Beantwoord

Draadjes aansluiten op oude wandcontactdoos telefoon

  • 22 October 2020
  • 7 reacties
  • 7445 keer bekeken

Mijn wandcontactdoos moest verwijderd worden omdat er een nieuwe vloer gelegd werd. Nu zit ik met een telefoonkabel met 5 draadjes (blauw, wit, rood, geel, oranje) en een oude, traditionele KPN wandcontactdoos. Vlak voor de demontage zag ik dat er nog een rood draadje tussen het bovenste linker contactpunt en één daaronder liep.

Hoe moet ik die draadjes aansluiten op de 7 contactpunten ? 

Zo moeilijk kan dat niet zijn. De aansluiting zat er al in 1988, toen was alles vaste lijn van KPN.

 

 

icon

Beste antwoord door driemaster 24 October 2020, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Probeer eens de rode draad op A en de blauwe op B. Dat ‘losse’ draadje, zat of zit meestal tussen B en EB.

Reputatie 7
Badge +24

Hi 5draadjes, driemaster legt dit goed uit.

Blauw en rood zijn 1 aderpaar, de andere kleuren een ander aderpaar. Het signaal komt standaard binnen op Blauw en Rood. 

Eenvoudig op Internet te vinden, op deze pagina bij opbouw PTT Telefooncontact

https://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/index.html

Aan Slimmerik & Moderator & Wijsgeer,

bedankt voor jullie antwoord.

Ik heb mijn telefoon weer aangesloten!

 

Reputatie 7
Badge +24

Aan Slimmerik & Moderator & Wijsgeer,

bedankt voor jullie antwoord.

Ik heb mijn telefoon weer aangesloten!

 

:thumbsup:

Hallo allemaal. 
bij mij moeten de kabels ook opnieuw worden aangesloten op de wandcontactdoos. Het probleem is dat ik een rode, groene, bruine en transparant/gele draden heb, maar geen blauw. Hoe moet ik de draden dan aansluiten?

 

Reputatie 7
Badge +21

Twee keer dezelfde vraag is niet nodig @Danique vh . Kijk naar mijn antwoord in jouw eigen topic.

→ https://forum.kpn.com/internet-9/kabel-losgekomen-van-isra-punt-589436