Beantwoord

Raar privébericht ontvangen. Is dit malware?

  • 12 September 2022
  • 3 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Beste KPN,

ik kreeg 2 dagen geleden een vreemd bericht in de Inbox van Mijn Berichten

annawill22 2 dagen geleden

Hallo beste,
Mijn naam is Annabel
Ik heb je profiel bekeken, ik raakte geïnteresseerd. Er is iets heel belangrijks dat ik met jullie wil delen. Kunt u contact met mij opnemen via deze e-mail: (annabelwilliams204@gmail.com) Zodat ik u meer over mezelf kan vertellen, wacht ik op uw inbox, bedankt.

Ik heb nog nooit van deze vrouw gehoord.

 

En..hoe verwijder ik dit bericht uit mijn inbox?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 September 2022, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @D-box ,

Je kunt het bericht niet verwijderen. Ik raad je aan om in het menu instellingen en dan nog een keer instellingen de mogelijkheid van privé-berichten uit te schakelen. (Dat heb ik zelf ook gedaan na de ontvangst van dergelijke berichten.) Je kunt daarna alleen nog naar berichten ontvangen van moderators en van mensen die jij volgt. 
 

Dus: volg mij (ik volg jou ook.) 

Ik verwacht dat een moderator het account van die “mevrouw” gaat verwijderen. 
 

(En verder niet op reageren, maar dat lijkt me duidelijk.) 

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt makker!

Reputatie 7
Badge +30

Hey @D-box, goed dat je dit meldt! Dit is technisch gezien geen malware, maar het is wel zeker spam. Ik heb dan ook het account van desbetreffende gebruiker verwijderd. Dit zou het privébericht bij jou ook moeten hebben verwijderd.

Vanuit ons kunnen we het verzenden en ontvangen van privéberichten niet beperken. Het kan dus voorkomen dat een spammer hier een account aanmaakt en andere gebruikers privéberichten stuurt. Wel kun je zelf maatregelen nemen, zoals Noordzee al aangeeft. Je kunt in de instellingen van je forumaccount aanvinken dat je alleen privéberichten kunt ontvangen van mensen die jij volgt: