XS4ALL klanten welkom op het KPN Forum

  • 8 March 2022
  • 114 reacties
  • 7569 keer bekeken
XS4ALL klanten welkom op het KPN Forum
Reputatie 7
Badge +17

XS4ALL gaat dit jaar over naar de techniek van KPN. Vanaf 13 januari worden XS4ALL-klanten in fases geïnformeerd dat het abonnement wordt omgezet. We heten daarom alle XS4ALL klanten van harte welkom op het KPN Forum!

 

Stel jouw vraag op het KPN Forum

Als XS4ALL klant heb je toegang tot jouw eigen klantenservice en technische helpdesk. Gewoon op het telefoonnummer dat je gewend bent. Ook de andere contactmogelijkheden blijven bestaan. 

Maar voor vragen kun je na het overgaan naar de KPN systemen ook terecht in de KPN winkels en op het KPN Forum. De KPN community denkt graag met je mee en helpt bij het vinden van een antwoord op jouw vraag! In het topic Welkom op de KPN community: hoe werkt het? lees je alles over de KPN community en hoe jij hier aan kunt deelnemen.

 

Wat verandert er verder voor mij?

We snappen dat je vragen hebt over de omzetting naar de techniek van KPN. Hieronder lees je kort wat je kunt verwachten.

 

Wat merk ik van de omzetting?

Alles gaat automatisch. Ongeveer een maand van tevoren ontvang je per post een brief met een informatieboekje. In dit boekje staat wat hetzelfde blijft en welke veranderingen er zijn. Deze informatie is ook verwerkt in een online checklist.

Een week van tevoren ontvang je een e-mail met hierin de datum van de omzetting.

Als laatste ontvang je een bevestiging als de omzetting afgerond is.

 

Behoud huidig abonnement

Je behoudt jouw huidige XS4ALL abonnement met FRITZ!Box modem, tv-ontvangers en XS4ALL e-mailadressen. Ook de XS4ALL klantenservice en technische helpdesk blijven bereiken op hetzelfde telefoonnummer. Kijk op de contactpagina van XS4ALL voor alle contactmogelijkheden.

 

Nieuw bij KPN

Met de omzetting naar de techniek van KPN krijg je toegang tot de MijnKPN omgeving en app. Voor online televisie kijken gebruik je straks de KPN TV app. Kijk op kpn.com/wegwijs-xs4all voor hulp bij het installeren en gebruiken van de KPN apps.

Op xs4all.nl/overzicht vind je een compleet overzicht van wat gelijk blijft of verandert.

 

Wees welkom bij onze KPN community! 

 

Let op: de integratie van XS4ALL binnen KPN vond plaats in 2022. Lees je dit topic later, dan kan het zijn dat sommige links niet meer (geheel) de informatie bevatten die er wel stond op het moment dat dit topic werd gemaakt. 

Het informatieboekje/checklist is als bijlage aan dit artikel toegevoegd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

114 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mr. TM, dat kan! Je kunt je volgende week aanmelden via Bekijk je voordelen

Hoi @Vijver-, welkom op ons forum! We hebben je topic samengevoegd me dit verzameltopic. In het startbericht vind je alles over de XS4all migratie.

Waar loop je precies vast? Krijg je ook een foutmelding te zien? Kun je ook eens een andere browser proberen?

Mijn collega's bij 0800-0402 moeten je abonnement ook aan kunnen passen.

Dat lukt ze niet Thomas. Net zo min als in 1 keer de telefoon opnemen. Zojuist moest ik 3 keer bellen voor ik uberhaupt iemand aan de lijn kreeg.

 

Enige tijd geleden wees een collega er op dat er iets mis was met het contract en dat er een contractovername nodig was. “Daarna werkt alles en kan je zelf alles aanpassen in mijnkpn”. 

 

Dit heb ik netjes geregeld maar zoals verwacht was dit niet de oplossing. We zijn een maand verder en het probleem is niet opgelost. Inmiddels zit er zo’n 8 uur!!!! in de wacht staan bij KPN in. 

 

Ik zit nu wederom in de wacht bij KPN met een medewerker die … doorverwijst naar XS4all die me ongetwijfeld weer doorverwijst naar KPN. Ik heb gevraagd of ie dat zelf wil doen. Wellicht snapt ie dan de impasse.

 

Inmiddels overigens wel van XS4all een brief gehad dat de antivirus verloopt en dat ik de nieuwe moet downloaden in mijnkpn … wat dus niet kan.

 

 

 

@Vijver- : Erg spijtig dat dit allemaal zo verloopt.  Voor de duidelijkheid: Er is maar één helpdesk waar ze jou horen te helpen en dat is die van XS4All.  

Jij bent namelijk XS4all klant en jullie behouden je eigen helpdesk.  Ik wil je dus toch adviseren om het XS4all nummer te bellen en de kwestie daar opnieuw voor te leggen.

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

@Vijver- : Erg spijtig dat dit allemaal zo verloopt.  Voor de duidelijkheid: Er is maar één helpdesk waar ze jou horen te helpen en dat is die van XS4All.  

Jij bent namelijk XS4all klant en jullie behouden je eigen helpdesk.  Ik wil je dus toch adviseren om het XS4all nummer te bellen en de kwestie daar opnieuw voor te leggen.

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

De spijker op z’n kop Erwin_. Je collega zei volgens mij nog zelf op dit forum dat ik hier KPN voor kan bellen. Als ik dat doe verwijzen ze net als jij door naar XS4all en op haar beurt verwijst zij door naar … KPN. Kastje … muur … geen oplossing. 

 

Maar helder dat KPN de facturen int en XS4all de dingen mag oplossen.  

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Wij hebben op hetzelfde adres een xs4all mail abonnement (om oude emailadressen te behouden) en eem KPN compleet abonnement (tv internet een aantal mobiele).

Nu met de samenvoeging van XS4all en KPN wil ik graag de gebruikte emailadressen van xs4all onder ons kpn account hangen, zodat we uiteindelijk het oude XS4all abb op kunnen zeggen. 

Kan dat, zonder dat we het oude xs4all email adres (is nog een demon emailadres) kwijt raken. En het liefst ook zonder dat we alle oude mail berichten kwijt raken.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @AlexZuid! Goed nieuws, dat kan! Wel moet je hiervoor contact opnemen met XS4ALL. Zodra je abonnement is overgezet kan je bellen met 020 - 398 76 66. Kan je daarna hier bevestigen dat het allemaal gelukt is?

Hoi Bram, dank voor je snelle reactie. Ik heb gebeld, alleen zit de klantenservice nu dicht. Ik kwam bij de helpdesk uit. Die gaf aan dat dit nu nog niet kan, maar zodra de hele migratie is afgerond wel. Ik moest over een maand terugbellen naar de klantenservice (het door jouw aangegeven nummer). Ik laat het weten zodra het is gelukt.

 

Reputatie 7

Hoi Bram, dank voor je snelle reactie. Ik heb gebeld, alleen zit de klantenservice nu dicht. Ik kwam bij de helpdesk uit. Die gaf aan dat dit nu nog niet kan, maar zodra de hele migratie is afgerond wel. Ik moest over een maand terugbellen naar de klantenservice (het door jouw aangegeven nummer). Ik laat het weten zodra het is gelukt.

Ik zou maandag toch nog een keer bellen want je wilt natuurlijk niet een hele maand op jouw @xs4all.nl adressen wachten.

Reputatie 2

Firefox Can’t Open This Page

To protect your security, accounts-emea.f-secure.com will not allow Firefox to display the page if another site has embedded it. To see this page, you need to open it in a new window.

Learn more…

Report errors like this to help Mozilla identify and block malicious sites

 

deze melding krijg ik als ik kpn veilig wil installeren. kom geen stap verder. wat nu?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @hassey. Welkom op het KPN Forum! Op de pagina “Beveilig je apparaten met KPN Veilig” vindt je meer informatie over KPN veilig na omzetting van je abonnement. Voor inhoudelijke vragen over F-Secure en de mogelijkheden kan je ook gewoon terecht bij de helpdesk van XS4ALL. Kijk op de contactpagina van XS4ALL voor alle contactmogelijkheden.

Reputatie 2

dank je voor je reactie. heeft weinig zin, ik wil absoluut geen andere browser installeren, ben teveel gehecht aan mijn privacy. wel weer een nadeel van kpn, bij xs4all kon ik f-secure gewoon installeren… ik kijk wel voor een andere virusscanner...

Reputatie 7

Ook bij KPN moet je KPN Veilig (F-Secure) gewoon kunnen installeren.

Reputatie 2

vertel me dan maar hoe ik de installatiefile kan downloaden met firefox. want dat lukt echt niet.

Reputatie 7

Ik zou het niet weten want ik gebruik geen KPN Veilig.

Laat onverlet dat het gewoon moet kunnen.

Reputatie 7
Badge +30

@hassey op welk apparaat probeer je dit? En welke type en versie besturingssysteem draait daarop?

Reputatie 2

desktopcomputer, windows 10. browser is firefox, en ik wil beslist geen andere.

Reputatie 7

En wat gebeurt er dan als je KPN Veilig dan wilt gaan installeren?

Plaats eens een screenshot.

Reputatie 2

 

Reputatie 7

En wat gebeurt er als je die pagina dan ook in nieuw window opent?

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

jullie weten het dus ook niet. fijn hoor, ik ga me eens orienteren op een andere provider.

Badge +12

jullie weten het dus ook niet. fijn hoor, ik ga me eens orienteren op een andere provider.

Test het eens met bijvoorbeeld Chrome. Dan weet je in ieder geval of het wel of niet aan de browser ligt.

 

Reputatie 2

zeker niet. ik ben teveel gehecht aan mijn privacy, gebruik daarom alleen firefox. diverse adblockers, heb ook geen smartphone, niks van google, telemetry van windows uitgeschakeld enz.

Badge +12

zeker niet. ik ben teveel gehecht aan mijn privacy, gebruik daarom alleen firefox. diverse adblockers, heb ook geen smartphone, niks van google, telemetry van windows uitgeschakeld enz.

Ook niet om te testen??? 

Waarom ben je dan niet overgestapt naar Freedom?