet helemaal goed voor staat zien/lezen we wel in de discussies rondom de verdere inlijving van Telfort en (met name) XS4all. Je zou zeggen dt ze dan toch extra aandacht willen geven aan de kwaliteit van de geleverde producten zoals de V10A en de Experia Wifi. Maar niets is minder waar....het lijkt ze niet te interesseren.
Nu ik de functionaliteit dus de bandsteering heb uitgezet blijft de wifi van de v10 aan en doen ze voor mij wat ze moeten doen.

Ondermaats presteren met name dan wifi hangt ook samen met de eigen hardware en alle overige invloeden en de regels aangaande zend apparatuur.