Beantwoord

Bij verhuizen naar andere gemeente is hetzelfde netnummer behouden

  • 1 April 2023
  • 11 reacties
  • 149 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Wij zijn onlangs verhuisd naar een andere gemeente met een totaal ander netnummer.

Tot onze verbazing is ons oude vaste nummer mee verhuisd, inclusief het netnummer.

Is dat gebruikelijk? Wat is dan nog de functie van een netnummer?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 4 April 2023, 09:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

In theorie kan het maar het mag niet, er zal in het systeem iets fout gegaan waardoor er (nog) geen nieuw nummer is uitgegeven. Als je je forumprofiel invult kan een moderator met je mee kijken. 
Het wordt vaak voor zakelijke multisite klanten gebruikt waar ze 1 nummer hebben maar op verschillende locaties kunnen opnemen. 

 

Soms helpt het om het modem even een minuut stroomloos te maken, bij het opstarten haalt het modem voip gegevens op en hopelijk staat het dan goed. 

Reputatie 3
Badge

@Ik_Combineer er staat het één en ander ingevuld in mijn profiel.... Hoe gaat het dan verder?

Reputatie 7
Badge +12

Een moderator reageert doorgaans in 1 a 3 dagen, heb je het modem al eens herstart?

Reputatie 3
Badge

Ja het modem is ondertussen al diverse keren herstart, onder andere vanwege aanpassingen meterkast en instellingen die ik moest doen. Dat heeft dus niets veranderd.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @bnwgraaf, dan is er inderdaad iets niet goed gegaan. 

Het beste is dan om een 2e nummer toe te voegen via MijnKPN. Als die dan actief is hoor ik graag van je. Dan kan ik het nieuwe nummer op poort 1 van het modem zetten en zal ik het nummer met het verkeerde netnummer verwijderen en de extra kosten voor het 2e nummer vergoeden. 

Reputatie 3
Badge

Hoi @bnwgraaf, dan is er inderdaad iets niet goed gegaan. 

Het beste is dan om een 2e nummer toe te voegen via MijnKPN. Als die dan actief is hoor ik graag van je. Dan kan ik het nieuwe nummer op poort 1 van het modem zetten en zal ik het nummer met het verkeerde netnummer verwijderen en de extra kosten voor het 2e nummer vergoeden. 

Okay, dus ik voeg zelf een tweede nummer toe en geef een seintje als die werkt. Daarna wordt het oude nummer door jou verwijderd (en op poort 1 gezet) en de kosten worden door jullie vergoed?

 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal correct. Hoor graag van je. 

Reputatie 3
Badge

Is het echt nodig dat er een monteur langs komt voor een tweede telefoonnummer?

Alles is al aangesloten en alles werkt. Ik heb alleen eentweede nummer aangevraagd. Kan men dat niet op afstand toevoegen?

 

 

Reputatie 3
Badge

Ik zie ook staan dat ze een nieuw modem komen plaatsen 😕

Kan dit niet minder omslachtig? Ik zit helemaal niet op een ander modem te wachten; alles is nu netjes ingesteld en draait nu goed. Bovendien moet ik er ook maar weer voor zorgen dat ik op die dag thuis ben…

Kan men niet op afstand een tweede nummer aanmaken en daarna het eerste verwijderen? 

Reputatie 3
Badge

Nou, toch maar eens even contact opgenomen. De eerste medewerker wist het niet zo:” ja het zal toch wel nodig zijn om daarvoor langs te komen...".

De tweede medewerker was helder en doortastend en heeft alles terplekke geregeld; het nummer is inmiddels omgezet.

Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Een monteur is inderdaad niet nodig. Een beetje omslachtig, ik begrijp ook niet zo goed waar dat vandaan komt. 

In ieder geval begrijp ik uit jouw laatste bericht dat alles nu geregeld is. Heel fijn. 

Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik dat graag.