Vraag

Budgetbellen omzetten naar een goedkoper abonnement?

  • 12 April 2023
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo,

Ik heb thuis Internet+iTV Thuis Instap  en het opnemen pakket.

Nu betaal ik hier 58 euro voor.

Nu heb ik thuis ook een vast lijn met een thuisbellen budgetbellen contract. voor ons alarmsysteem.

ten eerste kan ik die helemaal niet terugvinden in mijn overzicht met diensten in "mijnkpn”

Maar ik vind 22 euro per 2 maanden toch wat kostbaar worden, weet iemand of ik dit kan overzetten naar bijvoorbeeld een pakket met vast bellen erbij?

alvast bedankt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Dat zal kunnen maar u doet er verstandig aan om dit met de klantenservice 0800-0402 te regelen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat u een losse PSTN aansluiting heeft. Het klopt denk ik wel dat u die niet in MijnKPN ziet. En het word inderdaad per 2 maanden gefactureerd. 

U kunt telefonie bij uw internetabonnement nemen. Kost maar 2 euro per maand. En misschien zit het zelfs al in dat Instap abonnement inbegrepen. 

Maar ... dan loopt de verbinding via de Experiabox of KPN Box. Bij een stroomstoring werkt het niet. Is dat geen probleem denkt u?

u heeft gelijk, bij een stroomstoring werkt de doorbel functie niet meer als ik verander van abonnement.

Ik denk dat er niets anders opzit maar eens te bellen of kpn iets aan de prijs kan doen of naar een andere aanbieder over te stappen.

dank voor uw reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @jordk en welkom hier op ons forum!

 

Ik vermoed dat u een losse PSTN aansluiting heeft. Het klopt denk ik wel dat u die niet in MijnKPN ziet. En het word inderdaad per 2 maanden gefactureerd. 

U kunt telefonie bij uw internetabonnement nemen. Kost maar 2 euro per maand. En misschien zit het zelfs al in dat Instap abonnement inbegrepen. 

Maar ... dan loopt de verbinding via de Experiabox of KPN Box. Bij een stroomstoring werkt het niet. Is dat geen probleem denkt u?

Wat @Nick83 zegt is helemaal juist.

 

Je bent natuurlijk altijd vrij om te bellen met onze klantenservice (0800 0402) om te kijken wat de opties zijn om het abonnement aan te passen. Mocht je nog input nodig hebben laat het dan ook vooral weten!

Reputatie 7
Badge +24

u heeft gelijk, bij een stroomstoring werkt de doorbel functie niet meer als ik verander van abonnement.

Ik denk dat er niets anders opzit maar eens te bellen of kpn iets aan de prijs kan doen of naar een andere aanbieder over te stappen.

dank voor uw reactie

Volgens mij is KPN de enige aanbieder van telefonie via PSTN. Verder bied niemand dat meer aan denk ik. En zelfs KPN levert het volgens mij niet meer aan nieuwe klanten. Bestaande klanten zoals u blijft KPN voorlopig nog ondersteunen. 

Wat u kunt doen: een oplossing zoeken die via het mobiele netwerk werkt. 

Een andere oplossing die ik zelf gebruik: de Experiabox voeden met een UPS. Dat is een stekkerblok met accu. Dat ziet er zo uit:

Dat zwarte ding onder de SuperWiFi is dus de UPS. Het staat er ook op, "Battery Backup". Als de stroom uitvalt zorgt deze er voor dat de Experiabox het nog een hele poos blijft doen. Dat is natuurlijk niet oneindig. Maar ... de Experiabox gebruikt niet zo heel veel stroom. Dus wellicht blijft die het misschien wel een uurtje doen.

Sowieso zijn er heel veel verschillende modellen UPS. De wat minder goedkopere hebben een grotere accu.

En ... volgens mij blijft een PSTN lijn het bij een stroomstoring ook oneindig doen. Die stopt er na 4 of 5 uur ook misschien wel mee.

Reputatie 7
Badge +11

En ... volgens mij blijft een PSTN lijn het bij een stroomstoring ook oneindig doen. Die stopt er na 4 of 5 uur ook misschien wel mee.

Hangt van tal van factoren af, bijvoorbeeld bij het alarmsysteem in dit geval, die hebben vaak naast belspanning ook een eigen stroomtoevoer omdat de PSTN-lijn niet genoeg vermogen heeft voor zo'n heel systeem, ik zag in de praktijk dan ook dat een alarm-aanbieder vaak al een noodstroomvoorziening had aangebracht om exact deze reden. Verder kan het type wijkcentrale ook veel uit maken, iedere wijkcentrale heeft een noodstroomvoorziening in de vorm van accu's. Vrijwel iedere centrale in een stad heeft een aggregaat staan die de accu's direct kan bij-laden. Bij kleinere centrales wordt bij een langdurige stroomstoring een aggregaat geplaatst om de stroomvoorziening in stand te houden. In feite zou je met een stroomstoring dus nog steeds kunnen bellen met een PSTN-verbinding.

Bij glasvezel is het weer net anders; glasvezel-centrales in een wijkcentrale zijn aangesloten op die noodstroomvoorziening, bij losse glasvezel-PoPs staat een accu die het enkele uren uithoudt en ook hier kan bij een langdurige storing een aggregaat aangesloten worden.