Beantwoord

Gebeld door onbekend 061 nummer

  • 26 April 2023
  • 13 reacties
  • 821 keer bekeken

Wij worden gebeld door een vreemd nummer genaamd 061 het raarste is telefoon blijft door rinkelen hoe kan dat

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 2 May 2023, 09:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Theunis90 ,

Je kunt dat nummer blokkeren in MijnKPN of via de MijnKPN-app. 

Reputatie 7

Hoi @Theunis90, welkom bij ons op het forum. Als je gebeld wordt door een vreemd nummer is dat gek inderdaad. Was het een 06-nummer van 10 cijfers, of is het een langer nummer wat begint met 061? Als het het laatste is, is het een nummer uit Australië wat jou probeert te bellen. Ik weet niet of je mensen kent die daar zijn, het zou dan kunnen dat zij jou proberen te bereiken.

Als dat niet zo is kan je het nummer inderdaad blokkeren zoals Noordzee al noemt.

Blijkbaar is het lastig om te zien of een oproep van een nationaal of internationaal nummer komt, met de KPN systemen ?
Of het toestel heeft (wat ik noem) overmatige "intelligentie" cq bemoeienis er mee.
( of sommige gebruikers kijken niet goed. )

Mijn vraag : hoe kun je onomstotelijk zien of het om een internationaal nummer gaat of niet ?

Zo is er ook deze vraag vaan een tijdje terug :

Dezelfde verwarring n.m.i.
 

Er is geen Nederlands netnummer wat met 061 begint dus zal het een buitenlandse zijn. En door de lengte valt dan waarschijnlijk de eerst 0 van 0061... weg op de display van de dect handset. 

Er is ook geen Nederlands netnummer wat begint met 031.... @KeesYagi .

https://www.detelefoongids.nl/netnummer

 

Er is geen Nederlands netnummer wat met 061 begint

Ik dacht even dat je bedoelde dat die niet is uitgegeven, dat zou het tekort aan 06 nummers verklaren / op kunnen lossen maar nee, die zijn echt wel  toegekend :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=061-2300000

Ik heb 't uitsluitend over het vaste net, @KeesYagi . Daar is geen netnummer met die combinatie.

Mobiele nummers met 06-1….. bestaan wel. Maar dan zou er in de display een nummer van 10 cijfers moeten staan 0612345678 (voorbeeld).

Buitenlandse nummers worden op de vaste telefoon (via kpn) getoond met bijvoorbeeld 0032…. (nr. België). Twee nullen dus eerst.

Op een mobiel +32….

Bij ons stond alleen maar in beeld 061 meer niet en telefoon bleef rinkelen en ging niet uit 

Bij ons stond alleen maar in beeld 061 meer niet en telefoon nleef rinkelen en ging niet uit 

Dat dacht ik al, ik vermoed dat er iemand je nummer belde ( met een mobiel nummer beginnend met 061  ) en zich toen bedacht en daardoor is je modem in de war geraakt.

Reputatie 7

Is het jouw vaste nummer of mobiele nummer wat gebeld werd @Theunis90? Als het je mobiele nummer is staat het modem er los van. Het kan wel zijn dat er iets ergens in de war raakte als de beller zich heel snel bedacht. Alleen 061 in het scherm is wel heel erg weinig natuurlijk, nummers van 3 cijfers zijn er alleen voor speciale instanties (zoals 112 en 113).

Reputatie 7
Badge +9

Bij ons stond alleen maar in beeld 061 meer niet en telefoon bleef rinkelen en ging niet uit 

Je kon niet opnemen?

@Jasper klopt dat kan ook nog inderdaad 

@AriënC dat weet ik niet neem nooit vreemde telefoonnummers op

Gaat het hier om een draadloze telefoon met basisstation ? Een DECT.
Dan zal die wel even het niet meer geweten hebben waarschijnlijk.
( dat zit niet meer in mijn systeem omdat ik al jaren DECT’s direct op de fritzbox gebruik cq aanmeld )

. . .telefoon blijft door rinkelen . . .

Je kon niet opnemen?

@AriënC dat weet ik niet neem nooit vreemde telefoonnummers op

Rinkel-tie nog steeds dan ?  :-)